Начало Здравна медиа Здравни новини В неотложните кабинети във Варна се вземат нерегламентирано пари от пациентите

В неотложните кабинети във Варна се вземат нерегламентирано пари от пациентите

от 08 юли 2011г.

В неотложните кабинети във Варна се вземат нерегламентирано пари от пациентите - изображение
  Масова практика е лекарите в неотложните кабинети във Варна да вземат нерегламентирано пари от пациентите. Това коментираха за от РЗОК в морския град. Подобна практика съществувала дори и в спешните центрове. Редовно медиците вземат от хората пари за манипулации и услуги, които се покриват от касата. Така те успяват да припечелят двойно от пострадалите. В помощ на недобросъвестните лекари работи и обстоятелството, че всеки потърсил помощ в неотложен кабинет е притеснен и в недобра кондиция.

  "Не стига, че при спешни случаи първата работа на докторите е да те пратят до аптеката, за да си купиш съответното животоспасяващо лекарство или дори и марля, а накрая ти одират кожата с всевъзможни такси за измислени манипулации", жалва се пациент, станал жертва на измама в спешния кабинет на Медицински център "Младост". Младият мъж бил ухапан от кърлеж, който извадил сам. Последствие обаче се уплашил, че хоботът на насекомото е останал в тялото му. Той потърсил съвет по телефона от личния си лекар, който от своя страна го пратил в неотложния кабинет, с който работи в болницата във варненския квартал "Младост". При посещението си в болницата първата работа на лекаря била да изпрати пациента в близката аптека с рецепта за ваксина против тетанус, упойка, две игли и две спринцовки. Младият мъж изпълнил чинно поръчката без да пита. В последствие лекарят почистил малката раничка, а сестрата направила ваксината. За тази услуга той трябвало да плати общо над 15 лв. 4 лв. стрували лекарствата от рецептата, между които имало и такива, които докторът не е използвал, но си прибрал. 8 лв. била таксата за манипулацията - "вадене на кърлеж" и 2,40 лв, потребителска такса. Пациентът платил чинно всичко дължимо, като дори и не получил касов бон от недобросъвестния лекар. Именно липсата на финансов документ усъмнило младия мъж и той решил да потърси отново личния си лекар и да го попита дали е редно да го таксуват за манипулация в спешния кабинет. Джипито било категорично, че пациентът е трябвало да плати само консумативите, необходими за лечението и потребителската такса от 2,40 лв. Мъжът се върнал отново в неотложния кабинет и поискал обяснение от преглеждащия лекар. Той обаче бил непоклатим и убеден в правотата си. Варненецът успял поне да вземе касова бележка за извършената манипулация и сега е подал жаба до директора на РЗОК в града.

  От касата трябва да извършат проверка на въпросния лекар и, ако открият нарушение, да го накажат по свое усмотрение, обясниха от НЗОК. "Санкцията обикновено е глоба и то малка. Освен това хората, които си търсят правата са единици, а измамите в неотложните кабинети стотици", коментираха хора от системата пожелали анонимност.

За Framar.bg:

3.2, 5 гласа

КОМЕНТАРИ КЪМ НОВИНАТА