НЗОК е готова да реагира на всеки пациентски сигнал за нередности в лечебните заведения
От 1 ноември 2016 г. всеки пациент, на който се налага лечение в болница, ще трябва да бъде хоспитализиран и – съответно, дехоспитализиран, чрез Регистрационната система за здравноосигурителни събития при изпълнителите на медицинска помощ, съобщават от Здравната каса.
Ако при постъпване или при изписване от лечебното заведение здравноосигурените граждани се натъкнат на нередности, затрудняващи процеса, те могат да сигнализират във всяка районна здравноосигурителна каса, както и на "горещия" телефон на НЗОК – 0800 14 800. Телефонът е безплатен за гражданите.
Сигнали и оплаквания могат да се подават и в рубрика "Он-лайн консултации" на сайта на институцията – www.nhif.bg.
Писмени жалби могат да се изпращат на адреса на районните здравноосигуритени каси или в Националната здравноосигурителна каса – 1407 София, ул. "Кричим" №1.
Другата новост в здравеопазването е ново мобилно приложение, което ще известява пациентите, когато Здравната каса извършва плащане от негово име. Така ако гражданин получи съобщение, а не е постъпвал в лечебно заведение, болницата ще бъде санкционирана. Приложението ще е налично в началото на следващата седмица.
Снимка: news.bg
НОВИНАТА е свързана към
- Физикална терапия и рехабилитация, финансирана от НЗОК
- Аптеките с договори с НЗОК ще работят с нормативно определените надценки
- Национална здравноосигурителна каса
- Структура и функции на Националната здравноосигурителна каса
- Здравноосигурените могат да видят своето здравно досие с ПИК от НАП
- От догодина евентуално само НЗОК ще подписва с производители за доставка на медицински изделия
- Личните лекари ще преглеждат пациентите минимум 15 минути
- Как да получим медикаменти за домашно лечение по здравна каса
- Как да подадем сигнал за корупция до НЗОК?
- Съдът постанови: НЗОК ще плаща за лечението на болите от сколиоза
Коментари към НЗОК е готова да реагира на всеки пациентски сигнал за нередности в лечебните заведения