Диспечерите на 112 ще оценяват спешността на случаите с 550 въпроса
От началото на 2016 г. линейките ще пристигат при пациентите за времето от 8 минути до 2 часа.
Идеята на Министерството на здравеопазването е новият стандарт за спешната помощ, който регламентира това, да бъде обнародван в Държавен вестник до 31 декември 2015 г.
Съгласно новите правила диспечерите, които приемат спешни повиквания, ще работят по таблици от общо над 550 въпроса, за да преценят какво е състоянието на пациента, който се нуждае от бърза помощ.
Случаите ще бъдат разделяни по спешност в категории с червен, жълт и зелен код, който от своя страна ще определя колко може да се забави линейката.
От здравното министерство не очакват новия стандарт за спешната помощ да създаде проблеми. Според заместник здравния министър д-р Ваньо Шарков по-важен е въпросът как ще се подобри дейността на телефон 112.
- Отново спряха обществената поръчка за купуването на 400 линейки
- Родители настояват да бъде осигурена линейка, оборудвана за транспорт на недоносени бебета
- Линейките на болниците не са автомобили със специален режим, директорите искат промяна в закона
- ВМА се сдоби с нова регистратура и три нови линейки
Продукти свързани с НОВИНАТА
НОВИНАТА е свързана към
- Спешна медицинска помощ
- История на линейките като медицинска служба, Част 1
- Линейките ще идват според червен, жълт или зелен код - нов стандарт за Спешна помощ
- ВМА се сдоби с нова регистратура и три нови линейки
- Независимо от поредната жалба МЗ не спря процедурата за линейките
- Линейките на болниците не са автомобили със специален режим, директорите искат промяна в закона
- Линейките ще се оборудват с паник бутон и гласова връзка с полицията
- Родители настояват да бъде осигурена линейка, оборудвана за транспорт на недоносени бебета
- В Родопите има остра нужда от високопроходими линейки
- Здравният министър подписа договора за линейките
Коментари към Диспечерите на 112 ще оценяват спешността на случаите с 550 въпроса