За въпроси: 042 605 300; 0893 376 735; help@framar.bg | International +359 879 611 100; international@framar.bg
Любопитно
Резултати
от дата: 02-08-2010 г.
Антиоксидантите са субстанции, които защитават клетките срещу влиянието на свободните радикали - молекули, които се произвеждат при разграждането на храната или при излагане на токсини и радиация. Свободните радикали са основните причинители на сърдечносъдови, ракови и други заболявания. Антиоксидантите могат да помогнат за защита и дори при лечението на много здравни проблеми.
Астаксантин, храната която придава розовия цвят на сьомгата, може да е полезна и за здравето на сърцето - ново изследване от Финландия.
Резултатите от произволно подбрано, двойно-сляпо изследване, публикувано в International Journal of Vitamin and Nutrition Research, показват че дневен прием на астаксантин или комбинирането му с омега 3, намалява плазмените нива на хидроксил мастните киселини, като астаксантин защитава чувствителните към оксидация мастни киселини.
„ Ние предполагаме, че приемането на астаксантин намалява липидната пероксидация при здрави хора", пише авторът Джуни Карпи от Университета в Куопио, Финландия.
Астаксантин, каротеноидът антиоксидант, който най-често се свързва със здравето на очите, вече е познат и като силен антиоксидант, като тестовете показват че в борбата със свободните радикали той е 500 пъти по-силен от витамин Е.
Каротеноидът се произвежда от сладководни водорасли Haematococcus pluvialis. Когато водата се изпари, за да се предпазят от ефекта на UV радиацията водораслите произвеждат астаксантин. Изследванията показват, че той има подобна структура на лутеина и зеаксантина, но е с много по-силна антиоксидантна активност.
В новото изследване 40 млади, здрави мъже (средна възраст 24,4г.) приемат хранителната добавка астаксантин 8мг/ден (Астаксин, БиоРеал) или плацебо (микрокристална целулоза) в продължение на три месеца.
След края на изследването, Карпи и сътрудниците му докладват, че нивата на астаксантин в кръвта на групата приемаща каротеноида са увеличени с 0.032 микромола на литър. Кръвните нива от 12- и 15 -хидрокси мастни киселини са значително намалени в сравнение с плацебо групата.
"Плазма 15-хидрокси мастни киселини се формират от окисляване на полиненаситени линоленова и линолова киселини, които са най-чувствителните към окисление мастни киселини," обясни Карпи.
Изследването също доказва безопасността на астаксантин като хранителна добавка, без да дразни стомашно-чревния тракт или да променя маркерите за възпаление или кръвно налягане.
"В настоящото проучване, интервенционната група получи четири милиграма астаксантин два пъти дневно в продължение на три месеца. Тази доза понижава плазмените нива на 12 - и 15-хидрокси мастни киселини, без да има ефект на комбинираната LDL + VLDL фракция екс виво ", пише авторът.
"Може би, дозата астаксантин трябва да бъде по-висока от осем милиграма, за да въздейства върху тях за този период от време."
„Настоящето изследване ясно показва, че астаксантин се абсорбира добре от капсулите и е безопасен", заключава авторът.
Изследването е извършено от БиоРеал и Академията на Финландия.
Аке Лигнел, генерален мениджър на БиоРеал Швеция, казва: „ Резултатите от изследването са обещаващи и показват че хранителната добавка Астаксин има защитна роля за превенция на сърдечносъдовите заболявания".
„Резултатите показват, че Астаксин защитава най-чувствителните мастни киселини в плазмата от окисление, което също демонстрира и общия ефект, когато се комбинира астаксантин и омега 3 мастни киселини. Тази комбинация често се среща в естествената морска среда като в дивата сьомга."
Лигнел добавя, че резултатите съвпадат с изследването на компанията Кардакс при разработването на формули с астаксантин за превенция от реперфузионно увреждане.
Изследвания върху животни и клинични опити с хора, показват че каротеноидът може да помага при защита от катаракти и UVA увреждане на кожата, както и много други сериозни заболявания като удар. Ново проучване на Tokyo University of Marine Science and Technology, показва че каротеноидът може да помогне и в борбата с наднорменото тегло (Bioscience, Biotechnology, and Biochemistry, Vol. 71, pp 60521-1 to 60521-7)
Източник: International Journal of Vitamin and Nutrition Research
Volume 77, Number 1, Pages 3-11
"Effects of Astaxanthin supplementation on lipid peroxidation"
Автори: J. Karppi, T.H. Rissanen, K. Nyyssonen, J. Kaikkonen, A.G. Olsson, S. Voutilainen, J.T. Salonen
Онлайн консултация със специалисти във форума на Фрамар. Достъпна само срещу регистрация.
!. forum.framar.bg
?. www.framar.bg:
Как реагирате на постоянните новини за смърт и лекарска некомпетентност?
Бюлетин
Промоции.
Актуални продукти.
Информация и новини.
Актуално от форума
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.