Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно Грижа от природата 60 грама сурови ядки дневно понижават холестерола

60 грама сурови ядки дневно понижават холестерола

от 26 окт 2011г.
60 грама сурови ядки дневно понижават холестерола - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност
  Хапването на около 60 грама ядки дневно намалява холестерола със 7,4%. Това сочи изследване на американски специалисти, обхванало близо 600 души. Този ефект обаче се забелязва само при хората с нормално тегло. Резултатите от изследването показват още, че ядките влияят положително и на триглицеридите, мазнините в кръвта и др., но учените предупреждават, че това полезно действие се губи, ако към тях са прибавени сол или захар.

  Все още не са ясни предпазните механизми, които се активират благодарение на ядките.

  Ясно е, че те засищат и са много подходящи за балансирана диета, сочат последни изследвания за ползата от тези храни. Това обаче важи само ако се приемат вместо едно или няколко от основните ястия за деня, а не заедно с другата храна. Шепа ядки осигуряват необходимата енергия на тялото за дълго време. Освен това те не съдържат холестерол, защото са с растителен произход.

  За радост на вегетарианците ядките могат да бъдат заместител на месото заради голямото количество протеини, които съдържат. Освен това са богати на желязо и витамин В, който ни помага да имаме здрава коса и кожа.

  Още по-важно е откритието, че консумацията на ядки намалява риска от диабет тип 2, който е най-разпространеният вид. Това се отнася най-вече за фъстъците. Този факт се дължи на ниския гликемичен индекс на ядките. (Въпросният индекс определя до каква степен ще се повиши съдържанието на захар в кръвта след консумацията на определена храна.)

  Експерти препоръчват бременните, майките кърмачки да ядат по 50 г седмично от т. нар. благородни ядкови плодове ­ лешници, бадеми и кашу. Те допринасят за здравословното хранене на майката и осигуряват на бебето минерали и витамини. Бадемите и кашуто имат високо съдържание на магнезий (над 80% от препоръчителната дневна доза), който е важен за развитието на скелета. Трябва обаче много да се внимава с фъстъците, защото те могат да доведат до алергични реакции.

Още по темата:
  • По време на диета избягвайте ядките и сушените плодове По време на диета избягвайте ядките и сушените плодове
  • Необелени ядки за ниско тегло Необелени ядки за ниско тегло
  • Хапвайте ядки, за да контролирате кръвната захар и холестерола Хапвайте ядки, за да контролирате кръвната захар и холестерола
  • Специална диета регенерира панкреаса при диабетици Специална диета регенерира панкреаса при диабетици
3.8/5 5 оценки

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ХОЛЕСТА таблетки 10 мг * 30 АЛКАЛОИД
3.22€ / 6.30лв.

ХОЛЕСТА таблетки 10 мг * 30 АЛКАЛОИД

ХОЛЕСТА таблетки 20 мг * 30 АЛКАЛОИД
3.43€ / 6.71лв.

ХОЛЕСТА таблетки 20 мг * 30 АЛКАЛОИД

ХОЛЕСТРО ФОРТЕ табл. * 60
37.76€ / 73.85лв.

ХОЛЕСТРО ФОРТЕ табл. * 60

Коментари към 60 грама сурови ядки дневно понижават холестерола

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте 60 грама сурови ядки дневно понижават холестерола
    www.framar.bg 
    на 09 June 2026 в 21:16
    Коментирайте "60 грама сурови ядки дневно понижават холестерола"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Грижа от природата
  • Нисък HDL холестерол
  • Как да свалим холестерола и триглицеридите без лекарства
  • Висок холестерол
  • Как да свалим нивата на кръвна захар без лекарства
  • Контрол на холестерола
  • Диабет
  • Хранене според кръвната група - кръвна група 0
  • Хранене според кръвната група - кръвна група А
  • Диета № 9 - при диабет
  • Индийски бял живовляк, Псилиум
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
GLP-1 агонистите могат да намалят риска от рак при хора със затлъстяванеGLP-1 агонистите могат да намалят риска от рак при хора със затлъстяване

GLP-1 агонистите могат да намалят риска от рак при хора със затлъстяване

от 09 юни 2026г.Прочети повече
Френска ракитовица, Тамарикс галикаФренска ракитовица, Тамарикс галика

Френска ракитовица, Тамарикс галика

от 09 юни 2026г.Прочети повече
Ретатрутид понижава кръвната захар и теглото при пациенти с диабет тип 2Ретатрутид понижава кръвната захар и теглото при пациенти с диабет тип 2

Ретатрутид понижава кръвната захар и теглото при пациенти с диабет тип 2

от 09 юни 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Тихият инфаркт (безсимптомна миокардна исхемия) – когато сърцето мълчи

преди 5 дни, 10 часа и 35 мин.

Тихият инсулт - когато не разбираме, че сме получили мозъчен инфаркт

преди 32 дни, 8 часа и 11 мин.
Всички

АНКЕТА

Позволявате ли на децата ви да използват социални мрежи

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ФРЕЗИДЕРМ АС-НОРМ ХИДРАТИРАЩ СЕРУМ 50 мл

БИОХЕРБА ГОРЧИВ ПЪПЕШ ЕКСТРАКТ капс.* 100

АЛОРА ЩИПКА КОСА 4203

АЛОРА ЩИПКА КОСА 2124

МИША МАСКА ЛИЦЕ ТЕКСТИЛНА КОЛАГЕН

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

БИОЗИН ПРОБИОТИК ФЕМ капсули * 15

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юни 2026г. в 12:15:33

ДИСКУС инжекционна ампула 2.2 мл * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юни 2026г. в 12:12:13

БРОМХЕКСИН АКТАВИС таблетки 8 мг * 20 ТЕВА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юни 2026г. в 12:02:36

ДИСКУС инжекционна ампула 2.2 мл * 10

Коментар на: Тема: Безопасен ли е Дискус композитум от 09 юни 2026г. в 11:56:52

ЛИРИКА капсули 75 мг * 56

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юни 2026г. в 11:43:38
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival