Начало Здравна медиа Любопитно Нашето здраве Как да си помогнете, ако смяната на часовото време ви се отразява

Как да си помогнете, ако смяната на часовото време ви се отразява

Как да си помогнете, ако смяната на часовото време ви се отразява - изображение

На някои хора изключително много им влияе преминаването към лятното часово време и тази смяна има физически израз при тях. Ето някои съвети, които могат да помогнат за по-лекото и бързо справяне с последствията от смяната на часовото време.

По – ранна вечеря – американски невролог съветва да вечеряме 1 час по-рано, защото това ще позволи и да си легнем по-рано, а повечето сън компенсира разликата при превъртането на часовника. Всеки човек има циркаден ритъм, който определя физическите, психическите и поведенческите промени. Той ни подсказва биологично кога да си лягаме или кога да ставаме и едновременно с това съвпада и с времето ни за хранене.

Следобедна дрямка – много хора просто не успяват или не могат да си легнат рано вечерта. Ако имат възможност, най-добре е да използват свободно време на обяд или следобяд, за да поспят 1 час и така ще наваксат промяната в часовото време. Ако “губим“ дори и този 1 час, се увеличава рискът от инфаркт с 5%, а от катастрофа – със 17%.

Светеща кутия – слънчевата светлина помага на тялото да се разбуди, но като превъртим часовника сутрин е още тъмно, а вечер по-светло. Затова устройство, което да разбужда чрез звук и светлина ще свърши отлична работа според специалисти. Така може да се избегне трудното ставане.

Без електронни устройства – хората, които силно им влияе смяната на часовото време и това нарушава съня им, да избягват всякакви устройства, които с изкуствената си светлина пречат на начина на спане.

По статията работи: Ирина Тенева
Снимка: republicofeveryone.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноСоциални грижиНовиниЛайфстайлЛеченияСнимкиЗдравни съветиБотаникаАлтернативна медицинаХранене при...ПсихологияСпортИстория