Модерните възпитателни методи могат да забавят развитието на детския мозък
Социалните практики и културните разбирания на модерния живот пречат на емоционалното и здравословно мозъчно развитие при децата. Това гласи ново изследване, представено на симпозиум в САЩ.
Професорът по психология в Норт Дам Дарсия Нарваез казва, че необмислените практики като използването на адаптирано мляко, например, както и отделянето на бебетата в различни стаи, стават ежедневие.
Новото изследване показва, че съществува връзка между утрвърдените начини на възпитание и резултатите, свързани с развитието на емоционалното здраве при възрастните. При тях се наблюдават много по-добри последствия от тези методи, отколкото при съвременното поколение и след модерните начини за възпитание.
Проф. Нарваез обяснява, че отговарянето на нуждите на бебето влия върху развитието на неговото съзнание, т.е. методът, при който родителите оставят детето да се "наплаче" не е ефективен. Положителното докосване на детето от страна на родителите се отразява на реакциите му при стрес, спомага контрола на импулсите му и емпатията. Играта сред природата влияе върху овладяването на агресията и възможността за създаване на социални контакти при детето. Когато в грижите за малчугана помагат и други хора освен майката, това повишава коефициента му на интелигентност, намалява егото и стимулира чувството за съпричастност.
Психологът казва и че в последните години се наблюдава притеснителната тенденция всички тези грижи за детето да намаляват. Тя отбелязва, че все повече бебетата прекарват времето си в количките, по детски столчета и на седалките в колите, а не в ръцете на родителите си. Едва 15% от американските майки кърмят една година, а свободната игра сред природата драстично е намаляла.
Резултатите от проучването сочат, че вследствие на съвременните практики във възпитанието и отглеждането на децата, се наблюдава депресия и безпокойство във всички възрастови групи, дори при малките деца, високи нива на агресивно поведение, престъпност при подрастващите, липса на съпричастност, липса на морално и състрадателно поведение при по-големите деца.
Нарваез е на мнение, че децата са по-сигурни, когато усещат присъствието на родителите си и на учителите. Пропуските в най-ранна възраст могат да бъдат наваксани по-късно.
Експертът обяснява, че дясното полукълбо на мозъка, ръководещо голяма част от възможностите ни за креативност, саморегулация и съпричастност, може да се развива през целия ни живот, така че родителите и детето могат да израстват заедно.
Редактор: Жанета Стефанова
Снимка: pigulko.ru
Продукти свързани със СТАТИЯТА
НЕЩАТА, КОИТО СИНЪТ МИ ТРЯБВА ДА ЗНАЕ ЗА СВЕТА - ФРЕДЕРИК БАКМАН - СИЕЛА
13 НЕЩА, КОИТО ПСИХИЧЕСКИ СИЛНИТЕ РОДИТЕЛИ НЕ ПРАВЯТ - ЕЙМИ МОРИН - ХЕРМЕС
ВИНАГИ ЩЕ ТЕ ОБИЧАМ - МАРК СПЕРИНГ - АЛИСЪН БРАУН - ХЕРМЕС
РАЗВЕДЕНИ С ДЕЦА - ЦВЕТЕЛИНА ЗИДАРОВА - СИЕЛА
НАЙ-ЩАСТЛИВОТО БЕБЕ - Д-Р ХАРВИ КАРП - СИЕЛА
ДА ОЦЕЛЕЕШ КАТО РОДИТЕЛ 3 - МАЙКО МИЛА - ЕЛИСАВЕТА БЕЛОБРАДОВА, КРАСИМИРА ХАДЖИИВАНОВА - СИЕЛА
СТАТИЯТА е свързана към
- Грижа за детето
- Начини и причини за прекратяване на осиновяването (разсиновяване)
- "Страхувам се да имам дете, защото знам, че майчинството може да е ужасяващо"
- Какви са тайните на успешното родителство
- Синдром на празното гнездо: Същност и симптоми
- Токсични родители – как да общувате с тях, без да вредите на себе си
- Как да кажем на близките си, че не искаме да имаме деца
- Детска градина "Делфин", гр. Бургас
- Детска градина № 4 "Чуден свят", гр. Перник
- Как да говорим с децата си за секс според възрастта им
- Цялата тъга на света е събрана в ума на тийнейджърите – какво се опитват да ни кажат и как да им помогнем
Коментари към Модерните възпитателни методи могат да забавят развитието на детския мозък