Начало Здравна медиа Любопитно Отслабване и спорт 5 правила да се преодолее желанието за сладко, което ще подпомогне отслабването

5 правила да се преодолее желанието за сладко, което ще подпомогне отслабването

5 правила да се преодолее желанието за сладко, което ще подпомогне отслабването - изображение

Желанието за сладко е на принципа за желанието към никотин или алкохол – колкото повече сладко се консумира, толкова повече се увеличава желанието.

Редовната консумация на сладки храни крие големи рискове за здравето на човек. Този постоянен навик оказва влияние на целия организъм и води до затлъстяване, развитие на диабет, повишаване на кръвната захар, проблеми със зъбите, акне и редица други заболявания. Временното увлечение не се приема за тревожна ситуация, но редовната консумация и навик несъзнателно водят към неизбежни бъдещи здравословни проблеми. В някои случи желанието и потребността от сладко се счита за зависимост, която налага незабавна грижа от специалист диетолог, психолог и психиатър.

Авторитетният британски експерт в областта на диетологията Лили Сутер представя няколко съвета за лесно справяне с тази зависимост.

"Този, който иска да преодолее вредния навик за постоянно консумиране на сладко, е необходимо да се настрои на режим "отвикване" в продължение на месец. Ако в този период се следват определени правила, то ефектът ще бъде отбелязан – вкусовите рецептори ще се пренастроят и склонността към сладко постепенно ще намалее", коментира Сутер.

1.  Едно от най-важните неща е да се отстранят сладките вкуснотии от зоната на достъпност.

"Този съвет е простичък, но работи доста ефективно", допълва диетоложката.

2. Трябва да се наблюдават етикетите на продуктите, които се закупуват. Човек не трябва да подбира продукти с високо съдържание на захар.

3. Много важно е правилото - в 100 грама от продукта не трябва да се съдържа повече от 5 грама захар.

4. В идеалния случай е да не се купуват изобщо сладки продукти от магазина. Там се съдържа голямо количество захар и захарозаместители. Към тях се прибавят и огромен брой ненужни добавки.

5. Тези, които се фокусират изцяло на сладкото, е добре да си го приготвят сами вкъщи. Вместо захар е препоръчително да се използват парчета плодове, ядки или канела.

Много е важно да се консумират много протеини и продукти, богати на хром. Тези нутриенти способстват да се стабилизира нивото на захар в кръвта, което спира желанието за сладко.
Диетоложката препоръчва храни, богати на протеини като сухо месо, риба тон и бобови култури. С високо съдържание на хром се отличават картофите, аспержите, доматите, портокаловият сок, броколите и пълнозърнестите храни.

Прекомерната консумация на сладки не е за подценяване. Специалистите съветват консултация с лекар, защото непреодолимото желание може да се дължи на хормонален дисбаланс, проблеми с щитовидната жлеза, стрес или други. При такива обстоятелства са необходими други по-специфични мерки, изследвания и начин на лечение.

Снимка: The Huffington Post

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиЛюбопитноСнимкиЗдравни съветиСпортЛайфстайлНовиниХранене при...ЛеченияАлтернативна медицинаДиетиТестовеИсторияБотаникаКалкулаториПроизводители