Начало Здравна медиа Любопитно Грижа от природата Банани, кайсии и авокадо – отлична превенция срещу инфаркт

Банани, кайсии и авокадо – отлична превенция срещу инфаркт

Банани, кайсии и авокадо – отлична превенция срещу инфаркт - изображение

Бананите, кайсиите, авокадото, спанакът, сладките картофи са отлична превенция срещу инфаркт, посочват резултатите на американско проучване.

Изброените храни са богат източник на калий, което носи изключителни ползи за здравето на сърцето и сърдечносъдовата система, предава в. „Дейли експрес“, цитирано от БТА.

В експеримент с мишки специалисти от университета Алабама са се стремели да разберат как влияе различното количество калий на сърдечносъдовата система. Анализирани са отлаганията на мазнините в артериите на гризачите.

Резултатите от изследванията са показали, че при мишките, получавали храни с ниско съдържание на калий, са наблюдавани повече мастни отлагания в артериите. Това се свежда до състояние, известно като съдова калцификация.

При мишките, получавали храни с високо съдържание на калий, се е наблюдавала по-слаба съдова калцификация.

Изводите на учените отчитат ползата от приемът на адекватно количество калий за предпазване от съдова калцификация. Пропорционално на това е отчетен и рискът от развитието на това състояние при консумирането на храни с ниско съдържание на калий.

Откритието следва да бъде приложено и при хора. Ако резултатите се потвърдят, то калият може да се предписва с превантивна цел на хора с повишен риск от сърдечносъдови заболявания“, коментира съавторът на проучването Пол Сандърс.

Според британската Национална здравна служба дневната доза на калий е средно около 3500 мг.

По статията работи: Велина Неделчева
Снимка: Le Shampiste





Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛеченияПатологияСъставкиЗдравни съветиЕ-тата в хранитеМедицински изследванияНовиниВидеоАлтернативна медицинаИсторияФизиологияАнкетиКлинични пътекиЛайфстайлБотаникаЗдравни проблемиСпортХрани и ястияСнимкиРецептиДиети