Знаете ли, че след изтичането на обозначения срок, слънцезащитните продукти губят качествата си?
BIODERMA започна информационна кампания, с която насочва вниманието на потребителите към непопулярния риск от използването на слънцезащита с изтекъл срок на годност от датата на отваряне.
Малко известен факт е, че продуктите имат два срока на годност.
Единият показва датата, до която продуктът може да бъде употребяван. Другият срок, обозначен със специален знак на гърба на продукта, дава информация за периода, до който продуктът може да бъде използван след датата на първоначалното му отваряне. В слънцезащитата след него UV-филтърът губи част от свойствата си и няма гаранция за степента на фотозащита за кожата ни от UVA и UVB-лъчите - главната причина за кожното стареене и рака на кожата.
Най-често ползваме слънцезащитни продукти на плажа и сред природата. Именно тогава най-лесно продуктът се замърсява и в него попадат бактерии. Поради това, при изтичане срока на годност след отваряне, той обикновено е станал и нехигиеничен за ползване (освен, че е с по-ниски качества).
За да стимулира потребителите да обръщат повече внимание на защитата си от слънцето до края на август, BIODERMA ще зареди редица аптеки в цялата страна с контейнери, в които всеки ще може да остави употребяваната си слънцезащита (с изтекъл срок на годност след датата на отваряне) от всички марки. Срещу нея, клиентът ще може да купи нов продукт от слънцезащитната гама Photoderm на BIODERMA с отстъпка 5 лева.
Известен скулптор ще изработи арт-инсталация с част от тубите на събраните употребени продукти, а останалите ще бъдат рециклирани. Творбата ще бъде подарък за столичани.
Повече информация за кампанията и за аптеките, които са част от нея, както и полезни съвети как да се предпазите от вредните UV лъчи, може да намерите тук.
Коментари към Знаете ли, че след изтичането на обозначения срок, слънцезащитните продукти губят качествата си?