Начало Здравна медиа Любопитно Нашето здраве Кои храни борят киселините (гастроезофагеален рефлукс)?

Кои храни борят киселините (гастроезофагеален рефлукс)?

Кои храни борят киселините (гастроезофагеален рефлукс)? - изображение

Много хора имат проблеми със стомашните киселини. Те могат да бъдат особено неприятни, но и да бъдат знак за друго заболяване.

Този гастроезофагеален рефлукс представлява връщане на съдържанието от стомаха обратно в езофагуса, което причинява дискомфорт и изгаряща болка.

Добрата новина е, че някои храни могат да повлияят благоприятно срещу рефлукса.

1. Овесена каша.

Овесената каша има способността да засища, без да изяждате големи количества от нея, благодарение на фибрите в овеса.
Тя може да повлияе добре страдащите от рефлукс. Не забравяйте да използвате нискомаслено мляко или вода, тъй като високомазнинното съдържание на някои млечни продукти може да доведе до симптомите.

2. Джинджифил.

Джинджифилът е противовъзпалително средство, използвано от много време за лечение на стомашно-чревни състояния, включително гадене. Проучване от 2007 г. установява, че екстракт от джинджифил може да бъде също толкова ефективен, колкото и блокиращите киселините лекарства. Коренът от джинджифил може да се настърже или нареже и консумира като добавка или в чай.

3. Алое вера.

Листата на растението алое често се използват локално за облекчаване на болката. Точно както облекчава изгаряне на кожата, сокът от алое вера може да помогне вътрешно за лечение от рефлукс. Имайте предвид, че сокът от алое вера може да бъде мощно слабително и продължителна употреба не се препоръчва.

4. Салата.

Когато избирате салата пред пържени храни, вие не само избягвате потенциална поява на заболяването, но и консумирате храна с ниско съдържание на мазнини и калории и може да облекчите симптомите. Внимавайте с лука и доматите, тъй като те могат да доведат до изостряне на симптомите.

5. Банан.

Бананите са неутрално рН и идеална закуска за хората с киселинен рефлукс. Те също така да съдържат вещества, които спомагат за потискане на секрецията на киселина в стомаха. Най-полезни са свежите и жълти банани. Презрелите нямат същите ползи.

6. Пъпеш.

Пъпеши имат рН 6.1, което ги прави слабо кисели. Въпреки това те са чудесен източник на магнезий - минерал, който се намира в много антирефлуксни лекарства.

7. Копър.

Копърът може да помогне за подобряване на функцията на стомаха. Под формата на чай или като допълнение към салата и пилешко месо, копърът е полезна билка.

Още по темата:

4.0, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛеченияАлтернативна медицинаЛюбопитноМедицински изследванияЗдравни съветиСпециалистиЗаведенияСнимкиХранене при...БотаникаЗаболявания (МКБ)НовиниИнтервютаНормативни актовеОрганизацииСпортЛайфстайлПроизводителиДиетиКлинични пътекиРецептиАнкетиСоциални грижи