Начало Здравна медиа Любопитно Отслабване и спорт Несъзнателните сутрешни навици, които възпрепятстват отслабването

Несъзнателните сутрешни навици, които възпрепятстват отслабването

Несъзнателните сутрешни навици, които възпрепятстват отслабването - изображение

Здравословно хранене, спорт, лишаване от сладко и въпреки това килограмите оставят същите. Това е доста изнервящо за много хора. Оказва се обаче, че както за всичко си има причина и това се дължи на нещо определено - така неподозираните сутрешни навици. Психолози поясняват, че несъзнателно сутрешните привички оказват значително въздействие на организма и повлияват доста на диетата.
В тази връзка влияние оказва дългият сън. При кратък и недостатъчен сън, организмът произвежда стресовия хормон кортизол, засилващ апетита, но от друга страна дългия сън също не е полезен. Ново изследване показва, че дългият сън повече от 10 часа в денонощието е предпоставка за повишаване на индекса на телесна маса. Дългият застой на тялото, липсата на активност възпрепятства изгарянето на калории и от там процесът на отслабване се случва по-бавно. Специалисти препоръчват продължителност на сън между 7 и 9 часа.

Нещо интересно, но и доста вярно е човек да не си оправя леглото сутрин. Самото твърдение изглежда странно, но проучване на Sleep Foundation пояснява, че хората, които сутрин си оправят леглото декларират по-добро качество на съня, което е от особена важност за поддържането на здравословно тегло.

Липсата на кофеин е друга основателна причина за забавяне на резултатите от диетите. Кофеинът стимулира централната нервна система, затова ежедневната консумация на кафе ускорява метаболизма с близо 5 до 8%, което се отразяване в изгарянето на калории средно между 98 и 174 калории повече. Алтернатива на кафето е черният чай, който ускорява метаболизма с около 12%.

Важна част се отделя и на закуската. Твърде оскъдната закуска не се отразява добре на процеса на отслабване. Според специалисти балансираната и вкусна закуска зарежда организма със сили за целия ден. 600 калории чисти въглехидрати и протеини за деня позволяват за по-лесно спазване на диетичния план в ежедневието. Това не означава, че закуската е единственото хранене, но е едно от най-важните.

Липсата на слънчева светлина също е важна част, повлияваща диетата. Съществуват теории, че слънчевите лъчи подпомагат активирането на метаболизма в ранните сутрешни часове. Изследвания показват, че UV лъчите сутрин са изключително полезни, защото снабдяват организма с енергия и стимулират метаболитната активност. Половин час дневна сутрешна светлина е достатъчна, за да се отрази положително на теглото, на психиката, на нервната система на човек в така или иначе забързания начин на живот.

Не на последно място специалистите от университета Корнел отбелязват, че претеглянето сутрин е успешна техника за насърчаване на отслабването. Най-добрият момент за това е след събуждане, когато човек все още не е консумирал храна и напитки.

По статията работи: Велина Неделчева
Снимка: Plusempresarial.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноСпортЛайфстайлСнимкиДиетиАлтернативна медицинаХранене при...ИсторияРецептиТестовеНовиниПсихологияБотаникаЛеченияКалкулаториПроизводители