Доктор Венета Павлова : „Правилното управление води до качествена услуга, имидж и просперитет на самия специалист.“
Дали добрият лекар е и добър мениджър? Всеки път, когато чакаме пред някой кабинет с часове, когато на телефоните за контакт не отговаря никой, когато сестрите са навъсени и кисели и на пода виждаме подозрителни петна...чия е грешката? На част от тези въпроси ще се опитаме да отговорим с доктор Венета Павлова, председател на Асоциацията на денталните мениджъри.
Фрамар: Бихте ли се представили на читателите на Фрамар?
Името ми е Венета Павлова, лекар по дентална медицина и председател на Асоциацията на денталните мениджъри в България. Самата аз съм собственик и мениджър на дентални клиники Еo-Dent, заедно с моя съпруг д-р Валентин Павлов.
Фрамар: Какви цели има събирането на Асоциацията в Стара Загора?
Тук в Стара Загора се провежда Първата Национална Конференция на АДМБ. Член на УС на АДМБ е д-р Бушкалова, която спомогна в организацията и допринесе изключително за безупречното протичане на събитието. Искаме то да се превърне в традиция и всяка пролет тук да се събираме всички мениджъри от цялата страна, защото целите на конференцията са повишаване на нашата квалификация, за да бъдем по-успешни, по-полезни и да прилагаме съвременните принципи в управление на нашите практики.
Фрамар: Какво влагате в понятието „здравен мениджмънт“?
ЗМ е управление, организация на дейността, така че да се постигат максимални резултати, които са предвидими, защото са предварително добре планувани и така да се постига високо качество на лечението.АДМБ отворена и към други организации и лица, които биха желали да споделят опит. Ние сме отворени и към други специалисти от областта на здравето, които желаят да научат нещо ново в управлението. Поради ред причини, в България често собственикът на даден медицински център е и лекар, който работи там, както и мениджър, по съвместителство. Често това не е най-добрия вариант и колегите се разкъсват между това, че трябва да работят своята, лекарската работа, както и работата на още някой, с чисто икономическо/мениджърско образование. Това понякога е причина за проблеми.
Фрамар: Какво могат да научат на това събиране вашите колеги?
Много практични съвети как да инвестират и да се развиват, как да се организират своя график, как да се организира приема на пациенти, как да се подобри самата услуга с гъвкавост и модерни методи. Разчитаме и на чуждия опит, който е много полезен в случая.
Фрамар: Кои са основните грешки, които допуска един специалист, който реши да управлява сам практиката си?
През годините много колеги са управлявали практиките си чисто по интуиция, като са допускали грешки, но са имали и много успехи. Ние искаме да стъпим на правила, които са измислени отдавна и благодарение на солидната основа да не допускаме тези грешки. С лошо организиран график, при който пациент чака няколко часа пред кабинета – това е една сигурна предпоставка, че този пациент ще бъде разочарован. Всичко е важно – изграждането на екип, който да е стимулиран достатъчно добре, даже и вдигането на телефона е от значение. Ако лекарят не е отворен към реклама, то никой няма да разбере с какви възможности е той. Нужно е ясно позициониране – определелен специалист, с определени услуги, работи на точен адрес. Специалистите със сигурност трябва и да инвестират и в нова апаратура, това е основен момент. Новата техника е привилегия за пациента.
Фрамар: Добър мениджър ли е българският лекар?
Да, но все още работи предимно по интуиция. Много се научава по метода Проба- Грешка, но винаги е много по-ефикасно да се разчита и на чужд опит, който ние в АДМБ винаги сме готови да споделим.
Фрамар: Добре ли се рекламира българският лекар?
Винаги може по-добре! Добрата и честната реклама е най-хубавата предпоставка за успеха на една практика.
Фрамар: Как може някой специалист да се присъедини към АДМБ?
Всеки може да се свърже с нас, подава се молба, която се разглежда на управителен съвет. Най-важното, той трябва да споделя нашите идеи и иска да организира по-добре своя бизнес. Ние не правим разделение между големи и малки практики, защото се оказва, че навсякъде могат да се допуснат еднакви грешки. Няма значение мащаба, важно е да осъзнават нуждата от по-добро управление, за да имат по голени успехи.
Фрамар: Ще се отрази ли един по-добър здравен мениджмънт на частната практика върху пациентите и дали това няма да е предпоставка за скок на цените на услугите?
Това със сигурност е в полза на пациента , има всички предпоставки да даде положителен ефект върху всичко. Добрата финансова ефективност не идва от повишаване цените на услугите, а от качественото управление на бизнеса. Правилното управление води до качествена услуга, имидж и просперитет на самия специалист.
Фрамар: Вашето пожелание към читателите на Фрамар?
Да не пренебрегват профилактичните прегледи и да имат пълно доверие на своите зъболекари, защото доверието е най-важното в нашата работа. Към колегите да управляват добре своите практики, защото работата ни доставя удоволствие, но с добър мениджмънт ще ни носи още по-голямо удовлетворение.
Продукти свързани с ИНТЕРВЮТО
ИНТЕРВЮТО е свързано към
- Събития и представяния
- Децата на 10 от най-богатите и зловещи диктатори, живели някога (1 част)
- Можете ли да упражнявате сила
- Децата на 10 от най-богатите и зловещи диктатори, живели някога (2 част)
- Кабинетът одобри стратегически документи за средствата в „Сребърния фонд“
- Съкращават бордовете на болниците, за да се намалят разходите
- Д-р Парашкев Цветков е победителят в конкурса за шеф на Комплексния онкологичен център в Пловдив
- В парламента ще обсъдят отново стандарта за финансово управление на болниците
- 7 психологически признака, че ръководителят ни е лош лидер
- Насрочиха нов конкурс за избор на управител на МБАЛ Св. Иван Рилски – Дупница
Коментари към Доктор Венета Павлова : „Правилното управление води до качествена услуга, имидж и просперитет на самия специалист.“