Децата със СОП стават все повече
Общуването е начина, по който може да разберете, ако детето ви има проблем. След 2 години и половина ако детето не казва думите целенасочено би трябвало да се потърси помощ. След 3 годишна възраст трябва да има изградена реч, с която да може да общува, макар и минимално, категорична е Тодорова, която има 31 годишен педагогически стаж, от които 20 са като логопед.
„За съжаление се увеличават децата със специални нужди. Комисията за комплексно педагогическо оценяване към Регионалния инспекторат по образованието се свикваше преди 2 пъти в годината, а сега се налага това да става всеки месец", коментира Изабела Петкова - слухово - речеви рехабилитатор в Ресурсния център. Те заедно с колежката си Татяна Янакиева - педагог на зрително затруднени деца разговаряха с родители за „Психомоторното развитие на децата от 0 до 3 години" на среща организирана от училище „МАМА" - Бургас.
Специалисти от Центъра работят с 616 деца от различни училища и детски градини в цялата Бургаска област. Малчуганите са с хиперактивност, аутизъм, поведенчески отклония, езиково - говорни нарушения, деца с интелектуална недостатъчност, слухови проблеми и зрителни затруднения. 70 души сред които 50 ресурсни учители, 4 - ма логопеди, 3 - ма слуховоречеви рехабилитатори и 1 специалист за зрителни проблеми работят напълно безплатно по предварително изработени програми съобразени с нуждите на всяко от децата.
Ресурсен център - Бургас се намира в близост до Морското училище, но скоро ще се премести в нова сграда - обновено крило към училище „Йордан Йовков" в комплекс „Изгрев", където вече са обособени нови и удобни кабинети. Специалисти, родители и деца със СОП се надяват да са в новия си дом до месец.
Коментари към Децата със СОП стават все повече