Начало Здравна медиа Любопитно Знаете ли, че... Здравословните храни, които пречат на поддържането на теглото

Здравословните храни, които пречат на поддържането на теглото

Здравословните храни, които пречат на поддържането на теглото - изображение

С настъпването на топлите дни, хората все по-често се оглеждат в огледалото и недоволстват от това, което виждат. Започват тренировки, лишения, хранителни режими и всевъзможни диети. Оказва се обаче, че не всички храни, които се считат за здравословни, са толкова подходящи за свалянето и поддържането на тегло. Съществуват няколко продукта, които крият скрити калории и пречат на хранителния режим и на тялото да поддържа определени килограми.

Ето 5 храни, които тайничко натрупват калории, вместо да лишават организма от тях:

Сушени плодове. Сушените плодове често се препоръчват като заместители на шоколадовите изделия, но всъщност те крият повече захари, отколкото пресните плодове. В сушените изкушения се откриват доста пестициди и консерванти за увеличаване на срока на годност. Почити всички сушени кайсии и стафиди се третират със серен диоксид, за да се придаде приятен златист вид и да се удължи тяхната трайност. Експертите отбелязват, че процентното съдържание на захар в крайния продукт може да бъде около 70 – 80%. Препоръчително е консумирането на пресни плодове пред сушените, според специалисти.

Мюсли. Мюслите обикновено са пълнозърнест овес, който се приготвя с хидрогенирани мазнини, съдържащи в повечето случи захари. Не е тайна също, че фибрите в мюслите съдържат достойно количество калории.
„Хората, които наблягат на мюсли, действително се хранят здравословно, но често наддават тегло“, отбелязва британският специалист по хранене проф. Джефри Лайвсли.

Пуйка и Пилешко. Пилешкото и пуешкото е чудесно месо, което се препоръчва при доста диети. То е добър източник на чист белтък. Всичко е доста добре, ако месото е домашно, а не пакетирано. Предлаганите пилешки и пуешки продукти в хранителните вериги съдържат голямо количество натрий, подправки, хормони, набухватели и различни подобрители, които ги правят изключително нездравословна храна.

Мъфини от трици. Доста продукти с трици съдържат около 800 калории, идващи от захари, масло, мазнини, сушени плодове. Добрата новина е, че тези калории се разграждат сравнително по-лесно от калориите чрез шоколадови изделия.

Салати. Салатите са най-известния вариант за меню сред повечето диети, но не винаги са здравословни, според експерти. Зеленчуците като цяло да, но под формата на салата – не съвсем. Често се случва човек да се изкуши и да добави сосове, крутони, различни добавки, пържено пиле, яйце, което значително повишава нивата на захарите и транс-мазнините в организма. Експертите съветват умерено консумиране и прецизиране на добавки и овкусители. Най-добрият вариант е натуралният, според специалистите.

По статията работи: Велина Неделчева
Снимка: blog.fatfreevegan.com




Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиЛюбопитноСнимкиЗдравни съветиРецептиСпортХранене при...ЛайфстайлЛеченияНовиниНормативни актовеИнтервютаАнкетиОрганизацииБотаникаЗаведенияАлтернативна медицинаСоциални грижиПроизводители