Начало Здравна медиа Любопитно Отслабване и спорт 20 грешки за пълнеенето и отслабването

20 грешки за пълнеенето и отслабването

20 грешки за пълнеенето и отслабването - изображение

  Почти всички хора, които се подлагат на диета, допускат сходни грешки. Американски диетолози определят като една от тях стриктното делене на храната на добра и лоша, рязкото преминаване от строга диета към обичайно хранене, убеждението, че всички мазнини са вредни, както и че може да се отслабне трайно и здравословно без физическа активност. И най-накрая пиенето на големи количества "полезни плодови сокове", които всъщност са много калорични.

  Грешките обаче не се изчерпват с това. Много от желаещите да се сдобият със стройно тяло са в плен на митове, които им пречат да съставят правилен хранителен режим. Най-малко 20 са погрешните убеждения, които ни демотивират да се справим с наднорменото тегло, посочва сайтът"Хелфнюз".

  1. Светкавичната диета е най-бързият вариант.

  Когато хората искат да отслабнат за някакъв конкретен повод, прибягват до светкавични диети - да речем, зелева супа или само грейпфрути. Краткосрачно те наистина работят, но после почти със сигурност ще последва йо-йо ефект. Светкавичните диети топят не само мазните, но и мускулите. Което в дългосрочен план води до забавяне на метаболизма.

  2. Растителните чайове за отслабване са полезни.

Абсолютно безвредни смески не съществуват. Ако не се запознаете с противопоказанията, нищо чудно да научите какво е гастрит или хроническо гадене. След около 10 дни употреба може да настъпи кризата - болки в стомаха и червата.

  3. Вегетарианството е панацея.

Невинаги. От вегетарианска храна може и да се напълнее, ако не се следят калориите. Освен това пълният отказ от белтъчини в умерен климат в някои случаи дори влияе зле на здравето.

  4. Колкото повече следя за фигурата си, толкова повече ме харесват мъжете.

Тази позиция има страничен ефект. Щом обявиш, че слабееш, всички изведнъж започват да забелязват излишните килца. Освен това силният пол не е привлечен от угрижени жени, които често изпадат в лоши настроения заради хранителните ограничения.

  5. Веществата, които изгарят мазнините, са истинският изход.

Това е истина, но все пак трябва да има определено изясняване на терминологията. Тези вещества се бъркат с други, които не позволяват отлагането на нови мазнини. В този случай онова, което вече е натрупано, си остава непокътнато.

  6. Приемът на разхлабителни има двоен ефект - пречистване и отслабване.

След еднократно прилагане организмът наистина ще се почувства пречистен. Ако обаче бъде измъчван с клизми и очистителни всеки ден, червата може да останат без естествена микрофлора.

  7. Може да се спортува от време на време.

Не. Ако най-после сте решили да се занимавате със спорт, задайте си въпроса дали можете да сте последователни. Да започнете упражненията и да ги изоставите е дори по-лошо, отколкото изобщо да не сте започвали.

  8. Таблетките помагат.

Едва ли, ако не са съчетани с правилен режим на хранене и с физически упражнения. Освен това мазнините не изчезват равномерно от тялото. За да се оправят контурите на талията и бедрата, са необходими също гимнастика и масажи.

  9. Суровите плодове и зеленчуци са с безотказен ефект.

Това създава дефицит на белтъчини и мазнини и е доста мъчително, тъй като суровата растителна храна не засища, а разтяга стомаха. Ако човек не притежава силна воля, в един момент вместо на листото от салата рискува да се нахвърли на фаталната за всеки режим пилешка кожа.

  10. Без въглехидрати.

Да се яде главно месо, съпроводено с пълен отказ от въглехидратите, е в основата на популярната дълги години в САЩ диета на Аткинс. Смята се обаче, че този режим рязко променя обмяната на веществата, натоварва бъбреците и към него може евентуално да прибягват само млади и здрави хора.

  11. Трябва да се хапва колкото да не се умре от глад.

Това невинаги води до отслабване или поне не веднага. Организмът лесно се разделя само с наистина най-излишното. Когато почувства глад, той се хвърля да изгражда запаси от мазнини от всички поети хранителни вещества и намалява разхода на енергия за сметка на обмяната на веществата. Забавя се работата на сърцето, пада налягането, човек започва да спи повече и да се движи по-малко.

  12. Добра е тази диета, от която отслабват другите.

Грешка. Диетите действат много индивидуално и ако приятелката ти е смъкнала 20 кг, това изобщо не означава, че със същия режим вие ще успеете да свалите и 2 кг. Важният принцип е да не се мъчите с хранене, което не ти носи радост.

  13. Достатъчно е да не се яде след 18 ч.

Ако човек свършва работа в 17 ч и половин час след това си у дома, този принцип наистина е лесен за поддържане. Но ако работи до 21 ч и си ляга около полунощ, трудно ще удържи на правилото. Важното е да не се яде поне 3 часа преди сън.

  14. Един банкет няма да навреди.

Празненствата трябва да се избягват, когато човек е на диета. Иначе резултатът може да е трагичен. Мисълта "само една хапка и край" трудно ще ви предпази от срив. Обикновено човек започва да се тъпче с всичко, което си е отказвал през последните месец-два.

   15. Гризкането между храненията не е хранене.

Напротив. От това се трупа най-много. Ръфането на солетки, семки, ядки между сяданията на масата е истински убиец на добрата фигура. Още повече че често, докато работим, дори не усещаме колко от  тези "занимавки за устата" сме погълнали.

  16. Честото качване на кантара дисциплинира.

Няма нищо по-окуражаващо от това човек да види доказателството, че тежките му лишения са дали резултат. Но диетолозите твърдят, че прекалено честото мерене може да направи вталяването по-трудно. Много жени откриват, че теглото им варира през месеца и това ги довежда до отчаяние. Всъщност такива вариации са възможни заради задържането на повече вода в определени периоди.

Специалистите препоръчват пазещите диета да се мерят не по-често от веднъж седмично, и то по едно и също време на деня - обикновено сутрин.

  17. От понеделник започвам.

Ако винаги сте обичали да си похапвате, преминаването към рязко ограничаване е истинско изпитание. Организмът веднага възприема това като глад - влошава се самочувствието, пада работоспособността, ставате раздразнителни. По-добре намалявайте калориите постепенно.

  18. Щом майка и баба са пълнички, аз също ще бъда.

Отчасти е вярно. Дамите от закръглени фамилии рядко са слабички. Но не става дума за обреченост. Всичко зависи от начина на хранене и стила на живот.

  19. Закуската се пропуска.

Някои действително ядат само два пъти на ден и превръщат това в норма. Само че подобен стил няма отношение към отслабването. Човек по принцип си наваксва при останалите хранения.

  20. С излишните килограми си тръгва и целулитът.

Ако едновременно с режима се провеждат и антицелулитни процедури, то с това мнение човек може да се съгласи. Но е нужно да се напомни, че портокаловата кожа често пъти се вижда и по кльощавите бедра.

Още по темата:

3.6, 7 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиСпортЛайфстайлДиетиПсихологияСнимкиХранене при...Алт. медицинаИсторияРецептиТестовеНовиниБотаникаЛеченияКалкулаториПроизводители