Начало Здравна медиа Любопитно Грижа за детето Кои витамини са полезни за косата на тийнейджъра

Кои витамини са полезни за косата на тийнейджъра

Кои витамини са полезни за косата на тийнейджъра - изображение

Родителите вероятно ще забележат, че през пролетта косите на тийнейджърите често са проблемни. Причината се крие в хормоналните проблеми, характерни за тази възраст. За проблемната коса допринасят също неправилното хранене, липсата на достатъчно движение и на нужните витамини.

Проблемите се изразяват в появата на себорея, липса на блясък в косата, притеснително количество косми, оставащи по гребена, чуплива и цъфтяща коса. В такива случаи може да се помогне ефективно чрез използването на естествени източници на красота като това основно са витамините от група В, както и А, Е и С.

Витамин В2

Недостигът на този витамин в организма се забелязва лесно. Това проличава от наличието на сухи краища на косата и мазен скалп. Витамин В2 спомага за здравия вид на косата и може да се набави чрез консумацията на млечни продукти, пълнозърнест хляб, черен дроб и месо.

Витамин В3

Той се свързва с блясъка и наситения цвят на косата. Именно този витамин е отговорен за пигментацията. Когато той липсва, косата започва да расте много по-бавно. Съдържа се в черния дроб, говеждото месо, рибата, зърнените закуски и в бирената мая.

Витамин В5

Той има голямо значение за имунитета и оказва влияние върху косата. Този витамин подобрява достигането на кислорода в косата и укрепва нейните корени. Съдържа се в яйчения жълтък, бирената мая, броколите, зърнените закуски и в птичето месо.

Витамин В6

Липсата на този витамин води до сухота на кожата и себорея. Той може да се набави от рибата, пилешкото месо, зеленчуците, соята, зърнените закуски, зелето, картофите, орехите, бананите, яйцата и свинското месо.

Витамин В9

Той спомага гъстотата и бързия растеж на косата. Набавя се чрез консумацията на извара, риба и зеленчуци.

Витамин В10

Той предпазва косата от ранно посивяване и поддържа естествения й цвят. Съдържа се в млечните продукти, орехите, рибата, картофите и ориза.

Витамин В12

Той е свързан със здравината на косата и нейния растеж. Признак на недостиг са сухотата и косопадът. Съдържа се в морските продукти, жълтъка, млечните продукти и в месото.

Витамин Вс (фолиева киселина)

Той е необходим за производството на нови клетки и е важен за растежа на косата. Съдържа се в черния дроб, бирената мая и зеленчуците.

Витамин С

Той поддържа здравината на кръвоносните съдове, а по тях кръвта достига и до корените на косата. Витамин С подобрява кръвообращението на кожата на главата и така се предотвратява косопадът. Той се съдържа предимно в цитрусовите плодове, шипката и горските плодове.

Витамин Е

Той участва в пренасянето на кислород в кръвта, укрепва имунната система и подобрява кръвообращението. Недостигът му оказва влияние върху растежа на косата и може да причини косопад. Съдържа се в суровите семена, орехите и в слънчогледовото олио.

Витамин А

Той е полезен при наличието на чуплива и суха коса. Спомага възстановяването на структурата на увредената коса и й придава еластичност и блясък. Съдържа се в повечето зеленчуци, морковите, жълтъка, маслото и рибата. В козметичните продукти (маски за коси и шампоани) се среща най-често под името "ретинол".

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияИсторияЛеченияЛюбопитноМедицински изследванияСпортБотаникаЗдравни съветиХранене при...СнимкиЛайфстайлНовиниИнтервютаСъставкиОрганизацииОбразованиеЗаведенияТестовеФизиологияРецептиАлтернативна медицинаНормативни актовеЕ-тата в хранитеАптекиХрани и ястияПроизводители