Новите регламенти в Закона за училищното образование дискриминират болните деца
За това е алармирана и Комисията за защита от дискриминация, заяви Елка Смерикарова, директор на 99-то Общообразователно болнично училище в София, подкрепена от родители на болни малчугани и учители.
В текста е разписано, че болничните училища да бъдат закрити, а обучението на децата в лечебните заведения да се поеме от преподаватели по общообразователни дисциплини.
Това обаче ще става едва след 30 последователни дни отсъствие от училище, а не както сега - веднага, когато детето е в състояние да бъде обучавано. Освен това, детето ще има възмоност само на индивидуална и групова форма на обучение при 7 възможни.
"Съмнявам се, че стандартно училище, дори елитно, знае как да работи с деца със специални нужди, за разлика от болничното училище", коментира доц. д-р Иван Чавдаров, специалист по рехабилитационна медицина.
Той е категоричен, че се съсипват структури, които функционират успешно с абсурдния аргумент, че липсват кадри. Въпреки че не само специалистите, но и родителите твърдят, че системата работи, Министерството на образованието като че ли остава глухо за призивите им.
От ведомството не дават ясен отговор на въпроса кое налага закриването на болничните училища, още повече че проблемът не бил финансов.
"Искаме да създадем екипи, които да могат да обслужват цялата страна, за да се осигури по-пълна подкрепа", заяви Грета Ганчева, главен експерт в просветното министерство.
Тя отхвърли идеята за създаване на Национално болнично училище, защото децата са разпръснати в различни лечебни заведения в страната.
В България болничните училища същестуват в 10 болници и лечебни центрове в страната. Ръководствата им ще изпратят писмени становища до Комисията по образование с цел да се преразгледат текствете. Според тях е недопустимо да се допускат учители от различни училища, които не могат да отговорят на нуждите на децата.
Болничните училища са създадени още през 1963г. по идея на проф. Василка Томова - Манова, като целта е била по време на лечението си децата да получават подкрепа от специалисти и да се чувстват пълноценни. Особено внимание се обръща на психическото им издраве по време на лечението.
Коментари към Новите регламенти в Закона за училищното образование дискриминират болните деца