Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Здравни новини Тировете ще плащат такса мръсен въздух

Тировете ще плащат такса мръсен въздух

от 17 юни 2011г., обновено на 28 ное 2012г.
Тировете ще плащат такса мръсен въздух - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари
  Освен досегашната такса за инфраструктурни разходи държавите от ЕС ще могат да налагат на тежкотоварните автомобили и допълнителна такса за покриване на разходите, породени от замърсяването на въздуха и шума. Това решиха днес евродепутатите.

  Благодарение на преразгледаната действаща Директива за евровинетката държавите-членки ще могат да се справят по-добре със задръстванията, тъй като ще разполагат с нова възможност да променят таксата за тежкотоварните автомобили (до 175 %) в зависимост от часа на денонощието. Друга важна последица от гласуването е, че се предвижда целево заделяне на средства, така че приходите от новите такси да бъдат използвани за инвестиции в проекти за подобряване на транспортната инфраструктура (TEN-T).

  „С това гласуване тежкотоварните автомобили ще заплащат пълната цена за причинените от тях  замърсяване на въздуха и шумово замърсяване. Тези нови правила на ЕС ще дадат правилните ценови сигнали на операторите да инвестират повече в ефикасна логистика, по-малко замърсяващи автомобили и по-устойчив транспорт като цяло" - заяви комисарят по транспорта Сийм Калас.

  Действащите правила

  С Директивата за евровинетката от 1999 г. относно заплащането на такси от тежкотоварни автомобили за използване на определени инфраструктури се определя рамката на ЕС за налагане на пътни такси за превоза на тежки товари. Директивата позволява на държавите-членки, без да ги задължава, да налагат такси за ползване на инфраструктурата (на времева основа, например на ден, седмица, година) или такси за изминат участък от пътя (на база на изминато разстояние, например на километър) върху тежкотоварните автомобили над 3,5 тона (малки камиони), при условие че това не води до дискриминация и че таксите са определени на ниво, което не надхвърля възстановяването на неизбежните разходи за поддръжка и замяна на пътната инфраструктура.

  С Директивата за евровинетката от 1999 г. се забранява възстановяването на други разходи, например така наречените външни разходи, като разходите, породени от замърсяването на въздуха и шума, които към момента се поемат от обществото и данъкоплатците. Това е причината, поради която се налага преразглеждане.

  Новите предложения

  Одобрените днес от Парламента нови правила:

  - дават на държавите-членки възможност да таксуват тежкотоварните камиони, за да покрият освен инфраструктурните разходи и разходите, породени от замърсяването на въздуха и шума от транспортните емисии.

 - дават на държавите-членки възможност да налагат по-високи такси в най-натоварените часове и по-ниски през ненатоварените с цел по-добро управление на движението и намаляване на задръстването. Постигнатият компромис позволява по-високи такси в най-натоварените зони, достигащи до 175 % над средната стойност, с максимални тарифи, събирани по време на максимум пет последователни най-натоварени часа дневно и по-ниски тарифи, прилагани през останалото време за същия пътен участък.

  На практика таксите за външни разходи ще бъдат 3-4 цента/km в зависимост от класа Euro на автомобила, местоположението на пътищата и нивото на задръстване. Таксата ще трябва да бъде събирана чрез електронни системи, предвидени да бъдат напълно съвместими на ниво ЕС до 2012 г., и на превозвачите ще се издава квитанция, на която ще бъде указан ясно размерът на таксата за външни разходи, така че те да могат да прехвърлят този разход на своите клиенти.

  - разширяват приложното поле на Директивата за евровинетката така, че освен Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) да бъдат обхванати и всички европейски автомагистрали.

  - предвиждат целево заделяне на приходи от такси за подобряване на транспортната устойчивост. Новите правила ще предоставят силен стимул за заделянето на нови приходи от такси, за да се финансират някои видове транспортни проекти, определени в Директивата, като например алтернативна инфраструктура, новаторски системи за чист транспорт или безопасни зони за паркиране. С цел да приложат тази разпоредба държавите-членки могат също да решат да заделят 15 % от събраните общи приходи (от инфраструктурни такси и от такси за външни разходи) за проекти на Трансевропейската транспортна мрежа. Това е свързано и със задължение за прозрачно отчитане, като държавите-членки ще трябва редовно да докладват за начина на използване на общите приходи от таксите.

  - Специална разпоредба е предвидена за планинските области, за които ще бъде позволено едновременното прилагане на съществуващите такси и новата такса за външни разходи за автомобили Euro 0, I и II и за автомобили Euro III от 2015 г. Допълнителните приходи ще трябва да се използват за финансиране на приоритетни проекти на TEN-T, насочени към същия коридор от Трансевропейската транспортна мрежа (задължително „минимално целево заделяне").

  - Предвидена е и клауза за преразглеждане, за да могат непрекъснато да се вземат под внимание въпросът за „замърсителят плаща" и интернализацията на външните разходи. Тя позволява на Комисията да изготвя доклади за по-нататъшната интернализация на външните разходи, включително при други видове транспорт и за други автомобили, и да осигури по-хармонизиран подход. Докладите се представят съответно 12 и 48 месеца след влизането в сила на директивата. Комисията може при необходимост да изготви ново законодателно предложение въз основа на тези доклади.

  Следващи стъпки

  Съветът ще одобри официално компромисното решение преди лятото. След това държавите-членки ще разполагат с максимум две години, за да транспонират законодателството преди то да започне да се прилага.

3.8/5 5 оценки

Коментари към Тировете ще плащат такса мръсен въздух

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Тировете ще плащат такса мръсен въздух
    www.framar.bg 
    на 05 July 2025 в 15:50
    Коментирайте "Тировете ще плащат такса мръсен въздух"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Рецепти за фритюрник с горещ въздух - Air fryer

преди 2536 дни, 6 часа и 33 мин.

Дали е правилно децата да плащат такса при личния лекар?

преди 2845 дни, 23 часа и 59 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Шампионат по колоездене "Зелените пирамиди", гр. Стара Загора - 06.07.2025 година

преди 1 дни, 3 часа и 51 мин.

Защо не трябва да пием кафе преди кръвни изследвания - всичко което трябва да знаете

преди 8 дни, 1 мин.

Безплатна консултация за деца с витилиго - Габрово, юли, 2025 година

преди 9 дни, 16 часа и 43 мин.

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 21 дни, 23 часа и 34 мин.
Всички

АНКЕТА

Какво би задържало младите лекари в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЛЮКСЕОЛ МАСКА КЕРАТИН 200мл 337871

ЛЮКСЕОЛ МАСКА УКРЕПВАЩА 200мл 335570

ЛЮКСЕОЛ МАСКА П/В КОСОПАД 200мл 337222

КСИЛОМЕТАЗОЛИН капки за нос, разтвор 0.1 % 10 мл

СИНГУЛАР таблетки за дъвчене 4 мг * 28

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

СОДА ЗА ПИЕНЕ таблетки * 30 НИКСЕН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 18:12:15

КЛАЦИД таблетки 250 мг * 10 МАЙЛАН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 18:11:15

КЛАЦИД таблетки 250 мг * 10 МАЙЛАН

Коментар на: Нина Пламенова Димитрова от 04 юли 2025г. в 15:30:22

ДЖАРДИНС таблетки 10 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 14:11:26

ТРИТИКО таблетки с удължено освобождаване 75 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 12:06:50
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival