Ограниченото рекламиране на хазарта може да намали риска от вредите, свързани със залагането
Ограничаването на рекламата на хазарта може да намали свързаните със залагането вреди, като дългове, физически и психически проблеми, особено върху уязвимите лица, показва преглед на наличните данни. Констатациите, публикувани в списание Public Health, откриват доказателства за ефект „доза-отговор“ – повишеното рекламно излагане увеличава желанието за залагане, което води до по-голям риск от пристрастяване.
Разпространението на сериозните проблеми, свързани с хазарта, в световен мащаб варира между 0,1 и 5,8%, така че тези констатации разкриват значителна нужда от помощ сред хората, които изпитват трудности. Хазартът все повече се признава като основна международна загриженост за общественото здраве и много страни вече предлагат помощ при проблеми със залагането, включително професионално лечение, непрофесионална помощ и самопомощ. Предизвикателството е тази помощ да достигне до хората, които я търсят. Подходът към проблемите с хазарта трябва да се основава на убедителни доказателства за това какво правят хората в момента, за да намалят вредата.
Проучването
Изследователи от Университета в Шефилд, Великобритания, проучват връзката между излагането на реклами на хазартни игри и нагласите, намеренията и поведението, които могат да бъдат свързани с повишен риск от вреди като дългове, проблеми във взаимоотношенията, физически и психически здравословни проблеми и престъпления.
>>> Хазартната зависимост и престъпленията са свързани, твърдят социолози
Екипът анализира осем скорошни рецензии в тази област, които включват данни от над 70 научни статии, използвайки различни изследователски методи. Изследванията в тази област постоянно откриват причинно-следствена връзка между излагането на реклами на хазартни игри или марки и увеличеното желание за залагане и повишената хазартна дейност.
„Съществените доказателства, които открихме във всички скорошни прегледи в тази област, подкрепят ограничаването на рекламите. Такова решение би намалило риска от вредни влияния сред децата и младите хора, както и сред възрастните, които са имали проблеми с хазарта.“, коментира Елизабет Гойдер, професор по обществено здраве в Училището по здравеопазване и свързани изследвания на Университета в Шефилд. „Подобно ограничение би могло да намали общата вреда, но и да смекчи въздействието на рекламата върху общественото здраве.“
„Нашето проучване показа, че стратегиите за предотвратяване на вредите за общественото здраве в идеалния случай трябва да включват набор от политики, които ограничават излагането на реклама, особено сред децата и уязвимите групи.“, добавя проф. Гойдер.
Изследователският екип признава, че доказателствената база за изследването наистина има ограничения, тъй като до голяма степен включва анкети и качествени проучвания на самоотчетна експозиция, нагласи и поведение сред общото население.
Над 10 милиона души са потърсили помощ за проблем, свързан с хазарта
>>> Зависимост към хазарта – дефиниция, симптоми и лечение
Систематичен преглед, публикуван в научното списание Addiction, установява, че в световен мащаб около един на всеки 400 възрастни (0,23% от текущото общо възрастно население) е потърсил помощ за проблеми с хазарта през последните 12 месеца или в даден момент от живота си. Този преглед е първият, който оценява глобалното разпространение на търсенето на помощ за проблеми, свързани с хазарта. Той съчетава резултатите от 24 проучвания, проведени в международен план, които анкетират хора от всички възрасти.
Прегледът също установява, че хората с по-сериозни проблеми с хазарта търсят по-често помощ – около 1 от 25 души с умерен риск от пристрастяване и 1 от 5 души с проблем с хазарта.
- Gambling advertising restrictions could reduce harm, says study: https://medicalxpress.com/news/2023-01-gambling-advertising-restrictions
- Over 10 million adults have sought help for problem gambling: https://medicalxpress.com/news/2022-07-million-adults-sought-problem-gambling
Продукти свързани със СТАТИЯТА
СТАТИЯТА е свързана към
- Знаете ли, че...
- Делът на децата във Великобритания с проблем с хазарта се удвоил
- Създадени да подвеждат: Как хазартните игри изкривяват реалността и правят мозъка зависим
- Зависимост към хазарта – дефиниция, симптоми и лечение
- Групи за подкрепа
- Транстеоретичен модел за преодоляване на зависимост – същност и етапи
- Хазартът представлява глобална заплаха за общественото здраве
- Нападателят преодолял хазартната зависимост и депресията
- Казвам се Джейми – вече бивш хазартен играч, който бе изгубил почти всичко ценно в живота си
- Да бъдат ли забранени хазартните реклами?
- Сравниха зависимостта към преяждане с тази към хазартните игри
Коментари към Ограниченото рекламиране на хазарта може да намали риска от вредите, свързани със залагането