Анкетьори ще разпитват по телефона пациенти за това дали са удовлетворени от здравните услуги

Министърът на здравеопазването д-р Петър Москов предлага анкетьори да разпитват по телефона пациенти за това дали са удовлетворени от здравните услуги, които получават по Здравна каса.
НЗОК ще предоставя телефонните номера на пациенти, които са били настанени в болница през последното тримесечие, на анкетьори, чиято задача ще бъде в рамките на 5 минути да зададе въпроси от списък със 117 предварително подготвени.
По думите на Москов целта е да се проследи удовлетвореността на пациентите от здравните услуги, и при липса на такава - да санкционира и да затваря болници.
Сред въпросите, които анкетьорите ще задават, са дали пациентът е бил информиран за рисковете от лечението и проявявали ли са към него лошо отношение заради сексуалната му ориентация.
Очаква се в рамките на 1 година да бъдат интервюирани около 70 хиляди души, които са били в общо 337 болници в страната.
Съгласно закона НЗОК ще може да прекрати договор с болница при наличие на "системна неудовлетвореност" от страна на пациента.
НОВИНАТА е свързана към
- Прегледите при личните лекари може да станат платени от 1 април
- Премиерът Бойко Борисов и здравният министър Петър Москов ще продължат заедно реформата в здравеопазването
- Новият министър на здравеопазването е д-р Петър Москов
- Москов изригна: Турските ваксини не са опасни, не вярвайте на мръсници
- Болен от хепатит обвини в лъжа д-р Петър Москов и министерството му
- Университетските болници призоваха д-р Петър Москов да не се отказва от каузата "здравеопазване"
- Здравният министър д-р Петър Москов поиска промяна във финансирането чрез "средна претеглена стойност на пациент"
- Екипът на линейката вече няма да избира в коя болница да закара пациента
- Министър Москов отвърна на обвиненията на пациент с хепатит
- Д-р Москов: Няма да закриваме болници, ще бъдат отпуснати над 650 000 нови направления
Коментари към Анкетьори ще разпитват по телефона пациенти за това дали са удовлетворени от здравните услуги