ВМА организира курс за комуникация с агресивни пациенти
БМА организира курс за комуникация с агресивни пациенти за своите служители. Основната цел е подобряване на работния климат, доброто отношение и грижа към пациентите. За тази година курсът е определен за средата на септември 2017 година.
Идеята на ръководството е медицинските специалисти да бъдат подготвени и да могат да се защитят от вербална агресия, на която са подложени от пациенти или техни роднини и близки. Освен охранителната система в лечебното заведение, лекарите да могат да отреагират адекватно в случаи на конфликтна ситуация.
С оглед осигуряването на висококачествено здравеопазване ръководството на ВМА включи още през миналата година провеждането на подобно обучение към цялостната си програма. Всички приемно - консултативни и спешни звена преминаха през специална подготовка. Курсът е съставен от различни модули и етапи – теоретична част, споделяне на личен опит, ролеви игри, тренинги, водени от Велислава Донкина, психолог от Центъра по психично здраве и превенция към ВМА. Същевременно с тези модули се провеждат и т.нар. балинт групи. Организирането е с цел помощ на лекарите в създаването на доверена връзка с пациентите, която е от изключителна важност за диагностицирането и протичането на цялостното лечение. Тези балинт групи подпомагат медиците в разбирането и чувствителността на проблемите и трудностите на пациентите, през които минават.
Организирането на такива обучения, модули и срещи е част от практиката на всички големи здравни заведения в Европа и САЩ.
По статията работи: Велина Неделчева
Снимка: Монитор
Коментари към ВМА организира курс за комуникация с агресивни пациенти