Ръководството на Пирогов излезе с официално становище относно инцидента с пациент, пострадал на метри от болницата
Ръководството на УМБЛСМ "Н. И. Пирогов" излезе официално със становище до медиите относно инцидента с пациент, пострадал на метри от здравното заведение.
Припомняме, че съвестни граждани нееднократно са потърсили помощ от болницата, но неуспешно.
Директорът на УМБЛСМ "Н. И. Пирогов" проф. д-р Асен Балтов обяснява позицията на здравното заведение официално в изявление:
„Според Наредба 25 за оказване на спешна медицинска помощ Центровете на спешна помощ оказват спешна медицинска помощ на мястото на инцидента и по време на неговото транспортиране. Единствено дежурният екип на в Центровете за спешна медицинска помощ могат да търсят помощ от дежурен специалист за диагностика и лечение на общинско или държавно заведение. Дежурният екип на ЦСМП предлага за спешна хоспитализация пациентите в здравно лечебно заведение.
Относно пострадалия пациент на метри от лечебното заведение на мястото на инцидента не биха могли да се отзоват медицински екипи от Пирогов порази следните причини:
- Според действащата нормативна наредба в болницата налични медицински екипи, които да се отзовават при инциденти извън територията на здравното заведение, не се поддържат. Напускането на работното място и отзоваването на мястото на инцидента би поставило в риск живота и здравето на пациентите в спешни състояния, които към въпросният момент са били близо 10 души;
- В Република България е въведен и функционира Единен европейски номер за спешни повиквания – телефон 112. В системата на спешният телефон са включени Национален медицински координационен център, Спешна медицинска помощ, Полиция, Пожарна безопасност и защита на населението, Планинска служба, Морска администрация “Морско спасяване“, Български червен кръст, Министерството на здравеопазването, Министерството на вътрешните работи и Министерството на транспорта;
- Спешен телефон 112 е предназначен за инциденти, които застрашават живота, здравето, имуществото и сигурността на гражданите. Системата на спешния телефон осигурява безплатен достъп до всички служби за спешна помощ и реагиране.
Предвид изложеното към момента на инцидента гражданите следва да подадат сигнал на спешния номер 112, който гарантира спешна и адекватна реакция от компетентните служби. Свидетелите на инцидента са потърсили помощ от хирургичният кабинет № 105, в който е имало десетина пациенти в спешно състояние. Във въпросния ден само през този кабинет са преминали около 100 пациента, а за деня в лечебното заведение около 700.
Относно състоянието на пострадалия от автомобила пациент след неговото приемане в спешното отделение, ръководството на здравното заведение посочва, че лицето е своевременно прегледано и подробно диагностицирано. Пациентът е с черепно-мозъчна травма и по преценка на специалистите остава за лечение в Реанимационното отделение на Клиника по неврохирургия. За него се полагат адекватни грижи, извършват се нужните консултации. Лицето е под постоянно наблюдение, адекватен и контактен“.
По статията работи: Велина Неделчева
Снимка: MedicalNews
Продукти свързани с НОВИНАТА
ТАЛОДЕРМА ВАЗЕЛИН С НЕВЕН 15 мл
АЛОКСИ ХИДРАТИРАЩ БАЛСАМ 1000 мл
ЧЕТКА ЗА ЗЪБИ ЕЛГИДИУМ КРИЕЙШЪН ЛАК СОФТ
БЕКЛИ ОРГАНИКС БЕБЕШКИ КРЕМ ПРИ СМЯНА НА ПЕЛЕНИ 30 мл.
НАТУРА ОЙЛ МЛЯКО ЗА ТЯЛО С КОКОС 250 мл.
ВИКТОРИЯ БЮТИ ДНЕВЕН КРЕМ ЗА ЛИЦЕ С ОХЛЮВЕН ЕКСТРАКТ И ВИТАМИНИ В5, С И Е 50 мл
НОВИНАТА е свързана към
- Доц. д-р Емил Рашков Доросиев
- д-р Иван Панчев Стоев
- Проф. д-р Диян Енчев Малушев, д.м.
- Проф. д-р Николай Габровски, д.м.н.
- Доц. д-р Мария Димитрова, д.м.
- Д-р Людмил Николов Джунков
- Д-р Светослав Славков, д.м.
- Седем златни правила, за да предпазите бъбреците си
- Д-р Камен Данов, д.м.
- УМБАЛСМ "Н. И. Пирогов" ЕАД, гр. София
Коментари към Ръководството на Пирогов излезе с официално становище относно инцидента с пациент, пострадал на метри от болницата