Начало Здравна медиа Здравни новини Системата на спешен телефон 112 е в бедствено положение

Системата на спешен телефон 112 е в бедствено положение

Системата на спешен телефон 112 е в бедствено положение - изображение

Системата на спешен телефон 112 не работи правилно повече от две години. Това съобщава служител на звеното пред Нова, пожелал анонимност.

По думите му не се отчита от къде се обажда даден човек, както и телефонния му номер. Това забавя сигналите към Спешна помощ, полиция или пожарна. Потърпевши в подобни ситуации са предимно гражданите. Честа практика е била записването на сигнали по листове. Процедурата отнема около 10 минути, но с предаването до съответната институция времето за реакция се увеличава.

Основният проблем е, че спешен телефон 112 не се финансира от години. Предвидените 13 милиона ще се използват за подобряване на морално остаряла система, а с тези пари може да се изгради съвсем нова система, която да работи по-добре. Важна част от нея е изграждането на връзка и с трите мобилни оператора, за да се осъществява по-точна локализация, споделя анонимният служител.

От документация се разбира, че системата на спешния телефон 112 е без техническа поддръжка от 25 април 2015 г. Процедурата, проведена за следгаранционни ремонтни дейности, е била прекратена.

Става ясно още, че районните центрове на телефон 112 в София, Русе и Монтана не функционират според изискванията поради амортизиран хардуер. Отделно в Монтана не може да се локализира мястото, от което се подава сигналът. Често се случва да има затруднение и невъзможност в осъществяването на конферентна връзка между подаващия сигнал и дежурните екипи в Спешна медицинска помощ, полиция или пожарна. Това поставя в риск живота и здравето на гражданите в беда. В случаи на природни бедствия и кризисни ситуации е заплаха за националната сигурност на държавата.

В Агенцията по обществените поръчки е публикувана обществена поръчка, от която става ясно, че МВР ще финансира спешния телефон 112 с 13 милиона лева за ремонт на системата. Изпълнителят ще трябва да осигури поддръжка от две години на системата.

Към подобренията се причислява и обновяване на софтуер и техника, което да бъде достъпно и функционално за хора със слухови и говорни увреждания. Ще се предвиди гражданите да могат да пускат сигнал за спешна помощ от таблет, компютър или смартфон.

По статията работи: Велина Неделчева
Снимка: Bulgarian Times

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С НОВИНАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ НОВИНАТА

НОВИНАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

НовиниЛайфстайлЗдравни съветиОрганизацииЛеченияЛюбопитноКлинични пътекиИсторияЗаведенияСоциални грижиСнимки