Начало Здравна медиа Любопитно Нашето здраве За по-добро зрение консумирайте повече спанак

За по-добро зрение консумирайте повече спанак

За по-добро зрение консумирайте повече спанак - изображение
Очите са прозорец към света. Прозорец, благодарение на който виждаме всичко. Затова и доброто зрение не трябва да се взима за даденост и за него да се полагат грижи. Като се започне от здравословното хранене и се стигне до предпазване на очите пред компютъра и от силното и все по-вредно слънце, има някои правила, които задължително трябва да спазвате, за да се радвате на добро зрение.
  • Яйца за бистър поглед - Освен за тяло на богиня, балансираното хранене ще ви помогне да запазите и добро зрение. Омега 3 мастните киселини, цинкът и витамините С и Е ще ви предпазят от болести на очите, свързани с възрастта - като катаракта. Зелените листни зеленчуци като лапад и спанак, както и мазните риби като сьомга и риба тон са щит за зрението ви. Въпреки забързаното ежедневие, намерете време да ги вмъкнете в менюто си и след време ще ви се отплатят. Американски учени твърдят, че фасулът, яйцата и ядките също имат своя дан за бистър поглед. Не забравяйте също така за портокала и цитрусовите плодове като цяло, защото те също имат принос за доброто зрение. Балансираното хранене намалява риска от диабет тип 2, който в най-лошия сценарий води до слепота. Освен това според някои изследвания около 45% от диабетиците развиват ретинопатия и глаукома, които увреждат зрението.
  • Не те виждам от дима - Няма смисъл да изброяваме предимствата на живота без тютюнев дим. Оказва се обаче, че спирането на цигарите намалява риска от увреди на очния нерв или катаракта. Не се отказвайте, ако веднъж вече сте се провалили в отказването от вредния навик. Специалистите твърдят, че колкото повече опитвате, толкова по-голям е шансът ви да се справите.
  • Да се взираш, без да спираш - Ежедневието на всеки един от нас все повече се върти около компютрите. Вкъщи, на работа, в автобуса, навсякъде сме оградени от лаптопи, таблети и модерни телефони. Времето ни минава в интернет. Без да осъзнаваме обаче така нанасяме огромна вреда на зрението си. Синдромът на компютърно зрение е все по-разпространен. Замъглено виждане, проблеми с фокусирането на далечни разстояния и сухите очи трябва да са алармата, която веднага да ви изпрати при очния лекар, за да се въоръжите в чифт очила за компютър. Ако тези симптоми някак си останат незабелязани, силното главоболие и болките в кръста, раменете и врата от стоенето пред компютъра ще привлекат вниманието ви. Ключът да се справите със създалата се ситуация е в създаването на удобна среда за работа с компютър и движението. Мониторът на компютъра ви трябва да не е прекалено високо или ниско. Горният му ръб трябва да е на нивото на очите ви. Внимавайте върху екрана да не пада естествена светлина, която прави отблясък. Това ви кара допълнително да присвивате очи и да се взирате. Мигайте често. Ако очите ви изсъхват, консултирайте се с лекар и се снабдете с капки или т.нар. изкуствени сълзи. На всеки 20 минути пред монитора, отделяйте поглед за минута-две настрани. На всеки 2 часа пред компютъра, ставайте и се раздвижвайте.

За Framar.bg:

Още по темата:

3.1, 7 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиЛайфстайлХранене при...НовиниНормативни актовеАлтернативна медицинаМедицински изследванияЛеченияСпециалистиЗаведенияХрани и ястияРецептиДиетиСнимкиБотаникаИсторияСпортОрганизацииПсихологияПроизводителиАптекиКлинични пътеки