Начало Здравна медиа Любопитно Знаете ли, че... Опасните хранителни навици, които могат да причинят проблеми с храносмилането

Опасните хранителни навици, които могат да причинят проблеми с храносмилането

Опасните хранителни навици, които могат да причинят проблеми с храносмилането - изображение

Хранителните навици могат да бъдат и опасни и да причинят проблеми с храносмилането, затлъстяване и дори диабет, информират американски специалисти.

Един такъв навик според учените е дългото дъвчене на дъвка. Някои хора дори използват дъвката, за да притъпят глада си. Повечето дъвки съдържат подсладители и само залъгват дейността на мозъка, който се нуждае от глюкоза. Освен това и стомахът отговаря на процеса на дъвчене като отделя сравнително голямо количество солна киселина, която уврежда лигавицата и може да доведе до ерозия и гастрит. Специалистите съветват дъвченето на дъвка след обилно хранене и не повече от 10 минути.

Друг вреден навик е консумирането на рохки яйца. Учените отдават значение на това, че в рохкото яйце може да се съдържат вредни бактерии и дори бактерии на салмонела. Тя се разрушава при висока температура и то в продължение на поне 10 минути, точно толкова, колкото е нужно да се свари едно яйце напълно.

Още един вреден навик отбелязват специалистите – бързото приготвяне на салата. Това се случва традиционно – продуктите се изплакват набързо и се нарязват. В процеса на узряване обаче по повърхността на корите на зеленчуците се развиват различни вещества, способни да навредят  на организма – различни компоненти и бактерии. Това е и главна причина да се измиват старателно и продължително.

Важен вреден навик е храненето на дивана. Според специалистите за нормалното преминаване на храната към стомаха е нужно човек да се храни в изправен или на висока трапезна маса. Консумирането на храна в легнало или полулегнало положение може да провокира оригване и киселини в стомаха поради проникване на стомашно съдържание в хранопровода, предупреждават учените. Според тях дори след хранене е добре корпусът на тялото да е изправено поне час.

Друга вредна привичка е консумирането на диетични десерти. Доста хора считат, че закупуването на сладки от специализирани магазини, ще намали приема на захар и това ще подпомогне здравословното хранене и намаляването на тегло. Според специалистите обаче подобни десерти и храните от фаст фууд съдържат достатъчно количество фруктоза. Тяхното редовно консумиране всъщност нарушава механизма на апетита, което от своя страна води до преяждане.

По статията работи: Велина Неделчева
Снимка: Oakville Place Dental



Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлСпортЛюбопитноПсихологияЛеченияНовиниИсторияРецептиБотаникаАлтернативна медицинаМедицински изследвания