Тийнейджърките, чиито майки са правили аборт, са по-склонни да направят тази стъпка
Ново проучване, публикувано в журнала на Канадската медицинска асоциация, сочи, че дъщерите на майки, правили аборт, са по-склонни към прекъсване на бременността.
Всяка година в развитите държави се правят близо 6,7 млн. аборта, като по-голямата част от тях са извършени от тийнейджъри на 19-годишна или по-млада възраст. Статистиката показва, че в Канада нивото на забременелите младежи е 28 на 1000, като половината от зачеванията завършват с аборт.
Изследвания сочат, че има връзка между времето, когато майката забременява за първи път и периода, когато нейната дъщеря след това ражда. Новото проучване има за цел да установи дали съществува същата тенденция и при бременност, завършваща с аборт, обясняват д-р Джоел Рей и Нинг Лиу от Института за клинични оценъчни науки в Торонто.
Учените са анализирали данните за 431 623 дъщери, родени в Онтарио. Момичетата, чиито майки са имали поне един аборт, са били 73 518, а тези, чиито родителки не са прекъсвали бременността, били 358 105. В първата група вероятността от аборт през периода на тийнейджърските години е 10,1%, а във втората е едва 4,2%. Счита се, че по-голямата част от принудителните прекъсвания на бременността са били по социални причини, тъй като са направени преди 15-та гестационна седмица и затова е малка възможността поводът да е генетичен дефект в плода.
Специалистите наблюдавали и друга зависимост – колкото е по-голям броят на абортите при майката, толкова по-голям е той и при дъщерята тийнейджърка. Изследователите не могат да отговорят на въпроса защо има такава връзка. Предишни проучвания установили, че младите момичета е по-вероятно да прекъснат бременността, ако имат проблеми с училището, ако са отделени от биологичен родител или майката и бащата са с ниско образование.
Учените смятат, че са необходими допълнителни изследвания, за да се определи дали стратегиите, които ангажират родителите, помагат за намаляване на необезопасения секс сред тийнейджърите. Също така трябва да се установят факторите, които допринасят не само за бременността сред младежите, но и за причините, които ги карат да решат дали да задържат бебето или да го махнат.
При изготвянето на проучването не са включени данни за бащите, семейното положение и нивото на образование както на майката, така и на дъщерята. Липсва информация и за семейната динамика и нагласи.
По статията работи: Ирина Тенева
Източник: eurekalert.org
Снимка: momjunction.com
-
Ранният кръвен тест след спонтанен аборт може да определи причината за загубата на плода
-
Зачеването по-рано от шест месеца след спонтанен или индуциран аборт не крие риск от усложнения
-
Аспиринът подобрява плодовитостта при жените
-
Продължителното ходене и навеждане на работа могат да повишат риска от спонтанен аборт
Продукти от Framar.bg
ЕЛИКСИРИКА БИОТЕХ ЛИВ-АР ХЕПАТОПРОТЕКТ желатинови капсули * 30
НИКОЙ НЕ ЗНАЕ ЗА НАС - СИМОНА СПАРАКО - ХЕРМЕС
АРИСТОТЕЛ И ДАНТЕ ОТКРИВАТ ТАЙНИТЕ НА ВСЕЛЕНАТА - БЕНДЖАМИН АЛИРЕ САЕНЦ - СИЕЛА
РОМАНТИЦИТЕ - ЛЕА КОНЪН - ХЕРМЕС
МЪЖЕ БЕЗ МУСТАЦИ - БРАТЯ МОРМАРЕВИ - СИЕЛА
ДЕВА МИЦЕЛАРЕН ИНТИМЕН ГЕЛ ТИЙН 200 мл
СКЪПО ТЪПО ДНЕВНИЧЕ ПРОБЛЕМЪТ НА ЗЕМЯТА Е, ЧЕ АЗ СЪМ ОТТУК - книга 6 - ДЖИМ БЕНТЪН - ХЕРМЕС
Вижте още
- Интимни тайни за мъжа и жената
- Социалните мрежи могат да влошат симптомите на синдром на дефицит на вниманието при тийнейджъри
- Ранният кръвен тест след спонтанен аборт може да определи причината за загубата на плода
- Разделение сред учените: Няма данни, че екранното време вреди на децата
- Д-р Гросман: Медикаментозният аборт е болезнен, но безопасен
- Релационна агресия и защо момичетата често я използват
Коментари към Тийнейджърките, чиито майки са правили аборт, са по-склонни да направят тази стъпка