Модерните възпитателни методи могат да забавят развитието на детския мозък
Социалните практики и културните разбирания на модерния живот пречат на емоционалното и здравословно мозъчно развитие при децата. Това гласи ново изследване, представено на симпозиум в САЩ.
Професорът по психология в Норт Дам Дарсия Нарваез казва, че необмислените практики като използването на адаптирано мляко, например, както и отделянето на бебетата в различни стаи, стават ежедневие.
Новото изследване показва, че съществува връзка между утрвърдените начини на възпитание и резултатите, свързани с развитието на емоционалното здраве при възрастните. При тях се наблюдават много по-добри последствия от тези методи, отколкото при съвременното поколение и след модерните начини за възпитание.
Проф. Нарваез обяснява, че отговарянето на нуждите на бебето влия върху развитието на неговото съзнание, т.е. методът, при който родителите оставят детето да се "наплаче" не е ефективен. Положителното докосване на детето от страна на родителите се отразява на реакциите му при стрес, спомага контрола на импулсите му и емпатията. Играта сред природата влияе върху овладяването на агресията и възможността за създаване на социални контакти при детето. Когато в грижите за малчугана помагат и други хора освен майката, това повишава коефициента му на интелигентност, намалява егото и стимулира чувството за съпричастност.
Психологът казва и че в последните години се наблюдава притеснителната тенденция всички тези грижи за детето да намаляват. Тя отбелязва, че все повече бебетата прекарват времето си в количките, по детски столчета и на седалките в колите, а не в ръцете на родителите си. Едва 15% от американските майки кърмят една година, а свободната игра сред природата драстично е намаляла.
Резултатите от проучването сочат, че вследствие на съвременните практики във възпитанието и отглеждането на децата, се наблюдава депресия и безпокойство във всички възрастови групи, дори при малките деца, високи нива на агресивно поведение, престъпност при подрастващите, липса на съпричастност, липса на морално и състрадателно поведение при по-големите деца.
Нарваез е на мнение, че децата са по-сигурни, когато усещат присъствието на родителите си и на учителите. Пропуските в най-ранна възраст могат да бъдат наваксани по-късно.
Експертът обяснява, че дясното полукълбо на мозъка, ръководещо голяма част от възможностите ни за креативност, саморегулация и съпричастност, може да се развива през целия ни живот, така че родителите и детето могат да израстват заедно.
Редактор: Жанета Стефанова
Снимка: pigulko.ru
Продукти свързани със СТАТИЯТА
НЕЩАТА, КОИТО СИНЪТ МИ ТРЯБВА ДА ЗНАЕ ЗА СВЕТА - ФРЕДЕРИК БАКМАН - СИЕЛА
13 НЕЩА, КОИТО ПСИХИЧЕСКИ СИЛНИТЕ РОДИТЕЛИ НЕ ПРАВЯТ - ЕЙМИ МОРИН - ХЕРМЕС
ВЛАДИМИР ЗАРЕВ. ЛИТЕРАТУРНА АНКЕТА - НИКОЛАЙ ДИМИТРОВ - ХЕРМЕС
РАЗВЕДЕНИ С ДЕЦА - ЦВЕТЕЛИНА ЗИДАРОВА - СИЕЛА
ДА ОЦЕЛЕЕШ КАТО РОДИТЕЛ 3 - МАЙКО МИЛА - ЕЛИСАВЕТА БЕЛОБРАДОВА, КРАСИМИРА ХАДЖИИВАНОВА - СИЕЛА
ЕФЕКТИВНИТЕ РОДИТЕЛИ - МИЛЕНА МАНОВА - СИЕЛА
СТАТИЯТА е свързана към
- Грижа за детето
- Съществува ли наистина синдром на единственото дете в семейството
- Стрес и емоционален живот при родители на деца със специални образователни потребности
- Кое е по-трудно – да си родител на малко дете или родител на тийнейджър
- Разберете какъв пол ще бъде бебето ви чрез китайската таблица
- Детска градина № 34 "Лястовичка", гр. Варна
- Начини и причини за прекратяване на осиновяването (разсиновяване)
- Детска градина № 6 "Незабравка", гр. Плевен
- Облекчете кашлицата на детето с домашен лек от лимон, глицерин и мед
- Детска градина № 12 "Ян Бибиян", гр. Варна
- Детска градина № 15 "Звънче", гр. Плевен
Коментари към Модерните възпитателни методи могат да забавят развитието на детския мозък