Измерване на удовлетвореността на пациентите към работата на болниците ще бъде едно от новите изисквания към тях

Националната здравноосигурителна каса ще изисква от болниците да осигуряват непрекъснатост, своевременност и качество на леченията и диагностиката. Ако покриват тези условия, тогава лечебните заведения ще получават финансиране. За да подпишат договор със здравната каса, те трябва да отговарят на точно разписани критерии.
Като ново изискване ще бъде вкарано и измерване на удовлетвореността на пациентите от работата на съответната болница. Все още не е ясно как ще се оценява мнението на хората, ползващи услугите на дадено лечебно заведение. Като вариант се предвижда това да става с помощта и на социологически агенции.
Тези нововъведения няма да се отнасят за всички болници в страната. Специални изисквания ще важат за онези, които се намират в труднодостъпни райони. Освен това новата наредба ще бъде прилагана тогава, когато броят на болничните легла в дадена административна област е повече, отколкото са необходими.
Редица представители на лечебни заведения, пациентски организации и сдружения изказаха своите опасения или одобрение за новите изисквания. Управителят на чирпанската болница д-р Недялко Тотев е на мнение, че нововъведенията може да се окажат фатални за местната МБАЛ. А от Сдружението на частните болници се заканват да атакуват наредбата в съда. Председателят на Националната пациентска организация д-р Станимир Хасърджиев смята, че не е оправдано да съществуват лечебни заведения, които работят само по една клинична пътека и с пациенти, които най-добре да са здрави, за да се усвоят непременно парите по пътеката. Ако се изчистят подобни практики, може би ще има повече средства например за импланти за деца, коментира още той.
И пациенти, и лекари настояват да се обезпечи доболничната помощ преди да се тръгне към промени в болничната. Двете съсловия са на мнение, че трябва да отпаднат лимитите и ограниченията за достъп до консултации с личните лекари и специалисти.
По статията работи: Ирина Тенева
Източник: dariknews.bg
Снимка: shabat.am
Продукти свързани с НОВИНАТА
ЛИЧНОСТНИ РЕГУЛАТИВНИ ПРОЦЕСИ В БОЛНИЧНА СРЕДА. ОСНОВНИ НАПРАВЛЕНИЯ В ПСИХОЛОГИЧНАТА ПОМОЩ - ИВАН АЛЕКСАНДРОВ
НИТРИЛНИ РЪКАВИЦИ ЗА ЕДНОКРАТНА УПОТРЕБА АЛДЕНА M * 100
НИТРИЛНИ РЪКАВИЦИ ЗА ЕДНОКРАТНА УПОТРЕБА АЛДЕНА L * 100
НИТРИЛНИ РЪКАВИЦИ ЗА ЕДНОКРАТНА УПОТРЕБА АЛДЕНА XL * 100
НИТРИЛНИ ХИРУРГИЧНИ РЪКАВИЦИ БЕЗ ТАЛК * 100
ТЕНА ЕДНОКРАТНИ ЧАРШАФИ 60/60 * 30
НОВИНАТА е свързана към
- МБАЛ "Рахила Ангелова - Перник" АД, гр. Перник
- МБАЛ "Света Параскева" ООД, гр. Плевен
- Очна болница "Д-р Тасков" ООД, гр. Търговище
- Специализирана болница за рехабилитация - Бургаски минерални бани ЕАД, гр. Бургас
- Специализирана болница за рехабилитация - Несебър, гр. Несебър
- Невероятната история на Глория Рамирез - "Токсичната лейди"
- Университетска многопрофилна болница за активно лечение "Св. Иван Рилски" ЕАД, гр. София
- Болница за долекуване, продължително лечение и рехабилитация към МВР - филиал Банкя
- МБАЛ "Хигия - Север" ООД, гр. Пазарджик
- УМБАЛ "Д-р Георги Странски" ЕАД, гр. Плевен
Коментари към Измерване на удовлетвореността на пациентите към работата на болниците ще бъде едно от новите изисквания към тях