Най-разпознаваемите фармацевтични марки от интернет потребителите
Actavis (28%), Софарма (19%) и Bayer (18%) са фармацевтичните копании, за които мнозинството интернет потребители се сещат най-често.
Това установи проучване на Гемиус в българското интернет пространство. Може да се каже, че Аctavis e брандът, с който най-голяма част от респондентите асоциират разглежданата категория. Всички други споменати брандове регистрират доста ниски стойности на "спонтанна известност".
Проучването разкрива, че над половината от респондентите не познават Libra, AstraZeneca, Rochе, GlaxoSmithKline и Pfizer, дори и след като ги видят в списък с фармацевтични компании.
Най-добре представящата се фармацевтична компания, според българските интернет потребители, е Bayer. Тя се отличава с много висок индекс на водещите марки (базира се на данните събрани за най-важните характеристики на една водеща марка) в сравнение със следващите я Actavis и Софарма.
Онлайн присъствието на фармацевтичните компании като цяло е слабо, но лидери и в това отношение са Actavis, Bayer и Софарма. На последните места и по този показател в разглежданата категория са Rochе, GlaxoSmithKline и Pfizer.
Интернет проучването е проведено онлайн сред 1670 български интернет потребители на възраст 20-59 години на два етапа-предварително и същинско изследване. Данните са събрани по метода CAWI (компютърно-асистирано уеб интервю), при който Гемиус визуализира покани за участие в изследването на случаен принцип под формата на поп-ъп прозорци в избрани медии. След това данните биват претеглени по пол, възраст и честота на изполване на интернет спрямо резултатите от омнибусно изследване, с което се гарантира тяхната представителност.
Проучването е на Гемиус.
Коментари към Най-разпознаваемите фармацевтични марки от интернет потребителите