Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Интервюта Лицата, които променят света около нас Галина Тодорова, психолог: Училище, спорт и творчество са фундаменталните елементи, градящи бъдещето на нашите деца

Галина Тодорова, психолог: Училище, спорт и творчество са фундаменталните елементи, градящи бъдещето на нашите деца

от 11 окт 2012г., обновено на 14 фев 2023г.
Галина Тодорова, психолог: Училище, спорт и творчество са фундаменталните елементи, градящи бъдещето на нашите деца - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Хиляди първокласници пристъпиха прага на родното училище за пръв път тази есен. Някои от тях продължават да са ентусиазирани, други тревожни, трети плахи, а четвърти - вече смели. Във всички случаи тези деца изпитват силна емоция, като е възможно и някои от тях да преживеят стрес. Повече за това как да помогнем на детето си да се адаптира и необходимо ли е да го ангажираме с извънкласни дейности, научаваме от Галина Тодорова, консултант в Национален здравен портал Framar.bg, магистър по Психология и психопатология на развитието.

Фрамар: Как родителят да разпознае стреса у детето си, за да му помогне?

Би било добре родителите да отделят повече време за разговори с детето си и наблюдение на неговото поведение. Ако забележат, че децата им стават по-мълчаливи, усамотяват се по-често, изразяват упорит отказ да посещават училище, сънуват кошмари или се оплакват от безсъние, дори гадене или стомашни болки, веднага трябва да потърсят помощ. Добре е, ако тази помощ дойде от учителя на детето, психолога на училището или избран от родителите психотерапевт. Във всички случаи, родителят не бива да спира да бъде търпелив, нежен и грижовен.

Възможно е детето да преживее стрес от това, че един от компонентите в психосоциалната му готовност не е достатъчно развит или липсва. Компонентите, които са отговорни за доброто интегриране на детето в училищната среда са:

- Интелектуална готовност;

- Социално-поведенческа готовност;

- Емоционално-волева и мотивационна готовност за учене;

- Естетико-художствена готовност за учене.

Фрамар: Трябва ли според Вас родителите да се занимават и вкъщи с обучението на детето?

Има родители, които не смятат, че е нужно да се занимават с нещо, което рано или късно всички научават в училище. Други смятат, че детето трябва да може да чете, пише и смята, преди да постъпи в първи клас. Лично аз считам, че ако родителят успее да поднесе основни познания на детето си под формата на игра, би било чудесно за по-успешното развитие на малкия ученик в интелектуалната сфера. Не е за пренебрегване фактът, че все по-често постъпващите първокласници имат предварителна подготовка. Съществува риск педагогът да съобрази скоростта на обучението с „по-знаещите“ деца, особено ако те са болшинството в класа. Тогава е много вероятно децата, които нямат никакви познания да се почувстват пренебрегнати и да се демотивират относно учебния процес.

Фрамар: Кои дейности или играчки биха помогнали за интелектуалното развитие на детето?

Дейностите, които биха развили интелекта на детето, са свързани с образователни игри, четене на книжки, детски енциклопедии (препоръчвам четенето на приказки да започне в ранна детска възраст), посещение на детски спектакли, подреждане на пъзели, рисуване. Хубаво е играчките да са изработени от екологични материали и да допринасят за развитие на творческото им мислене.

Фрамар: Как да постъпят родителите, чието дете няма желание да ходи на училище?

Готовността за тръгване на училище трябва да се мотивира в децата на един по-ранен етап от тяхното развитие и по-точно още в детската градина. Самите преподаватели там са подготвени и знаят как да мотивират бъдещите ученици. Родителите също е нужно да бъдат активни и да обясняват на своите деца какво е училището, какви са техните задължения и отговорности. Ако все пак детето отказва да посещава учебните занятия, е добре да се провери каква е причината, защото в такива ситуации тя не е за пренебрегване.

Фрамар: Достатъчно ли са подготвени психически децата, за да тръгнат на училище на 6 години?

На този въпрос не може да се отговори еднозначно. Пътят на развитие на всяко дете е много индивидуален. В училищна възраст децата имат различен капацитет от опит. Едни имат добри познания и навици още от 6-годишни. Други, дори вече навършили седем години, имат нужда да поработят още, за да постъпят в училище психически устойчиви. Мисля, че по-благоприятният и щадящ вариант за детето, е да постъпи на училище след навършване на седем години.

Фрамар: Възможно ли е, заради смяна на средата, у детето да възникне агресия?

Агресията винаги настъпва, когато задоволяването на определена потребност бъде прекъснато. Смяната на средата при някои деца е свързана с много нерви и напрежение заради всички нови неща. Ако в новата среда нуждите на детето от признание и одобрение не бъдат задоволени, е твърде вероятно то да прояви агресия, защото това е типичен начин за защита и утвърждаване в тази възраст.

Фрамар: Как да помогнем на детето по-лесно да се адаптира към новата среда?

Подготовката за училище трябва да започне много преди първия учебен ден. Много важно за самочувствието на детето е родителите да му вдъхнат кураж, че е способно да се справи с новите предизвикателства. Би било добре детето да се запише на подходящи занимания, които наподобяват училищните. Може да се определи ден, в който детето заедно с родителите да посети училището, да се запознае с учителя, да разгледа бъдещата си класна стая. Хубаво е, ако детето се запознае с бъдещ свой съученик. Нека родителите споделят с детето как те са преживели първите си учебни дни, да му разкажат забавни случки и да споделят преживени положителни емоции.

Фрамар: Нужно ли е детето да бъде ангажирано с много извънучилищни дейности още от 1-ви клас като уроци по английски, гимнастика, балет?

Няма нищо лошо в това, ако извънкласните дейности, които един родител е планирал за своето дете не ангажират цялото му време. Много важно е на детето да му остава време за игра. Съветът ми към родителите е да не пренебрегват спорта и творческите дейности, в които може да бъде включен ученикът, защото освен училището, те играят много важна роля в изграждането на характера му. Училище, спорт и творчество са фундаменталните елементи, градящи бъдещето на нашите деца.

Още по темата:
  • Галина Тодорова, психолог: Целувката излъчва топлина и толерантност, дава знак за приемственост между хората! Галина Тодорова, психолог: Целувката излъчва топлина и толерантност, дава знак за приемственост между хората!
0.0/5 0 оценки

Продукти свързани с ИНТЕРВЮТО

СКЪПО, ТЪПО ДНЕВНИЧЕ НЕ СЪМ ВИНОВНА, ЧЕ ЗНАМ ВСИЧКО - книга 8 - ДЖИМ БЕНТЪН - ХЕРМЕС
8.95лв. / 4.58 €

СКЪПО, ТЪПО ДНЕВНИЧЕ НЕ СЪМ ВИНОВНА, ЧЕ ЗНАМ ВСИЧКО - книга 8 - ДЖИМ БЕНТЪН - ХЕРМЕС

СБОГОМ, ДНЕВНИКО 2: ПЛАНИНСКИ ПАТАКЛАМИ - НЕНКО ГЕНОВ - ХЕРМЕС
11.95лв. / 6.11 €

СБОГОМ, ДНЕВНИКО 2: ПЛАНИНСКИ ПАТАКЛАМИ - НЕНКО ГЕНОВ - ХЕРМЕС

КЛАНЪТ НА НИНДЖИТЕ: ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН НИНДЖА - КНИГА 1 - МАРКЪС ЕМЕРСЪН - ХЕРМЕС
7.95лв. / 4.06 €

КЛАНЪТ НА НИНДЖИТЕ: ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН НИНДЖА - КНИГА 1 - МАРКЪС ЕМЕРСЪН - ХЕРМЕС

ЗА ВАШЕ СОБСТВЕНО ДОБРО - САМАНТА ДАУНИНГ - СИЕЛА
17.90лв. / 9.15 €

ЗА ВАШЕ СОБСТВЕНО ДОБРО - САМАНТА ДАУНИНГ - СИЕЛА

ПИРАТСКО НАШЕСТВИЕ: ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН НИНДЖА - КНИГА 2 - МАРКЪС ЕМЕРСЪН - ХЕРМЕС
7.95лв. / 4.06 €

ПИРАТСКО НАШЕСТВИЕ: ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН НИНДЖА - КНИГА 2 - МАРКЪС ЕМЕРСЪН - ХЕРМЕС

СКЪПО ТЪПО ДНЕВНИЧЕ НАЙ-ЛОШИТЕ НЕЩА В ЖИВОТА СЪЩО СА БЕЗПЛАТНИ -  книга 10 - ДЖИМ БЕНТЪН - ХЕРМЕС
9.95лв. / 5.09 €

СКЪПО ТЪПО ДНЕВНИЧЕ НАЙ-ЛОШИТЕ НЕЩА В ЖИВОТА СЪЩО СА БЕЗПЛАТНИ - книга 10 - ДЖИМ БЕНТЪН - ХЕРМЕС

Коментари към Галина Тодорова, психолог: Училище, спорт и творчество са фундаменталните елементи, градящи бъдещето на нашите деца

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Галина Тодорова, психолог: Училище, спорт и творчество са фундаменталните елементи, градящи бъдещето на нашите деца
    www.framar.bg 
    на 16 September 2025 в 18:51
    Коментирайте "Галина Тодорова, психолог: Училище, спорт и творчество са фундаменталните елементи, градящи бъдещето на нашите деца"

ИНТЕРВЮТО е свързано към

  • Лицата, които променят света около нас
  • Цветя, благотворителност или и двете за началото на учебната година
  • Математически трик с пръсти за лесно научаване на таблицата с 9
  • Да се допускат ли до учебните заведения деца без ваксини
  • Какво трябва да направите, ако вашето дете стане обект на тормоз в училище
  • Училище за живот: една паралелна, невидима вселена
  • Кой е виновен за лошите оценки в училище
  • Начално Училище "Васил Друмев", гр. Пазарджик
  • Датското правителство забранява мобилните телефони в училище
  • Трябва ли да има лекарски кабинет във всяко училище?
  • Основно училище "Кирил Христов", гр. Стара Загора
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Организмът не усвоява всички протеини по един и същи начинОрганизмът не усвоява всички протеини по един и същи начин

Организмът не усвоява всички протеини по един и същи начин

от 16 сеп 2025г.Прочети повече
Свързват употребата на канабис с четирикратно по-висок риск от развитие на диабетСвързват употребата на канабис с четирикратно по-висок риск от развитие на диабет

Свързват употребата на канабис с четирикратно по-висок риск от развитие на диабет

от 16 сеп 2025г.Прочети повече
„Зомби“ клетки след прекарана инфекция отключват синдром на хронична умора„Зомби“ клетки след прекарана инфекция отключват синдром на хронична умора

„Зомби“ клетки след прекарана инфекция отключват синдром на хронична умора

от 16 сеп 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Добра майка ли съм - проучване на momfident.io

преди 19 дни, 3 часа и 14 мин.

Преглед при лекар, рецепти, лечение - по време на почивка

преди 62 дни, 5 часа и 33 мин.
Всички

АНКЕТА

На каква възраст е вашият личен лекар?

Виж резултатите
Още интересни публикации
Какво трябва да направите, ако вашето дете стане обект на тормоз в училище Какво трябва да направите, ако вашето дете стане обект на тормоз в училище

Какво трябва да направите, ако вашето дете стане обект на тормоз в училище

от 03 юли 2019г. Прочети повече

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ФИКСИРАЩ КОЛАН ЗА РАМЕНЕН ПОЯС модел 4075 размери XS, S, M, L

МАГХЕРБС ЛИПОЗОМЕН ВИТАМИН C сироп 220 мл

НАКИТНИК модел 2081 универсален размер

БИОДЕРМА ПИГМЕНТБИО КОМПЛЕКТ ИЗСВЕТЛЯВАЩ ДНЕВЕН КРЕМ 40 мл + ИЗСВЕТЛЯВАЩ НОЩЕН КРЕМ 50 мл

ЛАЙФ ЕКСТЕНШЪН ВИТАМИН D3 капсули 1000 IU * 250

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

АДЕМТА 400 мг стомашно-устойчиви таблетки 400 мг * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 сеп 2025г. в 17:03:12

КСАРЕЛТО таблетки 20 мг * 28 BAYER

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 сеп 2025г. в 17:01:37

АДЕМТА 400 мг стомашно-устойчиви таблетки 400 мг * 20

Коментар на: Mariq Rainova от 16 сеп 2025г. в 16:38:18

7-дневна пречистваща диета и трайно отслабване с до 10 килограма

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 сеп 2025г. в 16:27:40

КСАРЕЛТО таблетки 20 мг * 28 BAYER

Коментар на: Здравейте от 16 сеп 2025г. в 15:59:34
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival