Диагностицирането на психични разстройства при децата понякога изисква месеци наблюдение

За точното диагностициране понякога се налага наблюдение в продължение на месеци, включително и в стационарни условия. Отделен въпрос е, че едно разстройство може да започне със симптоматика от една диагностична група, а след това така да се трансформира и промени, че с времето да се окаже, че или началото на заболяването е било крайно нетипично, или е било изначално съчетано с друго разстройство, или ново психично разстройство впоследствие се е добавило към първото.
Ситуацията се усложнява и от различните диагностични критерии на разстройствата в различните класификации на болестите. Така например в Европа понастоящем психичните разстройства се диагностицират по Десетата ревизия на Международната класификация на болестите на СЗО, а в САЩ - по Diagnostic and Statistical Manual.
Детските психиатри понякога се изненадваме от лекотата, с която хора от други, немедицински професии, докосващи се по някакъв начин до деца с психични проблеми (например психолози, логопеди, педагози, социални работници) използват тези диагностични инструменти, коментират, диагностицират, дават терапевтични съвети.
Що се отнася до самия синдром на Аспергер, той заедно с ранния детски аутизъм е в групата на т.нар. генерализирани или первазивни разстройства на развитието и принадлежи към т.нар. аутистичен спектър.
Основното му отличие е запазено ниво на интелектуално функциониране, но при налична симптоматика на аутистично разстройство. Тези деца понякога показват изключителни, но в повечето случаи странни способности в една или няколко области. Като например умножаване наум на големи числа, определяне какъв ден от седмицата са били минали или бъдещи дати, изключителна памет и интереси към исторически дати и събития, географски наименования и карти и пр.
Като резултат от развитието на естествено заложените у всеки индивид сили на здраво развитие и предприетите предимно психологически и педагогически интервенции, много от аутистичните черти биха могли да се преодолеят. Медикаментозно лечение може да се наложи само в периоди на евентуално неспокойствие, агресивно или автоагресивно поведение.
Как ще се развие в бъдеще едно дете със синдром на Аспергер, зависи от това доколко отношенията с него и към него са основани на реалистични очаквания и доколко евентуалните едностранни увлечения и способности ще могат да се използват за включване в една бъдеща професионална реализация.
Доц. д-р Антон Славчев, началник на стационарно отделение на Клиниката по детско-юношеска психиатрия на Александровска болница
Продукти свързани със СТАТИЯТА
33-ТЕ СТРАТЕГИИ НА ВОЙНАТА - РОБЪРТ ГРИЙН - СИЕЛА
СТЪКЛЕНИЯТ ПОХЛУПАК - СИЛВИЯ ПЛАТ - СИЕЛА
ЕТЕРИКА ЕТЕРИЧНО МАСЛО ОТ САЛВИЯ 5 мл
СКРИТИЯТ АЗ - КАРЛ ГУСТАВ ЮНГ - ХЕРМЕС
ВНЕЗАПНО СБОГУВАНЕ - АНГЕЛ Г. АНГЕЛОВ - ХЕРМЕС
ДА ВИЖДАШ НЕВИДИМОТО - ДЖЕЙМС КОУТС - ШАМБАЛА
СТАТИЯТА е свързана към
- Нашето здраве
- Лечение на възпалено гърло при деца
- Хранителен режим (диета) при диария
- д-р Георги Андонов Георгиев
- д-р Мария Иванова Матеева
- Кактусова смокиня, Бодлива круша
- д-р Петър Георгиев Цингов
- Агенции за осиновяване търсят хора, които да се гушкат с новородените
- Безопасни домашни средства срещу симптоми на простуда и грип при детето
- д-р Диана Янева Недялкова
- Арт терапия или как изкуството лекува
Коментари към Диагностицирането на психични разстройства при децата понякога изисква месеци наблюдение