Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно Грижа за детето Кърмата може да предотврати сърдечни проблеми, причинени от преждевременно раждане

Кърмата може да предотврати сърдечни проблеми, причинени от преждевременно раждане

от 28 ное 2019г., обновено на 11 яну 2024г.
Редактор: Вероника Събова
Кърмата може да предотврати сърдечни проблеми, причинени от преждевременно раждане - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Кърмата може да е жизненоважна за предотвратяването на сърдечни проблеми при новородени, причинени от преждевременно раждане, според проучване на изследователи от Кралския колеж по хирургия в Единбург и болница „Ротунда“, Дъблин.

Едно от дългосрочните усложнения, които се проявяват на по-късен етап от живота и са причинени от преждевременно раждане, е наличието на сърдечни проблеми. Те могат да представляват по-малки сърдечни камери, относително по-високо кръвно налягане и непропорционално увеличаване на сърдечната мускулна маса.

В проучването учените проследяват 30 души, родени преждевременно, които са били кърмени по време на престоя си в болницата, и други 16, които са били хранени изцяло с адаптирано мляко. На по-късен етап, когато участниците са на възраст между 23 и 28 години, те са подложени на подробно изследване на сърдечносъдовата им система, включително ЯМР.

Изследването показва, че при участниците, които през първите си няколко месеца от живота са хранени единствено с адаптирано мляко, се наблюдават по-малки размери на сърдечните камери, отколкото при тези, които са приемали кърма.

По време на проучването са установени и потенциалните причини, поради които кърмата понижава риска от сърдечни заболявания. Според изследователите майчиното мляко може да помогне за предотвратяване на сърдечни заболявания чрез по-добро регулиране на хормоните и растежните фактори, засилване на имунната система на бебето, намаляване на възпалението и евентуално подобряване на метаболизма на детето.

Определянето на ключовите компоненти в кърмата, които водят до подобряване на здравето на сърцето, би могло да проправи пътя за по-целенасочен подход за подобряване на дългосрочното сърдечносъдово благополучие на родените преждевременно.

„Настоящите доказателства са следствие от наблюдения и подчертават силната връзка между ранното прилагане на кърмата и подобряването на здравето на сърцето в дългосрочен план, но липсват конкретни обяснения. Повече проучвания, насочени към състава на кърмата, биха могли да изяснят съставката, отговорна за ползите за сърдечното здраве, което от своя страна би могло да доведе до по-добри възможности за лечение.“, споделя проф. Афиф Ел-Куфаш, неонатолог в болница „Ротунда“.

Докога да кърмя бебето си? - видео

 

 


 

Източник:

medicalxpress.com

Още по темата:
  • Завишеният прием на подсладителя еритритол крие риск от инфаркт или инсулт Завишеният прием на подсладителя еритритол крие риск от инфаркт или инсулт
  • Магданозът помага при бъбречни проблеми и предпазва от сърдечносъдови заболявания Магданозът помага при бъбречни проблеми и предпазва от сърдечносъдови заболявания
  • Две ябълки на ден намаляват нивата на холестерол и риска от сърдечносъдови заболявания Две ябълки на ден намаляват нивата на холестерол и риска от сърдечносъдови заболявания
  • Защо пържените храни са вредни Защо пържените храни са вредни
5.0/5 1 оценка

Продукти от Framar.bg

ВИТЕН ЛАБ МУЛТИВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ + КОЕНЗИМ Q10 капсули * 60
15.00€

ВИТЕН ЛАБ МУЛТИВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ + КОЕНЗИМ Q10 капсули * 60

Нов
КАК ДА СЕ ГРИЖИМ ЗА ЗДРАВЕТО НА СЪРЦЕТО - Д-Р БУН ЛИМ - ХЕРМЕС
9.18€

КАК ДА СЕ ГРИЖИМ ЗА ЗДРАВЕТО НА СЪРЦЕТО - Д-Р БУН ЛИМ - ХЕРМЕС

ЧАЙ ЛАКТОГОНЕН
1.95€

ЧАЙ ЛАКТОГОНЕН

ЧИКО КЛАСИЧЕСКА ПОМПА ЗА КЪРМА N0106
23.37€

ЧИКО КЛАСИЧЕСКА ПОМПА ЗА КЪРМА N0106

КОНТЕЙНЕР ЗА КЪРМА 100 мл.
0.45€

КОНТЕЙНЕР ЗА КЪРМА 100 мл.

УИ БЕЙБИ ПЛИК ЗА СЪХРАНЕНИЕ НА КЪРМА * 20
6.24€

УИ БЕЙБИ ПЛИК ЗА СЪХРАНЕНИЕ НА КЪРМА * 20

КАНПОЛ ПЛИКЧЕТА ЗА СЪХРАНЕНИЕ НА КЪРМА * 20
9.97€

КАНПОЛ ПЛИКЧЕТА ЗА СЪХРАНЕНИЕ НА КЪРМА * 20

Коментари към Кърмата може да предотврати сърдечни проблеми, причинени от преждевременно раждане

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Кърмата може да предотврати сърдечни проблеми, причинени от преждевременно раждане
    www.framar.bg 
    на 15 August 2026 в 08:04
    Коментирайте "Кърмата може да предотврати сърдечни проблеми, причинени от преждевременно раждане"

Вижте още

  • Грижа за детето
  • Диета №10 - при сърдечно-съдови заболявания
  • Изключителното кърмене е свързано с по-висок риск от хранителни алергии
  • Диария при кърмени бебета
  • Запек при бебета и деца - лечение у дома
  • Кърмене на бебе със заешка устна
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Подкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здраветоПодкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здравето

Подкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здравето

от 14 авг 2026г.Прочети повече
Какво е палпация?Какво е палпация?

Какво е палпация?

от 14 авг 2026г.Прочети повече
Естрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменцияЕстрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменция

Естрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменция

от 14 авг 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Търся мнение за Диклопрам - имате ли странични ефекти?

преди 1 дни, 16 часа и 43 мин.

Спечели ли ви новата Coca - Cola Zero Zero?

преди 43 дни, 18 часа и 24 мин.
Всички

АНКЕТА

Скъпи ли са хранителните продукти в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ВЕГАВЕРО ХРАНОСМИЛАТЕЛНИ ЕНЗИМИ PRO капсули * 120

МАГНЕЗИЙ БИСГЛИЦИНАТ + ВИТАМИН B6 + ВИТАМИН D3 капсули * 60 VIT`ALL+

УЛТРА ТЕСТОСТЕРОН БУУСТ капсули * 100 УЕБЪР НАТУРАЛС

ВЕГАВЕРО КОМПЛЕКС ОТ ЗЕЛЕНИ СУПЕРХРАНИ + ПРОБИОТИЦИ прах 270 г

ВЕГАВЕРО ЦИНК БИСГЛИЦИНАТ капс. 12.5мг * 300 VV-VITA-395

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ФУСИДИН Н крем 15 г

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 15:11:13

ЕСПУМИЗАН капсули 40 мг * 25 BERLIN CHEMIE

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 14:55:23

Преобразуване на международни единици IU в милиграми и микрограми

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 14:44:55

ФУСИДИН Н крем 15 г

Коментар на: Петя Петрова от 14 авг 2026г. в 14:30:48

ЕСПУМИЗАН капсули 40 мг * 25 BERLIN CHEMIE

Коментар на: Svetlana Ivanova от 14 авг 2026г. в 14:01:12
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Отказ от сделка
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival