Начало Здравна медиа Любопитно Отслабване и спорт Нестандартни трикове за справяне с мускулната треска

Нестандартни трикове за справяне с мускулната треска

Нестандартни трикове за справяне с мускулната треска - изображение
  Тежка тренировка или сте прекалили със сутрешния крос - резултатът най-често е един и същ - мускулна треска. Не можете да се движите, защото от всяко помръдване ви боли. Искате да се отървете от крампите или просто да ги облекчите за малко. Предлагаме ви да опитате следните тайни, с които да преборите досадната мускулна треска и да имате възможността отново да се движите свободно.

  Топла супа?

  Треньори съветват преди тренировка да пиете чаша горещ бульон или да хапнете малко топла супа. Тя ще ви помогне да компенсирате и заместите натрия, който губите, докато се потите. Ако нямате супа, бульонът се прави за секунди. Интересното е, че тези храни имат отпускащо действие, дори след като вече имате мускулната треска.

  Банани

  Докато се движите, тялото ви губи много полезни вещества, едното от които е калият. Недостигът му в организма може да е причината за мускулните крампи, които ви мъчат. За да си набавите това важно вещество, достатъчно е да изяждате 2-3 банана дневно, докато болката отмине.

  Калцирай се

  Снабдете организма си с достатъчно калций, за да не ви нападнат болките в мускулите. Достатъчно e да пиете по 2-3 чаши прясно мляко дневно и това ще се осъществи доста лесно. Калцият е особено необходим на дамите, които тренират, защото техният организъм има още по-голяма нужда от веществото. С млякото трябва и да се внимава, защото то може да има повече от неблагоприятен ефект върху кожата с акне. Според последни проучвания хормоните в бялата напитка благоприятстват за увеличаването на пъпките при проблемна кожа.

  Запечатай болката

  Вместо да ядете разни знайни и незнайни храни, за да облекчите болката, можете просто да направите компрес на мястото, което ви боли. Поставете няколко листа розмарин (без значение сушени или пресни) в половин литър вряща вода. Оставете ги за 30 минути. След като поизстине отварата, потопете кърпа и хубаво я напоете. Увийте болното място и останете така за час-два. Повтаряйте процедурата 1-2 пъти дневно, докато мускулната треска си отиде напълно.

  Червен пипер

  Освен прекрасно допълнение към шкембе чорбата ви, червеният пипер може да е ефективно средство срещу мускулните болки. Смесете 1 ч.л. в 50 мл (5 с.л.) зехтин. Разбъркайте добре и оставете хубаво да се смеси за 10-ина минутки. Вземете тампонче памук и намажете с мазното лекарство болното място. Правете това няколко пъти на ден, но внимавайте да не се изцапате, защото може да остави незаличими следи върху дрехите ви.

  Като по вода

  Пийте много вода, докато спортувате, това съветват всички треньори. Докато се потите, тялото ви губи огромно количество течности, което може да е една от основните причини за мускулната треска. Затова винаги когато излизате на дълга разходка или да тренирате, носете си поне половин литър вода.

  Футболни тайни

  Треньорът на футболен отбор от щата Флорида в САЩ сподели как спортистите се справят с мускулната треска след напрегнатите тренировки. Вземете торбичка, пълна с вода, добавете няколко кубчета лед и сложете на болезненото място.

  Разкърши се!

  Един от най-ефективните методи за справяне с крампите в мускулите е раздвижването. Разтягането, масажът или просто движението ще ви помогнат да забравите за болката по-бързо от всяко друго лекарство.

  Джинджифил

  Американски учени от щата Джорджия установили, че добавянето на 2г. (половин чаена лъжичка) дневно джинджифил към храната облекчава мускулната треска с до 25%.

  Всички тези рецепти може да са повече от полезни на всички онези, които ежедневно се занимават с тренировки или с тежък физически труд. Затова прочетете внимателно горните рецепти и следващия път, като се схванете, бъдете готови да експериментирате.

За Framar.bg:

Още по темата:

3.1, 8 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиЗдравни съветиБотаникаЛюбопитноСпортЛеченияАлт. медицинаСнимкиХрани и ястияСоциални грижиХранене при...ДиетиЛайфстайлИсторияИнтервютаНовиниПсихологияФизиологияИзследванияВидеоОрганизацииКлинични пътекиНормативни актовеСпециалисти