Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно Грижа от природата Плодове и зеленчуци намаляват с 30% риска от катаракта

Плодове и зеленчуци намаляват с 30% риска от катаракта

от 25 март 2016г., обновено на 10 сеп 2019г.
Плодове и зеленчуци намаляват с 30% риска от катаракта - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Консумацията на много плодове и зеленчуци може да намали риска от катаракта с до една трета, казват учените.

Храни, богати на витамин С, особено спанак и ягоди, предпазват от поразяващата зрението болест. Британското проучване е първото, което показва, че хранителният режим и начинът на живот е почти два пъти по-важен от генетичния фактор.

Изследването обхваща повече от 1000 двойки жени близнаци, които отговарят на въпросник за хранителния им режим. Експертите откриват, че диета, богата на витамин С, намалява риска от катаракта с 20%. Около една трета от участниците (324 двойки) са проследени още 10 години. Оказва се, че при тези, консумирали много плодове и зеленчуци, е регистрирано намаление с 33% на прогресията на заболяването.

"Най-важното откритие е, че витамин С в храната изглежда предпазва от това болестта да прогресира", посочва проф. Кристофър Хамънд, офталмолог в Кралския колеж в Лондон. Той посочва, че не може да се избегне напълно развитието на катаракта, но сме в състояние да забавим значително нейното начало и да се предпазим от влошаване.

Генетичните фактори представляват 35% от развитието на болестта, а 65% се дължат на фактори на околната среда, като например диетата. Вътреочната течност нормално е с високо съдържание на витамин С, което предотвратява окисляването и замъгляването на зрението.

Още по темата:
  • Капки за очи вместо операция за лечение на катаракта Капки за очи вместо операция за лечение на катаракта
  • Витамин Е увеличава опасността от катаракта с 60 процента Витамин Е увеличава опасността от катаракта с 60 процента
  • ОЧИТЕ ПРЕЗ ЕСЕНТА ОЧИТЕ ПРЕЗ ЕСЕНТА
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ВИЗОЛОР таблетки * 60
24.60€ / 48.11лв.

ВИЗОЛОР таблетки * 60

ВЮ ПРОТЕКТ капсули * 60 БИОТИКА
12.27€ 10.43€ / 20.40лв.

ВЮ ПРОТЕКТ капсули * 60 БИОТИКА

ПРОМО
ЛУТЕИН МАКС капсули * 30 DOCTOR NATURE
12.63€ / 24.70лв.

ЛУТЕИН МАКС капсули * 30 DOCTOR NATURE

Коментари към Плодове и зеленчуци намаляват с 30% риска от катаракта

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Плодове и зеленчуци намаляват с 30% риска от катаракта
    www.framar.bg 
    на 08 June 2026 в 12:24
    Коментирайте "Плодове и зеленчуци намаляват с 30% риска от катаракта"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Грижа от природата
  • Катаракта
  • д-р Ирина Вълчева Василева
  • д-р Виолета Георгиева Гогова-Маврова
  • д-р Кремена Петкова Минкова
  • Всичко, което трябва да знаете, ако ви предстои операция на катаракта
  • Д-р Нели Петрова Начева-Пешева
  • Берберис, Кисел трън, Царско дърво, Див киселец
  • д-р Николай Стефанов Иванов
  • д-р Светла Михайлова Тодорова
  • д-р Жанета Йошкова Павлова
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Присадиха черен дроб и бъбреци от прасе на мъж в клинична смъртПрисадиха черен дроб и бъбреци от прасе на мъж в клинична смърт

Присадиха черен дроб и бъбреци от прасе на мъж в клинична смърт

от 08 юни 2026г.Прочети повече
Сложните операции могат да ускорят когнитивния спад при възрастните хораСложните операции могат да ускорят когнитивния спад при възрастните хора

Сложните операции могат да ускорят когнитивния спад при възрастните хора

от 08 юни 2026г.Прочети повече
ВагинопластикаВагинопластика

Вагинопластика

от 07 юни 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Тихият инфаркт (безсимптомна миокардна исхемия) – когато сърцето мълчи

преди 4 дни, 1 час и 43 мин.

Тихият инсулт - когато не разбираме, че сме получили мозъчен инфаркт

преди 30 дни, 23 часа и 18 мин.
Всички

АНКЕТА

Позволявате ли на децата ви да използват социални мрежи

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

БИОДЕРМА АТОДЕРМ СТИК ЗА УСТНИ 4 г

БИЛКОВА СМЕС ПРИ НОЩНО НАПИКАВАНЕ 100 г

ПЛАНТИС БИОФЛАВОНОИДИ ОТ СЕМЕНА НА ГРЕЙПФРУТ капки 50 мл

ПЛАНТИС СОЕВ ЛЕЦИТИН капсули * 220

АБОФАРМА АБОРУЕ МЕЛАТОНИН спрей 20 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

C02AC02 гуанфацин

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 08 юни 2026г. в 11:57:21

ЕКО БАЛАНС ПРОБИОТИК + СИНБИОТИК + B КОМПЛЕКС + ИНУЛИН капсули * 60

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 08 юни 2026г. в 11:48:39

НОВОФАН ПРОТИВ КОСОПАД капсули * 60

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 08 юни 2026г. в 11:42:40

МЕРСИНОЛ филмирани таблетки 10 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 08 юни 2026г. в 11:36:17

ДУКСЕТ капсули 60 мг * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 08 юни 2026г. в 11:20:55
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival