Framar.bg 0
В целия сайт
В целия сайт
Е-аптека
Продукти
Медия
Здравни новини
Любопитно
Интервюта
Презентации
Научни публикации
Видео
Анкети
Енциклопедия
Заболявания
Симптоми
Анатомия
Алтернативна медицина
Медицински изследвания
Лечения
Физиология
Патология
Ботаника
Микробиология
Медицински журнал
Фармакологични групи
Справочник
Специалисти
Здравни заведения
Образование
Спорт и туризъм
Аптеки
Здравни организации
Нормативни актове
Производители
Кл. пътеки
Здравни проблеми
История
Хранене
Храни и ястия
Хранителни съставки
Хранене при
Диети
Рецепти
Е-тата в храните
Съвети
Lifestyle
Спорт
Психология
Соц. дейности
Интерактивни
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Клинични пътеки Нормативни актове Производители Образование Спорт и туризъм Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Партньори Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно Екология По-малко ли вреди на околната среда електрическият автомобил

По-малко ли вреди на околната среда електрическият автомобил

от 27 апр 2021г.
Редактор: Даниела Пройчева
По-малко ли вреди на околната среда електрическият автомобил  - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Електрическо превозно средство или кола с газова уредба – кое мислите, че е по-безвредно за околната среда? Отговорът изглежда на пръв поглед повече от ясен. Разбира се, че електрическите автомобили нанасят много по-малко поражения, защото нямат ауспух и не изпускат вредни емисии в атмосферата.

Въпреки това те не са идеални и също замърсяват природата. Един от основните им проблеми са акумулаторите, които съдържат компоненти като литий например, за чието добиване и обработка са необходими много усилия и труд.

По-ниско качество на електричеството, произвеждано от въглищни електроцентрали

Изследване от 2014 г., публикувано в списание „Proceedings of the National Academy of Sciences“, разкрива, че самият добив на металите и производството на нужната за зареждането на акумулаторите електроенергия също будят тревога. Експерти изчисляват кое средство за придвижване нанася повече щети, като се базират на средните стойности на емисиите, отделяни от автомобилите на газ. Оказва се, че, когато електрическият автомобил се зарежда с ток, произведен от въглищна електроцентрала, той замърсява околната среда повече, отколкото този с газова уредба.

В повечето страни по света обаче националните енергийни мрежи вече доставят електричество, което е с достатъчно добро качество, за да превърне електрическите автомобили в екологично съобразни транспортни средства.

Колин Шепърд, експерт по инженеринг на енергийни и транспортни системи в Националната лаборатория „Lawrence Berkeley“ в Калифорния, уточнява: „Единствено в случаите, когато страната произвежда ток във въглищни електроцентрали, автомобилът с газова уредба печели съревнованието с електрическия в екологичен аспект.“

Енергийният сектор в Китай

Много малко са страните, където въглищата продължават да бъдат основна суровина при производство на електроенергия. Китай е една от тях. През 2019 г. близо 58% от енергийния запас е произведен от твърдото гориво, а в някои части то е единствен ресурс. През последните години бяха направени сериозни инвестиции във възобновяеми източници и към момента вятърните електроцентрали в Китай са два пъти повече от централите в САЩ. Соларните панели също се увеличават, като производството им на годишна база надвишава това във всяка друга държава по света, твърдят от списание „Nature“.

Расте делът не електроенергия от възобновяеми източници

Положителната тенденция за увеличаване на възобновяемите източници за сметка на твърдото гориво се наблюдава повсеместно. Тя работи в полза на електрическите превозни средства, смята Гордън Бауер, експерт по електромобили в Международната служба за екологично съобразен транспорт в Сан Франциско. „Колкото повече „зелена“ енергия произвеждаме, толкова повече ще навлизат електрическите коли“, допълва още той.

В проучване, публикувано през месец април тази година в списание „Environmental Science and Technology“, Шепърд описва модел, в който хипотетично всички коли са електрически. Целта е да се оцени ефекта от подобен вид масов транспорт върху околната среда, енергийния сектор и инфраструктурата. Той работи съвместно с Бауер и резултатите показват категорично, че бъдещето принадлежи на електрическите автомобили.

46% по-малко парникови емисии, ако всички коли в САЩ са електрически

Според изчисленията на Шепърд, ако всички лични превозни средства на територията на САЩ са на ток, парниковите газове биха намалели с цели 46% за година (или 0,5 гигатона въглероден диоксид), в сравнение с конвенционалните автомобили с газова уредба. Още по-голям би бил техният спад, ако се приложи така нареченото „контролирано зареждане“ - „смарт“ технология, при която колите се зареждат на точно определени интервали от време, за да се минимизират финансовите разходи по електропроизводството. Така например, зареждането на електромобила през нощта често е по-рентабилно. Ако се наложи контролираното зареждане, това ще доведе и до по-ефективно производство на електроенергия с по-ниски крайни цени на тока. Тогава парниковите емисии биха спаднали до 49% годишно.

Шепърд признава, че е обрисувал бъдещето на страната много оптимистично, но въпреки това крайната цел е напълно постижима, ако се справим с няколко важни предизвикателства. Необходимо е да нарасне значително делът на възобновяемата енергия и да се постигнат нулеви въглеродни емисии, което би означавало, че енергийните мрежи няма да влияят върху климатични промени. Освен това се изисква силна политическа воля и прилагане на взетите решения на практика. Шепърд вярва, че начертаният от него модел има своите ползи, защото разкрива безспорните предимства на електрическите автомобили, макар и при различни обстоятелства, които все още не са налице в повечето страни.

По-евтина поддръжка на електрическия автомобил

Нов доклад от 2020 г. на Комисията по правата на потребителите изтъква още едно предимство на електромобила – разходите за ремонт и поддръжка на 1,6 км изминато разстояние са малко по-ниски от тези на превозните средства с ДВГ. Основната причина е, че електрическите мотори имат само една движеща се част, докато при ДВГ те са много повече. Колкото по-малко са движещите се части, толкова по-рядко се налага тяхната смяна, което означава ниски разходи за поддръжка, въпреки сериозната първоначална инвестиция.

Бауер споделя: „В момента вероятно звучи немислимо, но до 2030 г. смятам, че производителите на електрически автомобили ще се сблъскат с прекалено голямо търсене, на което трябва да отговорят по някакъв начин.“

В свое изследване, проведено в САЩ, Бауер твърди, че високият ръст на обезценяване на употребяваните електрически коли ще ги направи достъпни за семействата с ниски доходи. Според неговите прогнози до 2029 г. цената на електромобилите би била близка до тази на колите с газова уредба в резултат на непрекъснатите технологични нововъведения и сериозната конкуренция. Експертът изчислява, че до 2030 г. по-бедните домакинства в страната ще спестяват 1000 долара годишно от разходи за гориво, ако изберат електрическо превозно средство. 

Източник:

livescience.com/electric-cars-environment
Снимка: freepik.com

Още по темата:
  • Еко инициатива "Не изхвърляй! Украси!" предприеха ученици от Ботевград Еко инициатива "Не изхвърляй! Украси!" предприеха ученици от Ботевград
  • Скоро няма да бъдем способни да спрем необратимото повишаване на температурата на Земята Скоро няма да бъдем способни да спрем необратимото повишаване на температурата на Земята
  • Електровелосипедът -  икономичен, модерен, екологичен Електровелосипедът - икономичен, модерен, екологичен
  • Мрежа от кафенета и кетъринг съоражения се борят за рециклиране на отпадъците Мрежа от кафенета и кетъринг съоражения се борят за рециклиране на отпадъците
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ХИГИЕНА И МЕДИЦИНСКА ЕКОЛОГИЯ - БИСЕРА ЮСТИНИЯНОВА
15.00лв.

ХИГИЕНА И МЕДИЦИНСКА ЕКОЛОГИЯ - БИСЕРА ЮСТИНИЯНОВА

Коментари към По-малко ли вреди на околната среда електрическият автомобил

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте По-малко ли вреди на околната среда електрическият автомобил
    www.framar.bg 
    на 05 July 2022 в 16:35
    Коментирайте "По-малко ли вреди на околната среда електрическият автомобил "

СТАТИЯТА е свързана към

  • Екология
  • 25 ужасяващи снимки доказват колко далеч сме стигнали в замърсяването на околната среда
  • Екотоалетна ще работи без вода и ще произвежда енергия от човешки отпадъци
  • 17 екологични навика, които всеки трябва да придобие
  • От камъчета може да си направите екологична поставка за горещи съдове
  • Направете си екологична украса на саксия от клонки и въже
  • Кравеферма в САЩ произвежда енергия от тор, достатъчна за 1000 къщи
  • Вижте 9 екологични факта, които е полезно да знаете
  • Направете си екологични саксии от рециклирана хартия
  • Как да си направим кош за пране от рециклирани материали?
  • Направете си шал от рециклирани материали

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Наистина ли след пенсиониране ще вземаме по-малко пари?

преди 958 дни, 3 часа и 27 мин.

Регистрация на лек автомобил нов внос в КАТ. Има ли скрити изненади?

преди 1048 дни, 5 часа и 16 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Задкулисен секси поглед към задаващото се виртуално елитно ниво

преди 2 дни, 22 часа и 38 мин.

Електронните направления за преглед и изследвания - съществуват ли

преди 8 дни, 4 часа и 36 мин.

Аспирин Протект и Куркумин

преди 16 дни, 18 часа и 30 мин.

SANITAS - Нова Здравна Социална мрежа

преди 28 дни, 10 часа и 32 мин.
Всички
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

АНКЕТА

Трябва ли в България да се забранят абортите?

Виж резултатите
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2022 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването на услугите ни приемате, че можем да използваме „бисквитки“.Научете повечеРазбрах