Начало Здравна медиа Любопитно Знаете ли, че... СЗО включва пристрастяването към игри в списъка със заболявания

СЗО включва пристрастяването към игри в списъка със заболявания

СЗО включва пристрастяването към игри в списъка със заболявания - изображение

Световната здравна организация ще обяви пристрастяването към игри за заболяване. Тя ще включи новото отклонение от здравословното състояние в своето единадесето издание на Международната класификация на заболяванията, което предстои да бъде публикувано тази година. Документът съдържа описания на болести, признаци и симптоми и се използва от медицински специалисти за проследяването и диагностицирането им.

Определението за новата болест е модел на постоянно или повтарящо се поведение в състояние на игра, което е толкова тежко, че заема предимство пред други жизнени интереси. В някои страни вече го идентифицират като основен проблем за общественото здраве. Съществуват и частни клиники, в които „лекуват“ новото разстройство.

За да бъде диагностициран даден човек с подобно заболяване, анормалното поведение трябва да бъде наблюдавано най-малко 12 месеца. Но ако симптомите са тежки, периодът може да бъде съкратен. Специалистите ще се ръководят от такива признаци като липса на контрол върху собственото игрово поведение, даване на все по-голям приоритет на играта и увеличаване на продължителността и ескалацията на играта въпреки отрицателните последствия.

Д-р Ричард Греам, специалист по пристрастяване към технологиите в лондонската болница „Найтингейл“, приветства решението за признаване на състоянието за заболяване. „Това е важно, защото създава възможност за по-специализирани услуги и насочва вниманието към нещо, което трябва да се вземе насериозно“, коментира той.

Експертът споделя, че всяка година се сблъсква с около 50 нови случая на пристрастяване към цифровите технологии. Неговите критерии за класифициране на подобни състояние се основават на това дали дейността засяга основни дейности като сън, общуване, хранене и образование.

Много държави се борят с проблема и вземат мерки. Например правителството на Южна Корея въведе закон, който забранява достъпа до онлайн игри на деца под 16-годишна възраст във времето между полунощ и 6 ч сутринта.

Има и другата гледна точка, която показва технологиите в не толкова лоша и вредна страна. Някои специалисти "защитават" тийнейджърите и ги смятат за по-комбинативни. Те успяват да съчетават използването на технологиите заедно с други свои задължения. Често дори са им от помощ за някои от тях.

По статията работи: Ирина Тенева
Източник: bbc.com
Снимка: gamingchairpro.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛайфстайлЛюбопитноНовиниСнимкиЗдравни съветиСпорт