Начало Здравна медиа Любопитно Нашето здраве 10 храни в помощ при лошо храносмилане

10 храни в помощ при лошо храносмилане

10 храни в помощ при лошо храносмилане - изображение

През последните години хората все повече се борят със затлъстяването, поради нездравословния начин на живот, неподходяща храна, ниска физическа активност. Често основни причини при неразположение е именно храносмилането, което води до подуване на корема, болки и трудно изхождане.

Водещият диетолог Касандра Барнс представя десет хранителни продукта, които могат да осигурят здрава храносмилателна система, плосък корем и спокойно усещане.

Чесън. Любимият и така полезен чесън притежава антибактериални, противовъзпалителни и противогъбични свойства. Чесънът унищожава всички лоши бактерии и способства за отстраняване на вредните токсини от организма. Редовното консумиране на чесън способства за здрава и редовна храносмилателна система.

Артишок. Той е един от най-добрите източници на инсулин, вид разтворими фибри. Тези фибри имат ефекта на пробиотици като захранват добрите бактерии в стомашно-чревния тракт.

Овесени ядки. Овесените ядки са отлични за правилното функциониране на чревната система. Богатите на фибри овесени ядки са изключително подходящи за благоприятното общо състояние на организма. Те способстват за развитието на добрите чревни бактерии, ускоряват храносмилането и по-лесното отделяне на вредни вещества.

Кимчи. Това е традиционно корейско ястие. Представлява ферментирали зеленчуци, предимно зеле, много подправки, джинджифил, лют червен пипер и други. Ферментиралото зеле притежава множество полезни бактерии за чревната флора, които улесняват преработката на храна.

Джинджифил. Той е изключителен помощник в борбата както с надутия корем, така и с редица заболявания в човешкия организъм. Джинджифилът стимулира производството на стомашна киселина и храносмилателни сокове. Те успешно транспортират храната през червата. Джинджифилът спомага и за облекчаване на гадене.

Ябълков оцет. Той благоприятства при лошо храносмилане, гадене, газове. Една лъжица ябълков оцет балансира киселинността в стомаха. Подпомага метаболизма.

Супа Мисо. Това е традиционна японска супа, която съдържа естествени доброкачествени микроорганизми. Обикновено е съставена от бульон от зеленчуци или риба.

Кресон. Кресон е бързорастящо градинско едногодишно растение с горчив вкус. Той подпомага стимулирането на храносмилателни сокове, както и жлъчния поток от черния дроб. Жлъчният поток е необходим за ефикасна детоксикация. По този начин човек лесно може да се освободи от токсини от черния дроб и мастноразтворими отпадъци.

Бульон от кости. Бульонът от кости се приготвя от животински кости, варени 10-12 часа. Тази субстанция съдържа ценни минерали и желатин. Те са изключително полезни за чревната система и контрола на стомашната киселинност.

Тиквено семе. Тиквеното семе е мощен стимулатор на червата. Суровото тиквено семе се използва от древността като традиционно средство срещу паразити.

Диетологът Касандра Барнс насърчава консумирането на здравословна храна, приемането на повече вода и физическата активност спрямо индивидуалното положение на човек. Добре е човек да се придържа към балансирано хранене и да се грижи за своето вътрешно и външно здраве.

Снимка: Peace With Endo



Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноИсторияЛайфстайлБотаникаАлтернативна медицинаРецептиМедицински изследванияСпортЛечения