Начало Здравна медиа Здравни новини Най-разпространените салати в страната почти не съдържат естествени добавки

Най-разпространените салати в страната почти не съдържат естествени добавки

Най-разпространените салати в страната почти не съдържат естествени добавки - изображение

Проучване върху фабрично произведените салати "Снежанка" и "Руска" показва, че в тях се влагат изкуствени съставки, които все повече ги отдалечават от оригиналните рецепти. Анализът е направен от Асоциация "Активни потребители", които са разгледали 13 марки "Руска салата" и 14 марки "Снежанка", закупени от 4 търговски вериги този месец.

Резултатите показват, че само в 3 от 14 от известната млечна салата има кисело мляко, а в проверените руски нито една не съдържа яйца. В индустриално приготвените и пакетирани салати има много технологични добавки. На първо място в тях има изкуствено добавени въглехидрати като захар, нишесте и полизахаридни сгъстители - така наречените гуми. Могат да се открият соев протеин, както и свински протеин и/или колаген, консервантите калиев метабисулфит, натриев нитрит, натриев бензоат. Само в 3 от 13 марки "Руска салата" има по-малко от три консерванта. В състава на 11 от 13 са налице азиатската добавка глутамат, фосфатни соли и оцветители. Само в една марка няма от последната изкуствена съставка. В две марки производителите са добавили силиций, който представлява пепел или фин пясък.

При салатата "Снежанка" положението е същото. Само в 3 марки може да се открият следи от кисело мляко. Иначе добре познатите царевично нишесте, захар и гума отново са налице и тук. Липсата на кисело мляко е заместена с млечен протеин, сухо мляко, желатин, майонеза или хидрогенерирана палмова или друг вид растителна мазнина. За разлика от „Руска салата“ в „Снежанка“ има по-малко консерванти, обикновено сорбинова киселина.

Изводът на "Активни потребители" е, че повечето от вложените в направата на двата вида салати съставки са индустриално произведени хранителни добавки и химикали. Те не са от полза за здравословното състояние на потребителите и не подобряват качеството на продуктите. Задачата им е да намалят себестойността и да запазят по-дълго конкретните храни.

Анализът показва още, че от 27-те марки салати 15 са на един производител, а останалите 12 са на други 4. От асоциацията не са подложили продуктите на лабораторни изследвания, а са направили проучването на база информация от етикетите им.

По статията работи: Ирина Тенева
Източник: nova.bg
Снимка: 196flavors.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С НОВИНАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ НОВИНАТА

НОВИНАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Е-тата в хранитеЗдравни съветиЛюбопитноЛайфстайлСпортНормативни актовеСоциални грижиХранене при...НовиниЛеченияРецептиХрани и ястияСнимкиДиети