Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно Знаете ли, че... Консумацията на риба и зеленчуци предпазва от хронични заболявания

Консумацията на риба и зеленчуци предпазва от хронични заболявания

от 13 март 2012г.
Консумацията на риба и зеленчуци предпазва от хронични заболявания - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност
Американски учени установиха, че консумацията на риба, пиле, плодове и зеленчуци вместо червено месо, помага на хората да живеят по-дълго и предпазва от редица хронични заболявания.

Те твърдят, че тайната на дългия живот без болести е в намаляването на количеството червено месо, което приемаме, и замяната му с риба, пиле, ядки, бобови растения, нискомаслени млечни продукти и пълнозърнести продукти.

Месото е основен източник на протеини и мазнини в много диети, но също така е свързано с увеличаването на случаите на диабет, сърдечни заболявания и много видове рак.

Нови изследвания показват, че червеното место, особено обработеното месо като сланина, колбаси и кайма, увеличават опасността от смърт от тези заболявания. Учените обаче установили, че преминаването към риба, пилешко месо и други здравословни храни може да намали тази опасност.

"Изследването ни дава нови доказателства за рисковете за здравето от приемането на големи количества червено месо, което се свързва с диабет от втори тип, коронарни сърдечни заболявания, инсулт и някои видове рак", заяви д-р Ан Пан от Харвардския колеж по обществено здраве в Бостън, която е ръководила изследването.

Средното увеличаване на опасността за здравето на хората, които ядат по една порция необработено червено месо на ден, е 13% и 20% за обработеното червено месо, предупреждават учените.

За целите на проучването си те анализирали данните от изследвания на 37 698 мъже и 83 644 жени. Изследователите смятат, че замяната на червеното месо с една порция риба, пилешко месо, ядки, зеленчуци, нискомаслени млечни продукти и пълнозърнести продукти всеки ден намалява опасността от смърт със 7% за рибата, 14% за пилешкото месо, с 19% за ядките, с 10% за зеленчуците, с 10% за нискомаслените млечни продукти и с 14% за пълнозърнестите продукти.

Още по темата:
  • Всекидневната консумация на плодове, зеленчуци и чай понижава риска от хронични заболявания Всекидневната консумация на плодове, зеленчуци и чай понижава риска от хронични заболявания
  • Плодовете и зеленчуците намаляват риска от хронични болести Плодовете и зеленчуците намаляват риска от хронични болести
  • Жените боледуват по-често от мъжете Жените боледуват по-често от мъжете
  • Риба, пиле и зеленчуци - храни за дълголетие Риба, пиле и зеленчуци - храни за дълголетие
2.0/5 3 оценки

Продукти от Framar.bg

ЕЛИКСИРИКА БИОТЕХ ЛИВ-АР ХЕПАТОПРОТЕКТ желатинови капсули * 30
18.41€

ЕЛИКСИРИКА БИОТЕХ ЛИВ-АР ХЕПАТОПРОТЕКТ желатинови капсули * 30

ОМЕГА 3 ФОРТЕКС капсули 1000 мг * 90 1 + 1 ФОРТЕКС
21.05€

ОМЕГА 3 ФОРТЕКС капсули 1000 мг * 90 1 + 1 ФОРТЕКС

АНТАРТА ПАЕЛЯ С РИБА И МОРСКИ ДАРОВЕ 80 г
9.50€

АНТАРТА ПАЕЛЯ С РИБА И МОРСКИ ДАРОВЕ 80 г

БАРЛИЙНС ФРЕШ КЕЧ РИБЕНО МАСЛО капсули * 250
47.91€

БАРЛИЙНС ФРЕШ КЕЧ РИБЕНО МАСЛО капсули * 250

РИБЕН КОЛАГЕН 150 г ЯЖ ПОЛЕЗНО
17.70€

РИБЕН КОЛАГЕН 150 г ЯЖ ПОЛЕЗНО

ЛИЗИ ХЕЛТ ДУЕТ - ОМЕГА 3 + ВИТАМИНИ + МИНЕРАЛИ дози * 32
24.64€

ЛИЗИ ХЕЛТ ДУЕТ - ОМЕГА 3 + ВИТАМИНИ + МИНЕРАЛИ дози * 32

СУПОРТАН ЕНТЕРАЛНА ХРАНА ЗА ПИЕНЕ ТРОПИЧЕСКИ ПЛОДОВЕ 200 мл
4.20€

СУПОРТАН ЕНТЕРАЛНА ХРАНА ЗА ПИЕНЕ ТРОПИЧЕСКИ ПЛОДОВЕ 200 мл

Коментари към Консумацията на риба и зеленчуци предпазва от хронични заболявания

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Консумацията на риба и зеленчуци предпазва от хронични заболявания
    www.framar.bg 
    на 16 August 2026 в 09:06
    Коментирайте "Консумацията на риба и зеленчуци предпазва от хронични заболявания"

Вижте още

  • Знаете ли, че...
  • д-р Петя Върбанова Илиева
  • д-р Георги Николов Георгиев
  • Д-р Бойка Иванова Серафимова-Димитрова
  • д-р Светла Михайлова Тодорова
  • д-р Ирина Вълчева Василева
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Подкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здраветоПодкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здравето

Подкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здравето

от 14 авг 2026г.Прочети повече
Какво е палпация?Какво е палпация?

Какво е палпация?

от 14 авг 2026г.Прочети повече
Естрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменцияЕстрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменция

Естрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменция

от 14 авг 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Търся мнение за Диклопрам - имате ли странични ефекти?

преди 2 дни, 17 часа и 45 мин.

Спечели ли ви новата Coca - Cola Zero Zero?

преди 44 дни, 19 часа и 26 мин.
Всички

АНКЕТА

Скъпи ли са хранителните продукти в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЕЛИКСИРИКА БИОТЕХ ЛИВ-АР ХЕПАТОПРОТЕКТ желатинови капсули * 30

ВИТЕН ЛАБ МУЛТИВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ + КОЕНЗИМ Q10 капсули * 60

ВЕГАВЕРО ХРАНОСМИЛАТЕЛНИ ЕНЗИМИ PRO капсули * 120

МАГНЕЗИЙ БИСГЛИЦИНАТ + ВИТАМИН B6 + ВИТАМИН D3 капсули * 60 VIT`ALL+

УЛТРА ТЕСТОСТЕРОН БУУСТ капсули * 100 УЕБЪР НАТУРАЛС

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ФУСИДИН Н крем 15 г

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 15:11:13

ЕСПУМИЗАН капсули 40 мг * 25 BERLIN CHEMIE

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 14:55:23

Преобразуване на международни единици IU в милиграми и микрограми

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 14:44:55

ФУСИДИН Н крем 15 г

Коментар на: Петя Петрова от 14 авг 2026г. в 14:30:48

ЕСПУМИЗАН капсули 40 мг * 25 BERLIN CHEMIE

Коментар на: Svetlana Ivanova от 14 авг 2026г. в 14:01:12
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Отказ от сделка
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival