Начало Здравна медиа Любопитно Грижа от природата Кълновете лекуват и съдържат пълния набор необходими полезни вещества

Кълновете лекуват и съдържат пълния набор необходими полезни вещества

Кълновете лекуват и съдържат пълния набор необходими полезни вещества - изображение

Салата от кълнове или сандвич с кълнове? Не бързайте веднага да отхвърлите идеята да опитате подобна храна. Ползите от нея са неизброими. Като се започне от това, че и сами можете да си ги “произведете“ и се стигне до пълния набор от протеини, минерали и витамини, които съдържат. Всеки, независимо от възрастта си, може да яде тази жива храна. Лесно смилаеми са от организма, имат свойството да лекуват и имат алкално действие, което забавя окисляването на клетките и стареенето. Биоактивните вещества, с които са пълни, неутрализират вредните химически съставки в клетките. Ето информация защо и какви кълнове често могат да присъстват на трапезата ви:

Житни кълнове – заздравяват костите и насищат кръвта с кислород. Имат приятен вкус и ако ги включите в менюто си, ще се отървете от излишния холестерол, ще засилите зрението си, сърцето и имунитета.

Кълнове от люцерна – богати са на витамини (А, С, Д, Е, К, В1, В2, В6, В12), филиева киселина, калций, желязо, мед, манган, магнезий, фосфор, влакна и протеини. Хрупкави и вкусни са и са подходящи за салати.

Соеви кълнове – помагат срещу стрес и са нискокалорични. Пълни са с мазнини, минерали и витамини, засилват и имунитета.

Кълнове от леща – чудесно средство са срещу пролетната умора и анемията. Препоръчват се на жени в менопауза, защото стимулират образуването на женски хормони. Съдържат много каротин, който синтезира витамин А. Сладки и стипчиви са на вкус.

Кълнове от грах – препоръчват се на мъжете заради способността им да увеличават потентността, защото имат лецитин и цинк. В тях може да се открие още фолиева киселина, витамини от В групата, както и белтъчини и аминокиселини.

Слънчогледови кълнове – отразяват се добре при сърдечносъдови и чернодробни заболявания. Забавят стареенето и са богати на калций, кобалт, йод, мед, желязо, флуор, фосфор, магнезий и цинк.

По статията работи: Ирина Тенева
Снимка: toddsseeds.com

 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноБотаникаТестовеСпортЛайфстайлНормативни актовеХранене при...Храни и ястияЛеченияРецептиНовиниСъставкиСнимкиИсторияФизиологияДиетиАлтернативна медицинаМедицински изследванияЕ-тата в хранитеПроизводители