Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно Знаете ли, че... Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди

Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди

от 24 юли 2018г., обновено на 15 авг 2018г.
Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Изследване показва, че лекарите не изслушват внимателно своите пациенти и не ги оставят да разкажат по-подробно за причината, която ги е довела в техния кабинет. Учени от университета в Гейнсвил, Флорида, проучили клиничните срещи между медици и клиентите им. Те оценили консултациите между 112 пациенти и лекуващите ги специалисти в периода от 2008 г. до 2015 г. Посещенията били от различни клиники в страната.

Изследователите следели дали лекарите дават възможност на болните да обяснят подробно своите проблеми и дали ги предразполагат. Също така те отбелязвали кога специалистите прекъсвали говорещия пациент.

Малко от една трета от лекарите – 36 на сто, оставили посетилите ги в кабинета да споделят причината за визитата си. Две трети прекъснали пациентите на 11-та секунда. Онези, които не били спрени да говорят, сами приключили след около 6 секунди, което навежда на мисълта, че също може да се очаква да бъдат прекъснати, ако продължат да говорят по-дълго.

Тази липса на търпение от страна на лекарите не е приятна за пациентите, които често чакат повече от час, за да влязат при специалиста. Според авторите на изследването резултатите от проучването показват колко е далеч поставянето на болния в центъра и постигането на добра грижа. По тяхно мнение уважителните прекъсвания могат да помогнат на лекарите да добият яснота относно проблемите на даден човек, докато непозволяването да се изкаже пациента още в началото не е от полза.

Проучвания отбелязват, че на хората са им необходими средно 92 секунди, за да изложат своите притеснения. Това е значително повече време, отколкото повечето медици са готови да оставят своите пациенти да говорят. Изследването показва, че близо 20 на сто от специалистите дават възможност на болните да опишат проблема си в началото на консултацията. Те предварително се информират от медицинската сестра за причината на посещението, но все пак е важно да позволяват на хората да обсъдят това, за което са дошли.

Изследователите смятат, че обяснението се крие в претовареността на лекарите и в синдрома на изгарянето. Също така много от специалистите не са достатъчно обучени как да комуникират правилно с пациентите. Проучване в „Ню Йорк Таймс“ през 2013 г. посочва, че лекарите прекарват средно 8 минути с болния. Повечето разчитат на електронната информация, за да сведат до минимум взаимодействието с него. Използват различни стратегии, за да преминат по-напред в списъка от чакащи, включително избягват да седнат, да докосват пациента, тъй като могат да насърчат по-дълъг разговор и това да отнеме повече време.

Редактор: Ирина Тенева
Източник: naturalnews.com
Снимка: cnn.com

Още по темата:
  • Има по-голям риск от смърт при пациенти с психични проблеми след освобождаването им от болница Има по-голям риск от смърт при пациенти с психични проблеми след освобождаването им от болница
  • С ДИАБЕТ МОЖЕ ДА СЕ ЖИВЕЕ ПЪЛНОЦЕННО С ДИАБЕТ МОЖЕ ДА СЕ ЖИВЕЕ ПЪЛНОЦЕННО
  • Инструкции за родители за оказване на първа долекарска помощ Инструкции за родители за оказване на първа долекарска помощ
  • Проф. Стефан Николов: В терапията с медикаменти, предписани от лекар специалист могат да се включат и билки Проф. Стефан Николов: В терапията с медикаменти, предписани от лекар специалист могат да се включат и билки
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ТЕНА ИЗМИВАЩА ПЯНА 3 в 1 БЕЗ ИЗПЛАКВАНЕ 400 мл
16.30лв.

ТЕНА ИЗМИВАЩА ПЯНА 3 в 1 БЕЗ ИЗПЛАКВАНЕ 400 мл

ТЕНА ШАПКА С МЕК ШАМПОАН И БАЛСАМ БЕЗ ИЗПЛАКВАНЕ * 1
13.50лв.

ТЕНА ШАПКА С МЕК ШАМПОАН И БАЛСАМ БЕЗ ИЗПЛАКВАНЕ * 1

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.018
39.99лв.

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.018

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.019
39.99лв.

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.019

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.005
74.99лв.

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.005

ЧАНТА ЗА СПЕШНА ПОМОЩ MULTY ELITE BAGS EB - 06.002 ЧЕРНА
95.00лв.

ЧАНТА ЗА СПЕШНА ПОМОЩ MULTY ELITE BAGS EB - 06.002 ЧЕРНА

Коментари към Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди
    www.framar.bg 
    на 17 June 2025 в 06:13
    Коментирайте "Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Знаете ли, че...
  • д-р Николай Чергиланов
  • д-р Иванка Маркова Баева
  • д-р Христо Терзиев
  • д-р Румен Вълчев Тенев
  • д-р Румяна Димитрова Павлова
  • д-р Иван Добрев Балдаранов
  • д-р Ведат Ведатов Сабриев
  • д-р Евдокия Колева Николова
  • д-р Мима Димитрова Димитрова
  • Д-р Бойка Иванова Серафимова-Димитрова
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Кожен проблем по време на бременност - след посещение на козметик

преди 15 дни, 10 часа и 47 мин.

6000 ПРИЧИНИ ЗА ДЕЙСТВИЕ - ПОДКРЕПА НА ПАЦИЕНТИТЕ С РЕДКИ БОЛЕСТИ - 2025

преди 129 дни, 15 часа и 19 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 3 дни, 13 часа и 57 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 3 дни, 20 часа и 58 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 7 дни, 13 часа и 15 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 8 дни, 12 часа и 40 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЕНАП H таблетки * 20 KRKA

ДЕТСКИ АПАРАТ ЗА КРЪВНО НАЛЯГАНЕ HS-20C

ПАРАКИТО РЕПЕЛЕНТНА ГРИВНА ПРОТИВ КОМАРИ ЗА ВЪЗРАСТНИ + РЕПЕЛЕНТНИ ТАБЛЕТКИ * 2

ВИТАМИКС ВИТА МЕЧЕТА желирани * 60 ФОРТЕКС

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №25 15 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЦИПРАЛЕКС таблетки 10 мг * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:07:17

ТАМИФЛУ капсули 75 мг * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:06:38

НАЗОПАС капки за нос 0.25 мг / мл 10 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:05:34

БИЗОР таблетки 5 мг * 30 ЧАЙКАФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:03:48

РЕСПИВАКС таблетки 50 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:02:18
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival