Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно Знаете ли, че... Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди

Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди

от 24 юли 2018г., обновено на 15 авг 2018г.
Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Изследване показва, че лекарите не изслушват внимателно своите пациенти и не ги оставят да разкажат по-подробно за причината, която ги е довела в техния кабинет. Учени от университета в Гейнсвил, Флорида, проучили клиничните срещи между медици и клиентите им. Те оценили консултациите между 112 пациенти и лекуващите ги специалисти в периода от 2008 г. до 2015 г. Посещенията били от различни клиники в страната.

Изследователите следели дали лекарите дават възможност на болните да обяснят подробно своите проблеми и дали ги предразполагат. Също така те отбелязвали кога специалистите прекъсвали говорещия пациент.

Малко от една трета от лекарите – 36 на сто, оставили посетилите ги в кабинета да споделят причината за визитата си. Две трети прекъснали пациентите на 11-та секунда. Онези, които не били спрени да говорят, сами приключили след около 6 секунди, което навежда на мисълта, че също може да се очаква да бъдат прекъснати, ако продължат да говорят по-дълго.

Тази липса на търпение от страна на лекарите не е приятна за пациентите, които често чакат повече от час, за да влязат при специалиста. Според авторите на изследването резултатите от проучването показват колко е далеч поставянето на болния в центъра и постигането на добра грижа. По тяхно мнение уважителните прекъсвания могат да помогнат на лекарите да добият яснота относно проблемите на даден човек, докато непозволяването да се изкаже пациента още в началото не е от полза.

Проучвания отбелязват, че на хората са им необходими средно 92 секунди, за да изложат своите притеснения. Това е значително повече време, отколкото повечето медици са готови да оставят своите пациенти да говорят. Изследването показва, че близо 20 на сто от специалистите дават възможност на болните да опишат проблема си в началото на консултацията. Те предварително се информират от медицинската сестра за причината на посещението, но все пак е важно да позволяват на хората да обсъдят това, за което са дошли.

Изследователите смятат, че обяснението се крие в претовареността на лекарите и в синдрома на изгарянето. Също така много от специалистите не са достатъчно обучени как да комуникират правилно с пациентите. Проучване в „Ню Йорк Таймс“ през 2013 г. посочва, че лекарите прекарват средно 8 минути с болния. Повечето разчитат на електронната информация, за да сведат до минимум взаимодействието с него. Използват различни стратегии, за да преминат по-напред в списъка от чакащи, включително избягват да седнат, да докосват пациента, тъй като могат да насърчат по-дълъг разговор и това да отнеме повече време.

Редактор: Ирина Тенева
Източник: naturalnews.com
Снимка: cnn.com

Още по темата:
  • Има по-голям риск от смърт при пациенти с психични проблеми след освобождаването им от болница Има по-голям риск от смърт при пациенти с психични проблеми след освобождаването им от болница
  • С ДИАБЕТ МОЖЕ ДА СЕ ЖИВЕЕ ПЪЛНОЦЕННО С ДИАБЕТ МОЖЕ ДА СЕ ЖИВЕЕ ПЪЛНОЦЕННО
  • Инструкции за родители за оказване на първа долекарска помощ Инструкции за родители за оказване на първа долекарска помощ
  • Дерматолози съветват жените да бръснат лицето си срещу бръчки Дерматолози съветват жените да бръснат лицето си срещу бръчки
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ТЕНА ИЗМИВАЩА ПЯНА 3 в 1 БЕЗ ИЗПЛАКВАНЕ 400 мл
16.30лв. / 8.33 €

ТЕНА ИЗМИВАЩА ПЯНА 3 в 1 БЕЗ ИЗПЛАКВАНЕ 400 мл

ТЕНА ШАПКА С МЕК ШАМПОАН И БАЛСАМ БЕЗ ИЗПЛАКВАНЕ * 1
13.50лв. / 6.90 €

ТЕНА ШАПКА С МЕК ШАМПОАН И БАЛСАМ БЕЗ ИЗПЛАКВАНЕ * 1

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.018
39.99лв. / 20.45 €

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.018

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.019
39.99лв. / 20.45 €

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.019

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.005
74.99лв. / 38.34 €

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.005

ЧАНТА ЗА СПЕШНА ПОМОЩ MULTY ELITE BAGS EB - 06.002 ЧЕРНА
95.00лв. / 48.57 €

ЧАНТА ЗА СПЕШНА ПОМОЩ MULTY ELITE BAGS EB - 06.002 ЧЕРНА

Коментари към Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди
    www.framar.bg 
    на 28 August 2025 в 11:14
    Коментирайте "Лекарите спират да слушат пациентите си след 11 секунди"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Знаете ли, че...
  • д-р Николай Чергиланов
  • д-р Иванка Маркова Баева
  • д-р Иван Добрев Балдаранов
  • д-р Румяна Димитрова Павлова
  • д-р Румен Вълчев Тенев
  • д-р Ведат Ведатов Сабриев
  • д-р Спас Тянков Пасев
  • д-р Ивелина Генова Сталева
  • Д-р Дани Хусеин Раед
  • д-р Мима Димитрова Димитрова
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Кедровите ядки и козето мляко трябва да бъдат включени в списъка с храни алергениКедровите ядки и козето мляко трябва да бъдат включени в списъка с храни алергени

Кедровите ядки и козето мляко трябва да бъдат включени в списъка с храни алергени

от 28 авг 2025г.Прочети повече
Неврална терапия - нов подход при хронична болкаНеврална терапия - нов подход при хронична болка

Неврална терапия - нов подход при хронична болка

от 28 авг 2025г.Прочети повече
ЛипедемЛипедем

Липедем

от 27 авг 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Преглед при лекар, рецепти, лечение - по време на почивка

преди 42 дни, 21 часа и 56 мин.

Къде изчезна пробиотикът Вивомикс?

преди 48 дни, 1 час и 19 мин.
Всички

АНКЕТА

Как се спасявате от летните жеги?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

МАТИСЪН КОЛАГЕН ГОВЕЖДИ ТИП II С КАЛЦИЙ, МАГНЕЗИЙ, ВИТАМИН C И ХИАЛУРОНОВА КИСЕЛИНА капсули * 180

МАТИСЪН ПИЛЕШКИ КОСТЕН БУЛЬОН 400 г

МАТИСЪН КОКОСОВО МАСЛО капсули 1000 мг * 120

МАТИСЪН БИО ЛАТЕ ОТ ЦВЕКЛО С ДЖИНДЖИФИЛ КАКАО 160 г

МАТИСЪН БИО СОК ОТ ЧЕРВЕНА БОРОВИНКА 750 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ИЗОПРИНОЗИН таблетки 500 мг * 50

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 28 авг 2025г. в 10:45:41

УРИНАЛ НЕФРО таблетки * 30 ВАЛМАРК

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 28 авг 2025г. в 10:24:46

СИНКВАНОН капсули * 14 НЕОФАРМ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 28 авг 2025г. в 09:56:46

ЕФЕСТАД таблетки 5 мг * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 28 авг 2025г. в 09:33:14

МАЛТОФЕР ФОЛ таблетки 100 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 28 авг 2025г. в 09:14:46
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival