Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно За нашето здраве Прекомерната консумация на яйца увеличава риска от диабет с до 60%

Прекомерната консумация на яйца увеличава риска от диабет с до 60%

от 26 ное 2020г., обновено на 05 май 2026г.
Редактор: Даниела Пройчева
Прекомерната консумация на яйца увеличава риска от диабет с до 60%  - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Екип от Университета на Южна Австралия установи, че прекомерната консумация на една от най-любимите храни на повечето хора – яйцето, всъщност може да увеличи риска от развитие на диабет с до 60%.

Учените, заедно с колеги от Китайския медицински университет в Тайван и университета в Катар, провеждат надлъжно проучване, което стартира през 1991 г. и приключва през 2009 г. То обхваща 8 545 китайци на средна възраст 50 години и оценява как се отразява на здравето им приемът на яйца.

Според експертите при хората, които консумират едно или повече от едно яйца дневно (50 г), рискът от диабет се увеличава с 60%.

Болните от диабет в Китай са над 11%

Докато в световен мащаб средният процент на диабетици е 8,5%, то в Китай диабетът засяга над 11% от населението, което превръща заболяването в една от най-големите грижи на здравеопазването.

Икономическите последици, свързани с превенцията и лечението на диабет, също са много сериозни – около 10% от разходите за здраве по света са насочени към болестта.

Д-р Минг Ли, епидемиолог и експерт по обществено здраве към Университета на Южна Австралия, смята, че диабетът ще се превърне в още по-голяма заплаха, особено в Китай, където хранителните навици на населението се влошават под влиянието на световните тенденции.

Според експерта начинът на хранене е добре известен и променлив фактор, който играе съществена роля за отключването на диабет тип 2. Ето защо е важно да се посочат храните и навиците, които допълнително задълбочават проблема и затрудняват превенцията.

Д-р Ли споделя: „През последните няколко десетилетия в Китай се наблюдава сериозна промяна в начина на хранене, свързана с преминаването от традиционното меню с преобладаващи зърнени храни и зеленчуци към прием на все повече обработени храни, големи количества месо, бързи закуски и високоенергийни продукти, лишени обаче от хранителна стойност.

За периода от 1991 г. до 2009 г. в страната се наблюдава стабилна тенденция към все по-честа, почти двойна, консумация на яйца.

Международни данни за приема на яйца между 1991 и 2009 г.

  • 33,65 г/дневно в Европа;
  • 28,43 г/дневно в Америка;
  • 20,56 г/дневно в Азия;
  • 21,45 г/дневно по света;
  • 18,20 г/дневно в Океания, включително Австралия;
  • 5,93 г/дневно в Африка.

Връзката между яйцата и диабета често се изследва от учените. В настоящото проучване те търсят ефекта от дългосрочния им прием и риска от развитие на диабет, базирайки се на нивата на глюкоза на гладно.

Екипът открива, че ако човек се храни с повече от 38 г яйца дневно за продължителен период от време, рискът от диабет при възрастните нараства с около 25%.

При онези от тях, които редовно се хранят с яйца, тоест 50 или повече грама на ден, вероятността да развият болестта се увеличава още повече – с 60%.

Значение има и половата принадлежност, тъй като в проучването по-застрашени се оказват жените.

Д-р Ли уточнява, че макар да са открили зависимост между високата консумация на продукта и риска от диабет сред китайците, са необходими още задълбочени анализи.

„За да се справим с тази често срещана болест е нужно много повече“, казва ученият. „Трябва да се приложи по-комплексен подход и да се дадат ясни насоки, които да помогнат на хората сами да се грижат за здравето си в дългосрочен план.“ 

Източник:

sciencedaily.com/ University of South Australia, "British Journal of Nutrition"

Още по темата:
  • По време на бременност дамите трябва да избягват консумацията на грозде, папая  и ананас По време на бременност дамите трябва да избягват консумацията на грозде, папая и ананас
  • Откриха причината да ни се доспива след хранене Откриха причината да ни се доспива след хранене
  • Пакистанец, хранещ се с листа и кора от дървета, никога не е боледувал Пакистанец, хранещ се с листа и кора от дървета, никога не е боледувал
  • Храниш се рядко - дебелееш гарантирано Храниш се рядко - дебелееш гарантирано
0.0/5 0 оценки

Продукти от Framar.bg

ТВЪРД САПУН ЛИМОН 200 г ALCHIMIA
8.05€

ТВЪРД САПУН ЛИМОН 200 г ALCHIMIA

Нов
КАМЕРА ШИШЕ С 2 ДРЪЖКИ 150 мл
4.70€

КАМЕРА ШИШЕ С 2 ДРЪЖКИ 150 мл

ЛОРЕЛИ МЕКИ ЛЪЖИЧКИ * 2 бр.
1.84€

ЛОРЕЛИ МЕКИ ЛЪЖИЧКИ * 2 бр.

КОМПАС НА ХРАНЕНЕТО - БАС КАСТ - ХЕРМЕС
9.18€

КОМПАС НА ХРАНЕНЕТО - БАС КАСТ - ХЕРМЕС

ЛОРЕЛИ ШИШЕ 0+ 250 мл
2.05€

ЛОРЕЛИ ШИШЕ 0+ 250 мл

ТУИСТШЕЙК БИБЕРОН ПРОТИВ КОЛИКИ SPOUT 4+ месеца * 2
6.08€

ТУИСТШЕЙК БИБЕРОН ПРОТИВ КОЛИКИ SPOUT 4+ месеца * 2

ЛОВИ ШИШЕ ЗА ХРАНЕНЕ МАМА ФИЙЛ 3+ месеца 250 мл
15.44€

ЛОВИ ШИШЕ ЗА ХРАНЕНЕ МАМА ФИЙЛ 3+ месеца 250 мл

Коментари към Прекомерната консумация на яйца увеличава риска от диабет с до 60%

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Прекомерната консумация на яйца увеличава риска от диабет с до 60%
    www.framar.bg 
    на 12 August 2026 в 02:04
    Коментирайте "Прекомерната консумация на яйца увеличава риска от диабет с до 60% "

Вижте още

  • Нашето здраве
  • Как да свалим нивата на кръвна захар без лекарства
  • Диабет
  • Диета № 9 - при диабет
  • Хранене според кръвната група - кръвна група А
  • Хранене според кръвната група - кръвна група 0
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
САЩ намалиха броя на детските ваксини в имунизационния календарСАЩ намалиха броя на детските ваксини в имунизационния календар

САЩ намалиха броя на детските ваксини в имунизационния календар

от 11 авг 2026г.Прочети повече
Активирани чрез светлина наночастици влизат в битка с мозъчните тумориАктивирани чрез светлина наночастици влизат в битка с мозъчните тумори

Активирани чрез светлина наночастици влизат в битка с мозъчните тумори

от 11 авг 2026г.Прочети повече
Палма нолина, НолинаПалма нолина, Нолина

Палма нолина, Нолина

от 11 авг 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Спечели ли ви новата Coca - Cola Zero Zero?

преди 40 дни, 12 часа и 24 мин.

Може ли да се спортува преди кръвни изследвания?

преди 49 дни, 11 часа и 49 мин.
Всички

АНКЕТА

Скъпи ли са хранителните продукти в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ПАНТЕНОЛ ПЯНА 5% 150мл АФЛОФАРМ

БЕВИМ таблетки 10 мг * 28

КО-АТОРИС таблетки 10 мг/40 мг * 30

ЮЗИНА таблетки 100 мг * 30

ТАДАЛАФИЛ таблетки 20 мг * 4 ТЕВА

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ТРИПТОЗИН капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 11 авг 2026г. в 14:57:14

ТРИПТОЗИН капсули * 30

Коментар на: Даниел Драганов от 11 авг 2026г. в 14:35:47

ЛИВЕРЕКС МАКС капсули * 60 ГРИЙН АКТИВ

Коментар на: Златка от 11 авг 2026г. в 14:24:06

Кортикостероиди

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 11 авг 2026г. в 13:53:27

Кортикостероиди

Коментар на: С.Хасанова от 11 авг 2026г. в 13:47:34
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Отказ от сделка
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival