Начало Здравна медиа Любопитно Нашето здраве Признаци, по които да разберем, че имаме недостиг на цинк

Признаци, по които да разберем, че имаме недостиг на цинк

Признаци, по които да разберем, че имаме недостиг на цинк - изображение

След желязото цинкът е един от най-разпространените минерали в човешкото тяло. Той играе голяма роля при клетъчния метаболизъм, зарастването на рани, протеиновия синтез и този на ДНК, при клетъчното делене и функциите на имунната система. Оказва съществено влияние върху правилната работа на сетивата за мирис и вкус. И не на последно място – се грижи за развитието по време на детството и юношеството, на бременността, информира naturalnews.com.

При хората, които избягват консумацията на червено месо, вегетарианците и веганите, злоупотребяващите с алкохол рискът от дефицит на цинк е по-висок.

Ето по какво можем да забележим, че може би страдаме от липса на важния минерал:

Изтъняла коса – според лондонския лекар Гил Дженкинс загубата на коса е един от най-явните и големи признаци за недостиг на цинк. Той спомага за усвояването на протеини, а това е ключов момент за притежаването на гъста и лъскава коса.

Чупливи нокти и бели петна по тях – именно белите петна са подозрителният белег, че е възможно да имате дефицит на цинк. Също така ноктите може лесно да се чупят и да растат по-бавно.

Потъмняване на зъбите – минералът е основен елемент в устата и присъства в слюнката, плаката и емайла. Ако зъбите не са толкова бели, лесно се чупят, вкусът в устата е променен, на езика има бяло покритие, значи трябва да проверите дали не страдате от липса на цинк.

Афти в устата – честата поява на тези неприятни образувания е сигнал за ниски нива на минерала.

Проблемна кожа – учени потвърдили чрез изследвания на хора с акне, че повече от половината от тях страдат от недостиг на цинк. Ако кожата ви е с рани и белези, които трудно зарастват и изчезват, е добре да проверите нивата си.

Смята се, че обилното изпотяване също може да доведе до загуба на минерала. Той се съдържа в говеждото, свинското, агнешкото месо и бекона, черния дроб. Цинк има и в бадемите, боба, соята, а също и в някои зеленчуци, но от тях почти не се усвоява от организма.

По статията работи: Ирина Тенева
Снимка: radsport-supps.de

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноНовиниКлинични пътекиЛеченияБотаникаСнимкиСъставкиСпорт