Проучване разкрива ползите за здравето на децата от обучението сред природата

Само един учебен час седмично, проведен на открито сред природата, има огромни ползи за здравето на децата, но и също така увеличава удовлетворението на учителите от работата, разкрива проучване на Университета в Суонзи, Уелс.
Чрез интервю и фокус игри изследователите проучват възгледите и опита на учениците и педагозите в три основни училища в Южен Уелс, които приемат програмата за обучение на открито. Нововъведението включва преподаване на учебния материал в естествена среда поне за един час седмично.
Изследователите осъществяват редица дискусии с директорите и учителите от включените училища, а ученици на възраст между 9 и 11 години участват в разнообразни фокус игри, които се провеждат преди и по време на изпълнението на програмата за обучение сред природата.
Резултатите от проучването разкриват множество ползи от експерименталния метод както за децата, така и за педагозите, като например подобряване на здравето, благосъстоянието, образованието и ангажираността на всички преки участници в учебния процес.
„Учениците усещат чувство на свобода, когато са извън класната стая. Те се чувстват по-способни да се изразяват и се наслаждават на възможността да се движат повече. Децата също така заявяват, че се чувстват по-ангажирани и са по-позитивни по отношение на учебните си познания. Много от учениците споделят, че благополучието и паметта им са повишени, докато учителите забелязват, че всички от класа са ангажирани с учебния процес.“, споделя водещият автор на изследването Емили Мархант, докторант по медицински изследвания в Университета в Суонзи.
В началото на експеримента много от учителите са резервирани спрямо прехвърлянето на класната стая на открито, но след като е активно включен в учебната им програма и виждат ползите от него върху децата, много от тях отбелязват по-голямо удовлетворение от работата и повишено лично благополучие.
Това е важна констатация, като се има предвид настоящите опасения относно задържането на младите учителите и постоянния недостиг на квалифицирани кадри. Резултатите подчертават потенциала на този вид обучение като средство за подобряване на ангажираността на учениците, както и ползите му за здравето и благосъстоянието им.
Показател за положителните ефекти на изследването е, че всички включили се учебни заведения продължават редовно да провеждат часове извън класната стая.
news-medical.net, pixabay.com
Продукти свързани със СТАТИЯТА
ТРЕСЕМЕ БОТАНИК ПОДХРАНВАЩ БАЛСАМ 400 мл
МОЯТА ПЪРВА КНИГА ЗА ПРИРОДАТА - КАМИЛА ДЕ ЛА БЕДОЙЪР - ХЕРМЕС
БЪЛГАРСКАТА СЪКРОВИЩНИЦА / THE TREASURES OF BULGARIA - РУМЯНА НИКОЛОВА И НИКОЛАЙ ГЕНОВ - СИЕЛА
ЧЕПЪН - ТРИ УШИ - ВЪРТОП ПЛАНИНА - ДИМИТЪР ТОНИН - ШАМБАЛА
НАМЕРЕНИ ОТ ЧУДЕСАТА - НИКОЛАЙ Н. НИНОВ - СИЕЛА
ЖИВОТ НА НАШАТА ПЛАНЕТА - ДЕЙВИД АТЪНБЪРО - ХЕРМЕС
СТАТИЯТА е свързана към
- Грижа от природата
- Детска градина "Знаме на Мира"
- Природни начини за борба със зимната депресия
- Детска градина № 23 "Иглика", гр. Варна
- Читалище "Обнова", с. Ветрен
- Детска градина, с. Мешица
- Народно читалище "Светлина 1940", гр. София
- Читалище "Съгласие", с. Враниловци
- Детска градина "Димитър Генков"
- Детска градина "Еделвайс"
- ЦПО към "Грос-Стар-7" ЕООД, гр. Варна
Коментари към Проучване разкрива ползите за здравето на децата от обучението сред природата