Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно За нашето здраве Устойчивата диета намалява риска от образуване на кръвни съсиреци в мозъка

Устойчивата диета намалява риска от образуване на кръвни съсиреци в мозъка

от 12 яну 2022г.
Редактор: Вероника Събова
Устойчивата диета намалява риска от образуване на кръвни съсиреци в мозъка - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Рискът от кървене или образуване на кръвни съсиреци в мозъка е по-нисък, ако се спазва устойчива диета. Това показват резултатите от изследване на учени от Университета в Орхус, Дания. Констатациите са публикувани в научното списание „Stroke“.

Устойчивите диети се определят като диети с ниско въздействие върху околната среда, които допринасят за хранителната сигурност и за здравословния живот на настоящите и бъдещите поколения.

Проучване на Министерството на общественото здраве на Дания показва, че устойчивата диета (повече зеленчуци и по-малко месо) е от полза не само за човешкото здраве, но и за климата. „Когато възрастните мъже и жени спазват устойчива диета и скандинавските препоръки за прием на диетични фибри, тогава наблюдаваме по-нисък риск от кървене или кръвни съсиреци в мозъка.“, казва авторът на изследването Кристина Дам.

Тези данни са важни, тъй като предишно проучване, проведено в Обединеното кралство, установява, че вегетарианците са с по-голяма вероятност от мозъчни кръвоизливи в сравнение с тези, които консумират месо. Тези констатации получиха голяма публичност.

„Вегетарианската диета е много подобна на устойчивата диета и тъй като трябва да се храним по-устойчиво в бъдеще, това бяха доста тревожни данни. Нашите резултати показват, че е безопасно да се спазва устойчива диета*.“, казва Даниел Ибсен.

Проучването

За целите на настоящото проучване учените използват данни от датско изследване на популацията за диета, рак и здравословно състояние. Общо 57 053 души на възраст от 50 до 64 години участват в изследването, проведено в началото на 90-те години, които са помолени да отговорят на въпроси относно хранителните си навици и начина на живот. За да идентифицират участниците с кървене и кръвни съсиреци в мозъка, изследователите използват датските регистри за следващите няколко години.

„Храната, която ядем, има решаващо значение върху нашето здраве, но също влияе върху климата и околната среда. Трябва да се храним по-устойчиво, но, разбира се, е важно да спазваме и здравословна диета.“, коментира Кристина Дам.

Според автора на изследването резултатите от проучването трябва да бъдат съпоставени с днешните хранителни навици на населението, които съдържат увеличено количество на храни като овесено мляко и растителни алтернативи на месо, както и данните от изследвания, които проучват по-конкретно как датчаните могат да спазват по-добре благоприятните за климата диетични съвети.

В началото на 2021 година Министерството на храните, земеделието и рибарството на Дания и датската ветеринарна и хранителна администрация пуснаха някои препоръки за благоприятни за климата хранителни режими, които наподобяват устойчиви диети. Препоръките ще допринесат за постигане на целта на Закона за климата и за намаляване на емисиите на парниковите газове в Дания със 70 процента до 2030 г., като в същото време ще подобри общественото здраве.

Седемте официални датски насоки за благоприятна за климата диета

  • Спазвайте разнообразен хранителен режим, богат на растителни продукти.
  • Консумирайте повече зеленчуци и плодове.
  • Яжте по-малко месо – изберете бобови растения и риба.
  • Включете пълнозърнестите храни в диетата си.
  • Изберете растителни масла и нискомаслени млечни продукти.
  • Консумирайте по-малко сладки, солени и мазни храни.
  • Утолявайте жаждата си с вода.

*Ibsen Daniel et al. Adherence to the EAT-Lancet Diet and Risk of Stroke and Stroke Subtypes: A Cohort Study. Stroke. 7 Dec 2021.

Източник:

Sustainable diet leads to fewer blood clots in the brain: https://medicalxpress.com/news/2022-01-sustainable-diet-blood-clots-brain

Още по темата:
  • Кога е нормално да усещаме дискомфорт по време на секс Кога е нормално да усещаме дискомфорт по време на секс
  • Специална диета регенерира панкреаса при диабетици Специална диета регенерира панкреаса при диабетици
  • Яжте хляб - за отслабване Яжте хляб - за отслабване
  • Отслабнете бързо и сигурно с... лимони Отслабнете бързо и сигурно с... лимони
3.0/5 2 оценки

Продукти от Framar.bg

ВИТЕН ЛАБ МУЛТИВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ + КОЕНЗИМ Q10 капсули * 60
15.00€

ВИТЕН ЛАБ МУЛТИВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ + КОЕНЗИМ Q10 капсули * 60

Нов
ТРАУМАСТЕМ P СТЕРИЛЕН РЕЗОРБИРУЕМ ХЕМОСТАТИЧЕН ПРАХ 3 г
24.20€

ТРАУМАСТЕМ P СТЕРИЛЕН РЕЗОРБИРУЕМ ХЕМОСТАТИЧЕН ПРАХ 3 г

БИОГЕЙМ СУПЕРМАС 2100 И КРЕАТИН 500 г
10.75€

БИОГЕЙМ СУПЕРМАС 2100 И КРЕАТИН 500 г

СЕНЗАЦИОННАТА АНТИРАКОВА ДИЕТА НА Д-Р ВУЛФ ЛАСКИН - Д-Р НИКОЛАЙ-КОЛЕВ
4.10€

СЕНЗАЦИОННАТА АНТИРАКОВА ДИЕТА НА Д-Р ВУЛФ ЛАСКИН - Д-Р НИКОЛАЙ-КОЛЕВ

ТРИМАРТ АГАР АГАР 200 г
12.68€

ТРИМАРТ АГАР АГАР 200 г

СОЕВИ КУБЧЕТА 200 г ПЪТ КЪМ ЗДРАВЕ
1.38€

СОЕВИ КУБЧЕТА 200 г ПЪТ КЪМ ЗДРАВЕ

КФД НУТРИШЪН ДЕЛИКАТЕН КРЕМ С КРИСПИ 500 г
10.77€

КФД НУТРИШЪН ДЕЛИКАТЕН КРЕМ С КРИСПИ 500 г

Коментари към Устойчивата диета намалява риска от образуване на кръвни съсиреци в мозъка

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Устойчивата диета намалява риска от образуване на кръвни съсиреци в мозъка
    www.framar.bg 
    на 15 August 2026 в 14:30
    Коментирайте "Устойчивата диета намалява риска от образуване на кръвни съсиреци в мозъка"

Вижте още

  • Нашето здраве
  • Домашни методи и средства за спиране на кървене от носа
  • Хранене според кръвната група - кръвна група А
  • Извара и ленено масло – рецептата на д-р Будвиг срещу рака
  • Хранене според кръвната група - кръвна група 0
  • Лечение при панкреатит
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Подкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здраветоПодкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здравето

Подкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здравето

от 14 авг 2026г.Прочети повече
Какво е палпация?Какво е палпация?

Какво е палпация?

от 14 авг 2026г.Прочети повече
Естрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменцияЕстрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменция

Естрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменция

от 14 авг 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Търся мнение за Диклопрам - имате ли странични ефекти?

преди 1 дни, 23 часа и 9 мин.

Спечели ли ви новата Coca - Cola Zero Zero?

преди 44 дни, 50 мин.
Всички

АНКЕТА

Скъпи ли са хранителните продукти в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ВЕГАВЕРО ХРАНОСМИЛАТЕЛНИ ЕНЗИМИ PRO капсули * 120

МАГНЕЗИЙ БИСГЛИЦИНАТ + ВИТАМИН B6 + ВИТАМИН D3 капсули * 60 VIT`ALL+

УЛТРА ТЕСТОСТЕРОН БУУСТ капсули * 100 УЕБЪР НАТУРАЛС

ВЕГАВЕРО КОМПЛЕКС ОТ ЗЕЛЕНИ СУПЕРХРАНИ + ПРОБИОТИЦИ прах 270 г

ВЕГАВЕРО ЦИНК БИСГЛИЦИНАТ капс. 12.5мг * 300 VV-VITA-395

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ФУСИДИН Н крем 15 г

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 15:11:13

ЕСПУМИЗАН капсули 40 мг * 25 BERLIN CHEMIE

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 14:55:23

Преобразуване на международни единици IU в милиграми и микрограми

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 14:44:55

ФУСИДИН Н крем 15 г

Коментар на: Петя Петрова от 14 авг 2026г. в 14:30:48

ЕСПУМИЗАН капсули 40 мг * 25 BERLIN CHEMIE

Коментар на: Svetlana Ivanova от 14 авг 2026г. в 14:01:12
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Отказ от сделка
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival