Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Здравни новини Роботът TED-I дава шанс на болни ученици да не прекъсват обучението си

Роботът TED-I дава шанс на болни ученици да не прекъсват обучението си

от 03 юни 2025г.
Редактор: Гергана Караилиева
Роботът TED-I дава шанс на болни ученици да не прекъсват обучението си - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Програмата TED-I (Работим заедно дистанционно и във взаимодействие) позволява на учениците във Франция, чието обучение прекъсва заради сериозно или продължително заболяване, да учат и да не загубят социалните си контакти. TED-I показва нагледно как модерните технологии дават реален шанс и подкрепят.

TED-I, създаден да помага и приобщава

Иновативната роботизирана система е дело на френското Министерство на националното образование. Основата й цел е да предостави възможност за образование и да насърчи социализацията на учениците, чието обучение е прекъснато в резултат на сериозно или продължително заболяване.

Програмата е разработена в съответствие с политиката за приобщаващо образование на министерството и според изискванията за равни права и възможности.

Благодарение на TED-I учениците следят уроците в реално време, присъстват в клас виртуално, общуват с учители и съученици.

Устройството е базирано на роботизираната система за телеприсъствие BEAM, затова често го наричат още иновативното телеприсъствие.

роботът TED-I

Интерактивният мобилен робот за видеоконферентна връзка е дълъг 1,35 м. Оборудван е с две широкоъгълни камери, чрез които се вижда всичко в класната стая. Има 10, 1-инчов LCD екран, четири микрофона и високоговорител с режим за потискане на шума, всички те осигуряват добро качество на звука. Работи без прекъсване в продължение на 8 часа, а скоростта му на движение е 4 километра в час.

Всичко това е разположено в класната стая и е на мястото, където обикновено седи ученикът.

На самият ученик, който е или в дома си, или в болница, биват предоставени лаптоп, слушалки, мишка, контролер. Така той управлява робота дистанционно чрез своя лаптоп. Наблюдава в реално време всичко, което се случва в класната стая и може да общува и взаимодейства със съучениците си и с учителите.

лаптоп за работа с робота
От Министерството на националното образование подчертават, че програмата TED-I е структурирана така, че да може да осигури ефективна подкрепа за нуждаещите се подрастващи.

Процедурата е изчистена максимално и ясна, а всичко е напълно безплатно.

След като семейството или училището заявят, че имат нужда от устройството, екип от медицински и образователни специалисти се произнася. Когато ученикът отговаря на критериите, екипът предоставя робота за телеприсъствие.

Доставят го в учебното заведение и обучават преподавателите.

Ангажимент на училището е да координира действията по внедряването на TED-I сред учителския екип. Представител на школото контролира разполагането на робота и осигурява оптималното му използване от ученика. Учителите адаптират преподавателската си работа по начин, който позволява ученикът да бъде включен в часа и да си взаимодействат.

Представителите на отдела в министерството, отговарящ за TED-I, осигуряват внедряването на системата в училището и нейното правилно и безпроблемно функциониране. Семейството работи активно с преподавателите, за да може програмата да се осъществява без проблеми.

Още една страна е включена в работата и това са съучениците. Задачата на един от тях е да придружава робота в клас и дори в междучасието, да осигури телеприсъствието на болното дете и да подпомогне взаимодействието му с преподавателя и останалите деца в класната стая.

Историята на Келсе

Келсе е ученичка в пети клас в колежа „Дидро“ в Данвил. Момичето страда от болестта на Крон – тежко хронично възпалително заболяване на червата, вследствие на което последните месеци на 2024-а са особено тежки за нея. През декември е постоянно в болница, ту влиза, ту излиза. Детето обича училището и своите приятели, иска да учи, но очевидно състоянието му не позволява да бъде в клас. Решението за Келсе е намерено, след като от местната администрация предлагат на родителите й възможността момичето да се възползва от TED-I.

Така през януари 2025 г. Келсе се сдобива със своя роботизиран аватар. Казва се Бийм и като всяко TED-I устройство е висок 1,35 метра и си има всичко необходимо.

„Виждам съучениците си, чувам учителя и следя всичко, което се случва в класната стая“, споделя с радост момичето. Отговаря на въпросите като останалите, вдига ръка с помощта на Бийм.

ученици

За да се случи всичко това, е нужна помощ на Бийм. И това е най-добрата приятелка на Келсе. Лилу сама предлага да бъде доброволец. Грижи се за Бийм. Всяка сутрин го взима от офиса и в края на деня го връща, за да се презаредят батериите. Извежда от стаята по време на междучасията, води го на детската площадка, за да бъде там виртуално и Келсе.

„Дори да не съм с моите съученици, вече съм в състояние да общувам с тях, да науча историите и клюките, които обикновено си споделяме в реалния живот. Ако Бийм го няма, това ще е невъзможно. Но и да уча, защото обичам да го правя“, казва ентусиазирано момичето, което вече е решило, че иска да стане акушерка.

„Благодарение на това приложение Келсе е наистина ангажирана, а това е невероятно. Е, понякога има проблеми с връзката, а в началото беше малко странно. Чувствах се сякаш ме наблюдава робот, но после свикнах. Истината е, че това е огромна крачка напред и шанс за толкова много деца, които боледуват дълго“, казва Гуендолин Жансан, преподавателка по френски език в колежа.

Когато роботът е в красната стая учителите и децата виждат просто един празен екран. Тоест не виждат детето, което е в къщи или в болница, то обаче ги вижда и присъства на живо при тях.

За смисъла на робота

Има още какво да се направи, за да се усъвършенства системата, но междувременно TED-I помага, подкрепя и прави възможно децата, боледуващи дълго да не са изолирани и самотни. Да продължават да бъдат част от реалния свят. От Министерството на националното образование са категорични, че системата TED-I превръща в реалност приобщаващото образование, защото гарантира на всеки ученик възможността да учи, да общува, дори да се забавлява, независимо какви са ограниченията, които болестта му поставя.

иновативни технологии
Роботът провокира учителите към иновативни решения, с които да променят и нагодят преподавателските си практики към нуждите на конкретния ученик, а и им дава възможност да определят точно специфичните нужди на децата с увреждания. Не на последно място роботът помага на останалите ученици. Повишава се тяхната осведоменост за трудностите, с които се сблъскват техните съученици със здравословни проблеми, участват реално в приобщаването им и, което е особено важно, развиват емпатия.

Източник:
  • https://www.franceinfo.fr/replay-radio/le-choix-franceinfo/
  • https://www.ac-paris.fr/ted-i-le-robot-de-tele-presence-pour-les-eleves-empeches-122488
Още по темата:
  • Висок е броят на родителите, които не желаят децата им да бъдат тествани за COVID-19 Висок е броят на родителите, които не желаят децата им да бъдат тествани за COVID-19
  • МОН препоръчва на учебните заведения в страната да осигурят варианти за дистанционно обучение МОН препоръчва на учебните заведения в страната да осигурят варианти за дистанционно обучение
  • Осигуряват безплатни щадящи тестове за COVID-19 за децата от 1 до 4 клас, за да се върнат в училище Осигуряват безплатни щадящи тестове за COVID-19 за децата от 1 до 4 клас, за да се върнат в училище
  • Онлайн уроци за глухи деца Онлайн уроци за глухи деца
0.0/5 0 оценки

Продукти свързани с НОВИНАТА

ПРАХОСМУКАЧКА РОБОТ ZERO
499.00лв.

ПРАХОСМУКАЧКА РОБОТ ZERO

Безплатна доставка за България!
ПРАХОСМУКАЧКА РОБОТ NAVAGGIO
799.00лв.

ПРАХОСМУКАЧКА РОБОТ NAVAGGIO

Безплатна доставка за България!
ПРАХОСМУКАЧКА РОБОТ STARLYF ROBOT VAC
279.00лв.

ПРАХОСМУКАЧКА РОБОТ STARLYF ROBOT VAC

Безплатна доставка за България!
ПОСЛЕДНИЯТ ДУЕЛ - ЕРИК ДЖАГЪР - СИЕЛА
15.90лв.

ПОСЛЕДНИЯТ ДУЕЛ - ЕРИК ДЖАГЪР - СИЕЛА

МАЛКИЯТ АНТИКВАРЕН МАГАЗИН ПОД АЙФЕЛОВАТА КУЛА - РЕБЕКА РЕЙЗИН - СИЕЛА
14.90лв.

МАЛКИЯТ АНТИКВАРЕН МАГАЗИН ПОД АЙФЕЛОВАТА КУЛА - РЕБЕКА РЕЙЗИН - СИЕЛА

ЖЕЛАНИЕ ЗА ИСТИНА - СЕСИЛИЯ АТИА - ХЕРМЕС
14.95лв.

ЖЕЛАНИЕ ЗА ИСТИНА - СЕСИЛИЯ АТИА - ХЕРМЕС

Коментари към Роботът TED-I дава шанс на болни ученици да не прекъсват обучението си

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Роботът TED-I дава шанс на болни ученици да не прекъсват обучението си
    www.framar.bg 
    на 05 June 2025 в 15:06
    Коментирайте "Роботът TED-I дава шанс на болни ученици да не прекъсват обучението си"

НОВИНАТА е свързана към

  • Тенис комплекс Ролан Гарос
  • 17-те френски филма, които трябва да гледате (1 част)
  • 17-те френски филма, които трябва да гледате (2 част)
  • Менструална синхронизация: синдром на френския бордей
  • Френска школа по молекулярна биология
  • Дом, изоставен през 1939 г., бива отворен 70 години по-късно. Това, което има вътре, е невероятно!
  • 1 метър разстояние между хората при носене на предпазна маска срещу коронавирус е не по-малко безопасно от 3 метра
  • МОН препоръчва на учебните заведения в страната да осигурят варианти за дистанционно обучение
  • Подтикването към отказ от лечение става престъпление във Франция
  • Във Франция започна делото срещу производителя на лекарството „Mediator“, причина за стотици смъртни случаи
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Въвеждане на еврото - най-често задаваните въпроси и отговорите от БНБ

преди 1 дни, 17 часа и 26 мин.

Работа във Франция

преди 505 дни, 14 часа и 59 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Mongolia Temu Discount Code [{ act545667}] ?200,000 off First Time Users

преди 29 мин.

Puerto Rico Temu Discount Code [{ act545667}] $100 off First Time Users

преди 30 мин.

Nigeria Temu Discount Code [{ act545667}] ?100,000 off First Time Users

преди 31 мин.

Algeria Temu Discount Code [{ act545667}] € 65off First Time Users

преди 33 мин.
Всички

АНКЕТА

Как ще ни повлияе приемане на еврото?

Виж резултатите
Още интересни публикации
Дистанционно обучение за учениците - на какво мнение сте за тази възможност Дистанционно обучение за учениците - на какво мнение сте за тази възможност

Дистанционно обучение за учениците - на какво мнение сте за тази възможност

от 06 окт 2023г. Прочети повече
Как да мотивираме децата си да учат по време на дистанционно обучение Как да мотивираме децата си да учат по време на дистанционно обучение

Как да мотивираме децата си да учат по време на дистанционно обучение

от 10 дек 2021г. Прочети повече
Магдалена Абаджиева: Да не спускаме черните знамена върху българското училище на 15 септември Магдалена Абаджиева: Да не спускаме черните знамена върху българското училище на 15 септември

Магдалена Абаджиева: Да не спускаме черните знамена върху българското училище на 15 септември

от 31 авг 2021г. Прочети повече
Омбудсманът с препоръки към просветното министерство за онлайн обучението на децата със СОП Омбудсманът с препоръки към просветното министерство за онлайн обучението на децата със СОП

Омбудсманът с препоръки към просветното министерство за онлайн обучението на децата със СОП

от 15 окт 2020г. Прочети повече

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

РАДИКА СЕРУМ БРЪЧКИ ВСЕКИ ТИП КОЖА 50мл.

ЕУЦЕРИН АТОПИКОНТРОЛ УСПОКОЯВАЩ ХИДРО-ЛОСИОН 400 мл

КВЕРЦЕТИН капсули 500 мг * 60 УЕБЪР НАТУРАЛС

КАЛМИДЕРМ БИО гел-крем 40 г ТИЛМАН

ЦЕУМЕД ПУДРА ЗА КРАКА ПРИ ГЪБИЧКИ 75 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЗАФРИЛА таблетки 2 мг * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 юни 2025г. в 11:59:17

КСИВОЗАН таблетки 5 мг * 10 АДИФАРМ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 юни 2025г. в 11:44:06

АМОКСИКЛАВ филмирани таблетки 875 мг / 125 мг * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 юни 2025г. в 11:42:59

МЕТРОНИДАЗОЛ ABR таблетки 250 мг * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 юни 2025г. в 11:38:55

ЛЕКСОТАН таблетки 3 мг * 30 ТЕВА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 юни 2025г. в 11:00:18
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival