Бракът води до... дълголетие
За хората, които никога не са сключвали брак, вероятността да умрат по-рано от онези, които имат стабилен брак, е близо 3 пъти по-голяма.
Това показват резултатите от изследване на американски учени.
Изследването за пръв път разкрива, че рискът от смърт за неженените на средна възраст е по-голям.
Ако си неженен, след като си прехвърлил 40-те, или си загубил партньора си, но не си сключил отново брак, това увеличава риска от ранна смърт и намалява шансовете да доживееш до 60-годишна възраст.
Дори след като се вземе под внимание рисково поведение като тютюнопушене и консумация на алкохол, шансовете на женените да доживеят до старини са 2,3 пъти по-големи.
Изследването е извършено от д-р Айлин Сиглър и колегите й от Медицинския център към университета Дюк в Северна Каролина.
"Общо погледнато, за хората на средна възраст наличието на партньор има защитен ефект", заяви д-р Сиглър.
Да си неженен или да загубиш партньора си, без да го замениш с нов, са обстоятелствата, които увеличават риска от смърт на средна възраст и намаляват шансовете да се доживее до старини.
Семейният живот отдавна е свързван с по-голямо дълголетие. Въздействието на семейния живот върху риска от смърт на средна възраст обаче досега не бе проучвано.
Изследването обхванало 4802 души, родени през 40-те години на миналия век.
Коментари към Бракът води до... дълголетие