Бременните майки не бива да се подлагат на диети
Бременните майки, които се подлагат на диети, могат да повлияят негативно на гените на неродените им деца, твърдят британски учени.
"Нашето откритие има много голямо значение, тъй като ние сме първите, които успяха да докажат, че генните взаимодействия влияят на развитието на ембрионите в утробите на майките", заяви ръководителят на проучването Джейми Бентам от центъра за генетика към Оксфордския университет "Уелкъм Тръст Сентър".
"Наясно сме, че диетите и грешното подреждане на гените могат да попречат на развитието на децата, но в случая сме свидетели на много по-голям риск за недъзи и други тежки проблеми. Развълнувани сме от наученото, тъй като предполагаме, че с резултатите от нашия труд ще можем да предотвратяваме сърдечните болести, породени от майчините диети", казват още британските учени.
Сърдечните дефекти са най-често срещаните болести по рождение в света, за които предишни изследвания посочваха, че боледуващите от сърдечна недостатъчност бебета са най-вече деца на диабетици или затлъстели родители.
Коментари към Бременните майки не бива да се подлагат на диети