Високото ниво на живак в рибата и морските дарове не увеличава риска от Алцхаймер
Високото ниво на живак в рибата и морските дарове не увеличава риска от Алцхаймер при възрастните хора, показват резултатите от изследване.
"Установихме, че консумацията на мазна риба и ракообразни има защитен ефект срещу деменция, включително срещу Алцхаймер. Морските дарове съдържат и минерала селен, който понижава значително токсичността на живака в организма", обясни авторът на изследването Марта Клеър от университетския медицински център Ръш в Чикаго.
В изследването са включени 544 души на средна възраст 90 години в мига на смъртта им. При 286 от тях нивото на живака съответствало на броя на консумираните ежеседмично ястия, включващи морски дарове. Този брой бил определен въз основа на въпросници, попълнени от участниците средно 4,5 години преди смъртта им.
Коментари към Високото ниво на живак в рибата и морските дарове не увеличава риска от Алцхаймер